I Statens It er vores servicedesk lidt af en hovedcentral. Den er kontaktpunktet, når vores 45.000 brugere skal have it-support, og efter vi har fået Udenrigsministeriet med dets repræsentationer i hele verden som kunde, har servicedesken åbent 24/7.
Statens Its servicedesk modtager ca. 200.000 henvendelser årligt på telefon, via vores serviceportal og chat. Det er hos servicedesken, vi altid kan få en pejling på, hvad der rører sig hos vores kunder, og vores målsætning er at yde en førsteklasses support til alle brugere og at løse flest mulige henvendelser indenfor den aftalte tid.
Vi søger en engageret og serviceorienteret teamleder til det ene af vores fem servicedesk-teams, der består af 15 medarbejdere.
Om stillingen Servicedesk-området består af ca. 80 medarbejdere fordelt på fem servicedesk-teams og et It service center-team. Vores kunder er fordelt mellem de fem servicedesk-teams, som hver især primært servicerer deres egen gruppe kunder.
Som teamleder for Servicedesken har du det overordnede ansvar for, at vores brugere får den bedst mulige service inden for den SLA, der er aftalt med vores kunder. Som personaleleder skal du sikre dine medarbejderes kompetenceudvikling og daglige trivsel.
Dit team på 15 medarbejdere har ansvaret for first- og second line support til en række af Statens Its kunder, og de arbejder fordelt på tre skiftehold, hhv. dag-aften og nathold.
Gennem daglige tavlemøder og regelmæssige 1:1-samtaler skal du sikre, at medarbejderne tager ansvar for kvaliteten af deres arbejde og den service, de yder og at de udvikler sig fagligt i takt med kundernes og brugernes behov. Du vil løbende planlægge og følge op på teamets bemanding og produktion, herunder SLA-opfyldelse samt prioritere opgaver og ressourcer i teamet med henblik på leverancesikkerhed, kvalitetssikring, effektivitet og faglig udvikling. Derudover sørger du for, at teamet arbejder godt sammen med de øvrige servicedesk-teams og resten af Statens It.
Om dig Vi søger dig, som kan lide en afvekslende hverdag, hvor du gør en forskel for mange mennesker.
Vi ser meget gerne, at du:
- Har erfaring med arbejde i større service- eller supportafdeling.
- Er serviceorienteret og tager udgangspunkt i kundens behov.
- Er en stærk personaleleder med øje for den enkeltes medarbejders potentiale.
- Er udviklingsorienteret, men ser også en tilfredsstillelse i at få den daglige drift til at køre optimalt og at levere til tiden.
- Har et godt overblik, gode planlægningsevner og kan samarbejde på alle niveauer.
- Arbejder selvstændigt og tager ansvar, men samtidig er en konstruktiv og helhedsorienteret holdspiller, der bidrager til udvikling af hele servicedesk-området.
- Kan sikre veldokumenterede procedurer og er vant til at arbejde procesorienteret i henhold til ITIL.
Du vil indgå i Statens Its Servicedesk lederteam, hvor du sammen med fem andre erfarne teamledere og en områdechef sætter retning for Statens Its service-leverancer.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesforhold Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til HEMMELIGT og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk , eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 30. december 2024. Vi håber at kunne besætte stillingen hurtigst muligt.
Vi forventer at holde jobsamtaler løbende.
Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte områdechef Derya Balci Arac på 72 31 15 80
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6161283