Dispatcher til disponering af ambulancer og akutlægebiler i Region Hovedstadens Akutberedskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af Vagtcentralens tværfaglige hold der løser en helt central opgave i sundhedsvæsnet?

Er du samtidig den der kan holde styr på mange informationer og træffe rette beslutninger når borgerne i Region Hovedstaden har brug for en akut ambulance eller akutlægebil?

Så læs med her:

Dine opgaver som dispatcher

Du bliver ansat på Vagtcentralen, hvor din primære opgave vil være at planlægge og disponere vores ca. 80 kørende enheder til regionens borgere i et tæt samarbejde med det øvrige team.

Vi disponerer dagligt ca. 400 ambulancer ud til regionens borgere eller til, fra og imellem regionens hospitaler.

Din helt centrale opgave bliver at sikre, at vi anvender vores beredskaber optimalt 24/7/365 og sikrer optimale responstider der lever op til vores servicemål. Derfor arbejder vi også målrettet med at udvikle og styrke vores disponeringspraksis fagligt og digitalt.

Du skal kunne lide et varierende tempo og trives med travle perioder, når borgerne har brug for os. Omdrejningspunktet er hele tiden at træffe de rigtige beslutninger ud fra en fastlagt ramme, så vi bringer hjælpen frem til rette tid og sted.

Vi arbejder i 12 timers dag- og nattevagter og dig kan forvente en ligelig fordeling af dag- og nattevagter, det er derfor vigtigt at du trives med skiftende vagtrul.

Oplæring i funktionen foregår i Vagtcentralen efter et fast program. Tæt supervision og kollegastøtte er en selvfølge, men vi arbejder også med en øget standardisering af vores disponering.

En profil der sætter borgerne i centrum – er det dig?

  • Vi søger dig, der har erfaring med logistik eller vagtcentralarbejde. Du har solid erfaring med brug af IT og tilegner dig nemt viden indenfor det digitale område.
  • Du mestrer de svære og hurtige beslutninger med en udpræget ro, og du trives i et miljø hvor temposkift er et vilkår og hvor vi sætter borgerne først.
  • Du er mentalt robust og kan håndtere at være på en arbejdsplads, hvor vi hjælper borgere i nød og hvor tragiske hændelser også er en del af hverdagen.
  • Som person er du særligt dygtig til at holde styr på mange informationer og har et godt overblik. Et overblik, som du anvender til at både at følge de retningslinjer der er for disponering af kørsler, men som også bidrager til du kan søge rette løsning i fællesskab med andre.
  • Du tænker logisk, og trives med, at dit arbejde er rammesat af en række retningslinjer for disponering, men aldrig er monotont.
  • Du er udpræget teamplayer, der hjælper dine kollegaer, når de har behov for det og bidrager til det fælles samlede overblik.
  • Du interesserer dig for beredskab og har evt. en relevant uddannelse – f.eks. Katastrofe og Risikomanager.
Vi investerer i dig

Som en del af jobbet vil du blive introduceret til dine kollegaers arbejdsopgaver. Vi vægter tværfagligt samarbejde højt, og vi har en arbejdsplads med rummelighed og hvor vi vægter det gode arbejdsmiljø højt.

Vi investerer også i din videre udvikling og fremtid i Akutberedskabet med kurser og uddannelse, så du hele tiden er opdateret og i bevægelse.

Vi har desuden stort fokus på det fysiske og psykiske arbejdsmiljø.

Du vil også lære virksomheden at kende gennem observatørvagter med vores kørende enheder, ligesom du vil få kendskab til den sundhedsfaglige visitation på 1-1-2 og 1813.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle, der kan se sig i stillingen til at søge.

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere information

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte sektionsleder Anja Erikson på tlf. 24 21 44 41. Yderligere oplysninger om Akutberedskabet kan findes på www.regionh.dk/akutberedskabet.

Du kan også se disse to videoer fra hhv. Akutberedskabet og HK Hovedstaden:

Facebook: https://fb.watch/cUA2ZxZTz-/

Youtube: https://youtu.be/gJMacTsXKnU

Vi gør opmærksom på, at der indgår test i ansættelsesforløbet.

Ansøgningsfrist

Upload din motiverede ansøgning, CV samt relevante bilag senest d. 10.november 2023, kl. 12.00.

Relevante bilag kan uploades under "øvrige dokumenter".

Der afholdes 1. samtale mandag d. 20. november. 2. samtale mandag d. 27. november. Der er obligatorisk test mellem 1. og 2. samtale d. 22. november kl. 9.30 til kl. 13.00 2023.

Tiltrædelse

1. januar 2024 eller hurtigst muligt

I Vagtcentralen betjener vi Region Hovedstadens 1,8 mio. borgere når de ringer 1-1-2 eller 1813 og har behov for hjælp i forbindelse med akut skade eller sygdom.

Vi varetager alt fra den livstruende situation hvor hvert sekund tæller til borgere der skal have et godt råd. Vi har årligt kontakt med mere end 1,2 mio. borgere i Region Hovedstaden.

Vi har ansvaret for at koordinere regionens præhospitale indsats døgnets 24 timer året rundt og vi er også klar hvis en større beredskabshændelse indtræffer. Alt dette i tæt samarbejde med både hospitaler, kommuner, brandvæsen og politi.

Vi er 350 medarbejdere i Vagtcentralen, og du bliver en del af et stærkt tværfagligt hold med både paramedicinere, behandlere, sygeplejersker, læger og en række koordinerende funktioner.

Ledelsen varetages af et ledelsesteam på 12, som samarbejder tæt på tværs for at sikre medarbejderne et godt arbejdsmiljø og den gode opgaveløsning.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925064

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet