Bliv knowledge process manager hos Statens It og styrk vidensdelingen i staten

dato

Statens It søger en Knowledge Process Manager, som i samarbejde med en kollega i tilsvarende rolle, vil få ansvaret for at administrere knowledge- processen for hele statens It og styrke vores evne til effektivt at indsamle, organisere og formidle viden.

Om stillingen Som Knowledge Process Manager hos Statens It får du til opgave at administrere knowledge for hele vores organisation. Det indebærer at sikre, at knowledge-processen kører som den skal alle steder i organisationen. Du kommer til at spille en afgørende rolle i at styrke vores evne til at indsamle, organisere og formidle viden, hvilket forbedrer vores beslutningstagning og styrker fagligheden i huset.

Blandt dine arbejdsopgaver vil du:

  • Udarbejde og vedligeholde knowledge-processer for alle områder i Statens It
  • Have fagligt ansvar for vores Knowledge Managers, som er fordelt i hele organisationen, med henblik på koordinering af arbejdsopgaver og vedligehold af knowledge
  • Facilitere det tværgående samarbejde om knowledge mellem vores teams
  • Administrere taksonomi og rettigheder til knowledge i vores værktøj ServiceNow
  • Rapportere på status for knowledge til bl.a. direktionen og deltage i audits med procesejer.
I praksis kommer du til at dele ansvaret med vores nuværende Knowledge Process Manager Martin og arbejde tæt sammen med de lokalt udnævnte Knowledge Managers. Du bliver desuden del af Område for Servicedesk, som består af et stærkt hold på 70 dygtige og hjælpsomme kollegaer.

Om dig Du ønsker først og fremmest at være med til at gøre en forskel for Statens Its medarbejdere og for vores mange brugere ude på de statslige arbejdspladser. Du brænder for vidensdeling, tværgående samarbejde, og du kan ikke mindst arbejde struktureret og fastholde et stærkt organisatorisk overblik. Rollen kræver, at du kan være initiativstærk og har gennemslagskraft, ligesom det er vigtigt at du har stærke kommunikationsevner.

Du har en relevant uddannelse/kurser i Knowledge Management og/eller relevant erhvervserfaring med knowledge og processer.

Om os Statens It arbejder på at skabe fundamentet for den fortsatte digitalisering i staten. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj tværgående standard for it-service i staten og vores ca. 45.000 brugere.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere samt muligheden for faglig og personlig udvikling.

Statens It er en styrelse under Finansministeriet. Vi har hovedkontor i Ballerup og satellitkontorer i Aarhus og Sønderborg.

Hvis du gerne vil vide mere om os, kan du med fordel se vores nye præsentationsfilm på forsiden af vores hjemmeside og vores medarbejderfilm under fanen Job og karriere: Job og karriere | Statens IT.

Løn- og ansættelsesvilkår Afhængig af din uddannelsesbaggrund ansættes du efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet HEMMELIGT og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil derfor i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It kan iværksætte en sikkerhedsvurdering, der foretages af politiet og PET.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Kasper Myrsø på tlf. 72 31 08 64 eller Knowledge Process Manager Martin Schülein på tlf. 21 27 69 05.

Ansøgning Hvis du er interesseret i stillingen, så tryk blot på ”Søg stillingen” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest d. 5. december 2024.Vi glæder os til at læse din ansøgning og afholder jobsamtaler løbende.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153158

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet