Bliv kontaktperson i Forsvarets Industrikontor og form Danmarks forsvarsindustrielle samarbejde

dato

Kan du finde simple løsninger på komplicerede problemstillinger i et miljø med flere modsatrettede interesser? Tænker du struktureret, løsningsorienteret og kan du lade pragmatisme vinde over principperne? Vil du have en hverdag på en af Danmarks største og nok mest spændende statslige arbejdspladser?

Så kan vi tilbyde dig et meningsfyldt arbejde for Danmarks sikkerhed i Forsvarets Industrikontor.

Om os

Vi arbejder for at forbedre Danmarks adgang til militær teknologi og kapaciteter ved at varetage og udvikle samarbejdet med forsvarsindustrien, forskningsinstitutioner og øvrige myndigheder.

Vi har særligt fokus på de danske virksomheder og deres evne til at bidrage til Danmarks forsyningssikkerhed. Det gør vi bl.a. ved at pålægge udenlandske leverandører industrisamarbejdskrav – en forpligtelse til, at leverandøren foretager investeringer i det danske forsvarsindustrielle økosystem.

Det gør vi, for at opretholde og udvikle den danske forsvarsindustrielle og forsvarsteknologiske base, hvilket er et helt centralt element for vores nationale sikkerhed. Derudover faciliterer Industrikontoret virksomhedernes møde og samarbejde med Forsvarets myndigheder og enheder.

Vi er industriens indgang til Forsvaret og varetager derfor den indledende dialog og sammen med fageksperter vurderer vi potentialet for eksempelvis gennemførelse af materielafprøvninger og tests. Ydermere støtter vi virksomhedernes muligheder for eksport til andre lande ved bl.a. at deltage i diverse eksportfremstød, messer, konference mm.


Dine kommende kollegaer i Industrikontoret består af både militære og civile medarbejdere. Tempoet er ofte højt – og det samme er forventningen til kvaliteten i vores arbejde. Vi har derfor en engageret holdånd, hvor faglighed og fællesskab går hånd i hånd, når vi sammen løser hverdagens vigtige opgaver.

Om stillingen

I Forsvarets Industrikontor bliver du en del af en sektion i stor udvikling. Vores opgaveløsning er efterspurgt af både ledelsen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, det politiske niveau og blandt vores samarbejdspartnere i industrien, og vi er ofte hele organisationens ansigt ud ad til. Opgaverne hos os er mangeartede med en god blanding af drifts- og udviklingsopgaver. Dagene ligner sjældent hinanden, og din næste opgave kan muligvis skabe forudsætningen for store investeringer i Danmarks sikkerhed eller det næste eksporteventyr for industrien.

Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for nedenstående områder:

  • Bistå til implementeringen af Forsvarsministeriets Openforbusiness strategi og Regeringens strategi for dansk forsvarsindustri ved at sikre åben dialog mellem Forsvaret og industrien
  • Håndtering af henvendelser fra industrien, herunder udfærdigelse af svar, mødeforberedelse, udfærdigelsen af referater og arkivering mv.
  • Bistå med administrative opgaver, såsom rejsebooking, mødebooking, ajourføring af hjemmeside samt generelle sagsbehandlingsopgaver.
  • Bistå til planlægning og gennemførelse af temabaserede teknologiarrangementer, netværks- og orienteringsmøder mm.
  • Støtte planlægning og gennemførelse af DALO Industry Days – Nordeuropas største forsvarsindustrimesse
  • Relationspleje med vores mange samarbejdspartnere blandt myndigheder og i industrien
  • Støtte til direktørbetjening, herunder bl.a. udarbejdelse af materiale til besøg ved samarbejdspartnere i det forsvarsindustrielle økosystem.
Du kan forvente nogen rejseaktivitet i ind- og udland. Vi forsøger altid at planlægge rejser i så god tid som muligt, men arbejdet for Kongerigets sikkerhed kan være omskiftlig og det forventer vi, at du er indstillet på.

Om dig

Vi ser gerne, at du har en kontoruddannelse og med relevant erfaring inden for offentlig administration i en statslig styrelse. Det er en fordel, at du har erfaring med planlægningsopgaver og administrativ støtte af chefniveauet, gerne fra tilsvarende arbejdsområder. Da vi i vores arbejde med forsvarsindustrien ofte lever af vores gode relationer med alle vores interessenter, forventer vi, at du er en dygtig kommunikatør og har gode samarbejdsevner.

Du behøver ikke at have forudgående kendskab til Forsvarets struktur og virkemåde, men en interesse og nysgerrighed til at lære.

Du skal være dygtig ud i både mundtlig og skriftlig kommunikation, også på engelsk. Du forstår at arbejde i et team, er imødekommende og trives med en bred kontaktflade af myndigheder, virksomheder og andre organisationer.

Du har et godt overblik samt interesse og evne til at sætte dig ind i en stor, kompleks og spændende organisation, som altid er i udvikling. Du har erfaring eller viden i forhold til samarbejdet med industri og andre offentlige myndigheder, men det er ikke et ubetinget krav. Slutteligt har du erfaring med at anvende forskellige IT-systemer, et bredt udsnit af MS Office pakken mv.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING

Hvis du har uddybende spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef major Aske Nerup på telefon 2324 6158.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Charlotte Meinertz Hansen på telefon 3266 5156 (i uge 29 og 30 kan Birgit Jepsen kontaktes på telefon 3266 5811).

Ansøgningsfristen er den 25. juli 2025 og vi forventer at holde samtaler efterfølgende.

Stillingen ønskes besat snarest muligt derefter.

Arbejdsstedet er Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup. Der er gode busforbindelser til og fra Malmparken station.

Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 50 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Du kan læse om Forsvaret og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på www.forsvaret.dk og www.fmi.dk eller find os på IG: @fmi_dk



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3d0fb563-3d73-40aa-b606-e4d9011c9e95

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet