Ballerup Kommune: Juridisk konsulent til Ballerup Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du interesseret i generel juridisk rådgivning med hovedvægt på klima-, byudvikling og miljøområdet? Vil du være med til at yde juridisk support til kollegaer på tværs af kommunens afdelinger? Ønsker du at have en alsidig og fagligt udfordrende hverdag, hvor du får mulighed for at fordybe dig i områder, som du finder spændende? Så er stillingen som juridisk konsulent i Ballerup Kommune noget for dig. 

Juridisk Kontor er kommunens centrale juridiske enhed, og vores opgave er at understøtte den politiske ledelse, de politiske udvalg, direktionen, ledere og medarbejdere. Vi arbejder både med dag-til-dag opgaver og løbende rådgivning i større sager. Vores hverdag varierer både i forhold til antallet af opgaver og kompleksiteten i selve opgaverne. Vi gør derfor en dyd ud af intern sparring samt åbenhed omkring opgaver, så vi bedst muligt kan hjælpe hinanden.

Vores fornemste opgave er at sikre, at vores kollegaer og politikere får de bedste betingelser for at lykkes, og at de med korrekt og løsningsorienteret rådgivning kan levere den bedste service til borgerne i Ballerup Kommune. 

Dine vigtigste opgaver

  • Generel juridisk rådgivning inden for en bred vifte af faglige områder; med hovedvægt på det tekniske område; såsom byudvikling, klima og miljø 
  • Rådgivning og sparring inden for kontorets øvrige opgaver som velfærd, skole og kultur
  • Byudvikling; herunder køb og salg af fast ejendom, og udarbejdelse af lejekontrakter
  • Undervisning af medarbejdere i forvaltnings- og offentligretlige emner
  • Ombudsmandsager og tværgående aktindsigtsanmodninger fra pressen
  • Styrelsesretlige spørgsmål fra politikerne og direktionen.

Dine kompetencer

  • Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur. og har evt. erfaring fra en anden kommunal organisation eller fra en rådgivningsvirksomhed. Du kan også komme i betragtning, hvis du er nyuddannet og har interesse for juridisk rådgivning.
  • Du trives i en hverdag med varierende opgaver i samarbejde med mange faggrupper og fagligheder. 
  • Du er villig til at arbejde med, og opbygge viden indenfor, områder du ikke før har arbejdet med, og du har et udpræget servicegen.
  • Du har gode kommunikationsevner og formidler dine budskaber klart og enkelt, både i skrift og tale. 
  • Du er vedholdende, handlekraftig og løsningsorienteret.
  • Du arbejder systemetisk og struktureret, selvstændig, med blik for helheden og teamets samlede opgave. 
  • Du er en god kollega, der tager ansvar for, at Juridisk Kontor er et samlet team, hvor vi understøtter hinanden i opgaveløsningen, og hvor vi sammen bidrager til et godt arbejdsmiljø. 

Det får du hos os 
Hos os får du mulighed for at stifte bekendtskab med mange forskellige grene af juraen. Du får mulighed for at kunne gå mere i dybden på områder, der interesserer dig. Du bliver en del af et kontor, hvor vi vægter faglig sparring højt og tager fælles ansvar for teamets samlede opgaveportefølje. På flere af vores områder får du mulighed for at se den direkte effekt af din rådgivning, og du får en bred kontaktflade i hele organisationen. 

Vi kan tilbyde dig en arbejdsdag, hvor du har stor indflydelse på, hvordan du tilrettelægger dine opgaver og din arbejdstid. Frokostpausen er betalt, og her kan du nyde, at vi har en fantastisk kantine, hvor du kan købe mad med hjem. Vi har også personale- idræts- og kunstforeninger, du kan blive medlem af, og det er nemt at komme hertil. Der er S-tog til Ballerup Station, der er god plads på supercykelstien, og du kan parkere gratis ved rådhuset. 

Hvem er vi
Juridisk Kontor er placeret i Politisk Sekretariat, som ud over Juridisk Kontor består af Kommunikation, Erhverv, et Konsulentteam samt Sekretariatet.

Du bliver en del af et team på fire. Foruden dig består teamet af en teamleder, en generel juridisk konsulent og en jurist, der sekretariatsbetjener det fælleskommunale Husleje- og Beboerklagenævn for Ballerup og Furesø Kommuner. 

Politisk Sekretariat er en del af Center for Politik og Organisation, som ud over Politisk Sekretariat består af afsnittene Digitalisering, HR og Organisationsudvikling samt Stadsarkivet.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte juridisk konsulent Lars Juul Hansen på telefon 4175 0280 eller teamleder Mick Fürst Nielsen på telefon 4175 0279. 

Du kan også læse mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. december 2023 eller hurtigst muligt.

Vi forventer at holde 1. og 2. runde samtaler den 6. oktober og 10. oktober 2023.

Ansøgningsfrist: 1. oktober 2023 

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://job.ballerup.dk/ad/juridisk-konsulent-til-ballerup-kommune/9khkkm/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5909871

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet