Bliv controller hos forsvarets Personelkommando og støt økonomisk udvikling

dato

Er du interesseret i økonomistyring og budgettering? Er du klar til at deltage i den økonomiske udvikling af et område under forandring? Så leder vi efter en ny kollega som controller i Personelkommandoen, som er forsvarets faglige myndighed på HR-området.

Om os
Økonomikontoret er en del af Center for Koordination og Udvikling i Personelkommandoen. Du vil på Økonomikontoret få 10 engagerede kollegaer, som hver især har selvstændigt ansvar for budgettering, controlling og opfølgning på kommandoens område. Vi har organiseret de fleste af vores opgaver i vores to teams; Egen Virksomhed og Tværgående rammer, og der er masser af samarbejde og koordinering på tværs af de to teams.

Vi går op i at udvikle os fagligt i fællesskab, så vi kan give den bedst mulige økonomiske ledelsesinformation, der understøtter Personelkommandoen og hele Forsvaret. Vi har altid tid til at hjælpe hinanden, og vi lægger vægt på at have det sjovt samtidig.

Når du er landet godt i organisationen, er der gode muligheder for hjemmearbejde, og vi vægter balance mellem arbejdsliv og privatliv højt.

Om stillingen
Vi søger en controller, som kan have et ben i begge teams. Som led i arbejdet med at være en attraktiv arbejdsplads blev der i foråret 2025 indgået aftale mellem forsvaret og de faglige organisationer om en pulje på 900 mio. kr., der skal gå til opkvalificering af medarbejdere. Vi søger en medarbejder, der kan administrere opfølgningen af forsvarets nye opkvalificeringspulje. og kan understøtte opgaverne vedrørende kommandoens økonomi.

Dine ansvarsområder kan løbende drøftes og udvikles, og vil i første omgang vedrøre:

  • Budgettering og opfølgning af opkvalificeringspuljen
  • Opfølgning på kompetencefonden
  • Evt. budgettering og opfølgning på et centers økonomi
  • Bidrage til budgettering og opfølgning på arbejdsskadeerstatningsområdet
  • Ad hoc sagsbehandling og rådgivning vedr. økonomi og budget
Vi prioriterer en grundig introduktion og oplæring i dine opgaver, og vi ser frem til, at du vil bidrage til vores opgaveløsning.

Om dig
Du interesserer dig for økonomistyring, og har nogle års erfaring med økonomiarbejde eller er nyuddannet. Du har en relevant akademisk uddannelse eller en anden administrativ uddannelsesbaggrund med relevant erfaring, fx fra puljeadministration.
Du bidrager til et godt samarbejde med dine kollegaer og samarbejdspartnere ved at være engageret og opsøgende, og værner om de gode relationer ved både selv at stille gode spørgsmål og give dig tid til at besvare dine kollegaers spørgsmål.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.

Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).

Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Ballerup.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Iben Skipper-Lauta Christensen på telefon 32 66 57 97 eller FPS-ICH@mil.dk.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Katrine Glyngbo på telefon 3266 5542.

Ansøgningsfristen er den 10. oktober 2025 og vi forventer at holde samtaler løbende. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Personelkommandoen
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere en 40 uddannelser og 25.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.

Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.

Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-10-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f7523e0a-d2d3-4ef9-ad48-b6dd7d9de8a1

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet