De blå blink søger stærk presse- og kommunikationskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores kommende kollega, som med erfaring i pressearbejde og politisk tæft kan få Akutberedskabets budskaber trygt og sikkert frem? Så har vi en stilling til dig med stort ansvar i et spændende miljø.

I Akutberedskabet er vi i fuld gang med at styrke vores kommunikation, og vi søger en presse- og kommunikationskonsulent på 30 timer ugentligt, som kan hjælpe os med det arbejde. Vi er i forvejen fire kolleger i kommunikationsteamet med hver vores speciale, og vi savner en ekstra kollega, som med særligt blik for pressebetjening er med om bord, når vi fortæller om vores arbejde med regionens ambulancer, om vagtcentralen 1-1-2 og ikke mindst Akuttelefonen 1813.

Vi er dem, der hjælper hver dag, når borgerne har brug for akut hjælp. Kan du også se dig selv i en hverdag med blå blink omgivet af en skare af dedikerede kolleger, så læs videre.

Dine opgaver vil være:

  • At betjene den interesserede presse og formidle vores viden og budskaber
  • At hjælpe direktør og afdelingsledere med at skærpe hovedbudskaberne, når de skal i pressen
  • At være proaktiv og opstøve de mange gode historier fra vores verden og få dem ud
  • At bidrage til vores mange kommunikationsopgaver på bl.a. sociale medier, web og i intern kommunikation og kampagner
  • At holde dig godt orienteret om, hvad der sker i Akutberedskabet og på sundhedsområdet
Du har politisk tæft og organisatorisk næse

Akutberedskabet er en politisk ledet organisation, og vi har store ambitioner for, hvor vi vil hen med det præhospitale område. Vi tager vores store ansvar alvorligt, og vi kommunikerer åbent og dedikeret.

Tingene går ofte stærkt, men vi arbejder struktureret med pressearbejdet og efter deadlines. Du kan godt lide tempoet, og du har en god politisk og organisatorisk forståelse – også i en vital offentlig organisation, som interesserer både national, regional og lokal presse.

Du bruger din politiske og pressemæssige tæft til at hjælpe organisationen med at tage tempoet ud af pressesagerne der, hvor det er muligt, og du skubber på der, hvor du kan se, at det skal gå stærkt. Du er stædig og finder vej til de svar, du søger efter.

Om dig:

  • Du er journalist, cand.comm. eller har en beslægtet uddannelse
  • Du har erfaring med pressearbejde i en central funktion – og du elsker, når en god historie får vinger
  • Du er vant til tempo i arbejdet men kan også arbejde langsigtet og strategisk
  • Du færdes hjemmevant på sociale medier – bl.a. på X
  • Du har et kreativt mindset og et godt blik for god formidling – men du tjekker også lige med juristerne og andre fagfolk, før du løber afsted
  • Du er god til at spotte muligheder og har ideer til stærke vinkler
  • Du er ikke bange for blå blink og sirener
1-1-2, Akuttelefon og ambulancer

I Akutberedskabet er vores fornemste opgave at skabe et sammenhængende akutberedskab for Region Hovedstadens borgere. Vi modtager bl.a. opkald til 1-1-2 og Akuttelefonen 1813, og vi sender bl.a. ambulancer, akutbiler og sygetransporter ud til de mange borgere, der hver dag har brug for vores hjælp. Vi har også en sociolance, en babylance og flere andre specialområder, og vi er mange forskellige fagligheder, der hjælper hinanden.

Administrationen, som du bliver en del af, har til huse på Telegrafvej 5 i Ballerup, men Akutberedskabet er spredt på flere lokationer i Region Hovedstaden, hvor ambulancerne og akutbilerne har baser. Vi tager også gerne rundt til vores kolleger på regionens andre hospitaler og samarbejder med dem om kommunikationsopgaverne.

Dine nærmeste kolleger

Du vil referere til Akutberedskabets kommunikationschef Maiken Riis Friberg og også arbejde tæt sammen med dine teamkolleger Nana, Mathilde og Kristian. Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle, der kan se sig selv i stillingen, til at søge. Stillingen er på 30 timer ugentligt.

Vi er en rummelig arbejdsplads, hvor der bliver taget hensyn til, at arbejdsliv og familieliv balancerer. Det betyder, at vi i det daglige selv har et stort ansvar for at tilrettelægge og prioritere de konkrete opgaver – og der er selvfølgelig mulighed for hjemmearbejde og fleksible arbejdstider, når det giver mening.

Er du blevet nysgerrig?

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte kommunikationschef Maiken Riis Friberg på 23669433 eller maiken.riis.friberg@regionh.dk efter 1. januar. Ansøgningsfristen er 15. januar 2024, så skynd dig at få CV og ansøgning afsted.

Vi holder samtaler i slutningen af januar, så jobstart for dig kan blive 1. marts 2024. Du kan forvente en faglig test under ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på gældende overenskomst, og din løn fastsættes ved forhandling mellem Region Hovedstaden og den forhandlingsberettigede organisation.

Du vil som ansat i Akutberedskabet skulle bære sikkerhedssnor for at styrke genkendeligheden og sikkerheden. Du vil også skulle bære funktionstøj, når du befinder dig i Akutberedskabets operative områder, som er vagtcentralerne (Akuttelefonen 1813 og 1-1-2) og på baserne, hvor ambulancerne kører fra.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964698

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet