Dispatcher til disponering af ambulancer og akutlægebiler i Region Hovedstadens Akutberedskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Det er en holdsport at styre ambulancedriften – Vil du være med på holdet?

Er du samtidig den der kan holde styr på mange informationer, og træffe rette beslutninger når borgerne i Region Hovedstaden har brug for en akut ambulance eller akutlægebil?

Så læs med her:

Dine opgaver som dispatcher

Du bliver ansat på Vagtcentralen, hvor din primære opgave vil være at planlægge og disponere vores ca. 80 kørende enheder til regionens borgere i et tæt samarbejde med det øvrige team.

Din helt centrale opgave bliver at sikre, at vi anvender vores beredskaber optimalt 24/7/365, og sikre optimale responstider der lever op til vores servicemål. Derfor arbejder vi også målrettet, med at udvikle og styrke vores disponeringspraksis fagligt og digitalt.

Du skal kunne lide et varierende tempo og trives med travle perioder, når borgerne har brug for os. Omdrejningspunktet er hele tiden at træffe de rigtige beslutninger ud fra en fastlagt ramme, så vi sikrer borgeren, får den rette hjælp, til rette tid.

Vi bygger tårne der vælter, og lægger puslespil hvor brikkerne ikke altid passer – Er det noget for dig?

  • Du trives i et miljø hvor temposkift er et vilkår, og hvor seriøsitet og humor går hånd i hånd.
  • Du har et køligt overblik, og kan selv i komplekse situationer træffe hurtige selvstændige beslutninger, baseret på tilgængelig viden, herunder instrukser og vejledninger.
    Du vægter samspil med kollegaer højt, og trives med at sparre med kollegaer om de gode løsninger med borgeren i fokus.
  • Du tænker logisk, og trives med, at dit arbejde er rammesat af sundhedsfaglige vurderinger og retningslinjer for disponering.
    Du er mentalt robust, og kan håndtere at være på en arbejdsplads, hvor vi hjælper borgere i nød og hvor tragiske hændelser også er en del af hverdagen.
  • Du er udpræget teamplayer, der hjælper dine kollegaer, og bidrager til den gode stemning.
  • Du har flair for brug af IT, og tilegner dig nemt viden indenfor det digitale område.
Hvem er vi

Akutberedskabet er ansvarlig for den præhospitale indsats i Region Hovedstaden og har til formål at skabe et sammenhængende akutberedskab for regionens 1,8 millioner borgere.

Vores opgaver består i at modtage opkald til Akuttelefonen 1813 og 1-1-2, at disponere og køre ambulancer i hele regionen samt at koordinere regionens præhospitale indsats – både ved dagligdagsopgaver og ved store komplekse hændelser.

Du bliver en central del af et fællesskab med dygtige, engagerede kollegaer – og du får samtidig en unik mulighed for at være med til at gøre en forskel for borgerne i regionen.

Vi giver plads til faglig og personlig udvikling, så vi løbende vedligeholder og styrker dine kompetencer. Du vil blive introduceret til dine kolleger på tværs af organisationen, så du får indblik i sammenhængen mellem de forskellige teams og din egen rolle i kæden. Vi vægter tværfagligt samarbejde højt og vi mener, vi har en arbejdsplads med højt til loftet og en god stemning.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle, der kan se sig i stillingen til at søge.

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Vi arbejder i 12 timers dag- og nattevagter, alle årets dage. Du kan forvente en ligelig fordeling af dag- og nattevagter, det er derfor vigtigt at du trives med skiftende vagtrul.

Oplæring i funktionen består af superviserende vagter med erfarne kollegaer.

Fra januar 2024 er det en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan bibeholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse.

Du vil som ansat i Akutberedskabet skulle bære funktionstøj, når du befinder dig i Akutberedskabets operative områder, som er vagtcentralerne (1813 og 1-1-2) samt baserne, hvor ambulancerne kører fra. Ansatte med patientkontakt bærer uniform i de samme operative områder. Vi har indført brug af funktionstøj og uniform i alle operative områder, som en del af vores indsatser med at styrke sikkerheden og genkendeligheden i Akutberedskabet, som ud over funktionstøj bl.a. også omfatter sikkerhedssnore.

Yderligere information

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte sektionsleder Pernille Friis Pitre på tlf. 21 70 34 72.

Yderligere oplysninger om Akutberedskabet kan findes på www.regionh.dk/akutberedskabet.

Du kan også se disse to videoer fra hhv. Akutberedskabet og HK Hovedstaden:

Facebook: https://fb.watch/cUA2ZxZTz-/

Youtube: https://youtu.be/gJMacTsXKnU

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler

Upload din motiverede ansøgning, CV, uddannelsespapirer samt øvrige relevante bilag via vores rekrutteringssystem senest 29. februar 2024.

Der afholdes 1. samtale 6. og 7. marts 2024, og eventuelt 2. samtale 14. marts 2024. Der er obligatorisk test mellem 1. og 2. samtale 8. marts 2024 kl. 9.30 til kl. 13.00

Tiltrædelse 1. maj 2024 eller hurtigst muligt



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5991796

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet