Bliv it-supporter hos Statens It og gør en forskel med førsteklasses support til statens ansatte

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre en stor forskel for statens ca. 42.000 ansatte, når de skal have hjælp til små og store it-problemer?

Så har vi en spændende stilling til dig i et helt central og fagligt dygtig del af Statens It. Vi søger it-supportere, til Statens Its servicedesk, der vil være med til at yde en førsteklasses-support til vores mange brugere.

Servicedesk er kontaktpunktet for vores brugere, når de har it-problemer, og det er hos servicedesk og vores skranker på kunders lokationer, vi altid kan få en pejling på, hvad der rører sig hos vores kunder.

Hos os er det både meningsfuldt, udviklende og sjovt at gå på arbejde, og servicedesken kan være din indgang til en spændende karriere i en stor og samfundsvigtig organisation med mange muligheder.

Vi leder efter dig, som kan lide en afvekslende hverdag, hvor du dagligt gør en forskel for mange mennesker.

Om stillingen Som it- supporter i Statens Its servicedesk bliver du en del af et stærkt hold på 70 dygtige og hjælpsomme kolleger fordelt på seks teams. Vi kan have travlt, men stemningen er altid god, og vi tilbyder en spændende hverdag med fokus på din faglige og personlige udvikling.

Dit arbejde vil være fordelt på følgende opgaver:

  • Kommunikation med vores brugere via telefon, serviceportal, chat eller fysisk fremmøde
  • Modtagelse af henvendelser fra brugere og registrering af dem i vores sagssystem
  • Generel fejlsøgning og løsning af it-udfordringer
  • Modtagelse og prioritering af opgaver og bestillinger
  • Vejledning i forhold til bestillinger m.m. på vores serviceportal
  • Onsite-support i ministerier, styrelser m.fl.
  • Skranke-support hos kunder, herunder computer- og hardware-klargøring og udlevering
  • Samarbejde med eller udlån til vores driftsteams i forbindelse med særlige opgaver.
Om dig Du ønsker først og fremmest at være med til at gøre en forskel for vores brugere ved at levere en professionel og serviceminded it-support. Det er en forudsætning, at du har en relevant it-uddannelse eller har en ITIL-Foundation certificering. Vi lægger vægt på, at du trives med at tale med brugere, er god til at dokumentere under fejlsøgning, har flair for it og kan hjælpe brugerne via fjernsupport eller under fysisk fremmøde.

Arbejdsdagen tager ofte en anden drejning end forventet, så det er vigtigt, at du er åben overfor at prøve nye ting og kan bevare roen og overblikket.

Du er villig til at indgå i vores 24/7-vagtordning.

Herudover kan du genkende dig selv i følgende:

  • Du går til enhver henvendelse eller opgave – stor som lille – med samme professionalisme og energi
  • Du brænder for at yde god service og bruge dine analytiske evner
  • Du kan lide at arbejde selvstændigt, men sætter pris på at sparre med dine fagligt kompetente kolleger
  • Du kan dokumentere dit arbejde på skrift, og du kan udarbejde vejledninger
  • Du er positiv, fleksibel, stabil og udadvendt.
  • Du kan kommunikere skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk.
Om os Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern, som leverer it-services til 25 ministerområder og deres ca. 42.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi tilbyder en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du får mulighed for faglig og personlig udvikling samt kon­takt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone, et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og god sparring.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Det er ligeledes en forud­sæt­ning for din ansættelse, at du kan indgå i en 24/7 vagtordning (tjenestemændenes arbejdstidsaftale kapitel 4).

Din arbejdsplads vil være på vores hovedkontor i Ballerup og skiftevis ved vores skranker i indre København.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Martin Rasmussen tlf. 72 31 13 49 eller teamleder Ugur Özkahveci tlf. 72 31 08 81.

Ansøgning Hvis du er interesseret i stillingen, så tryk blot på ”Søg stillingen” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 3. november 2024.

Vi afholder jobsamtaler løbende.

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion og etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130732

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet