Faglig koordinator til økonomiteam hos Forsvarsministeriets Personalestyrelse

Profilbillede
dato

Kan du skabe overblik og samarbejde i et team af business controllere, og bidrage med at oversætte økonomi til styring? Vi leder nu efter en ny kollega, som vil få en fagligt koordinerende rolle i økonomikontoret i Forsvarsministeriets Personalestyrelse.

Om os

Økonomikontoret er en del af Center for Koordination og Strategi. Du vil i økonomikontoret få ca. 10 engagerede kollegaer, som hver har selvstændigt ansvar for budgettering, controlling og opfølgning på Personalestyrelsens område. Vi har organiseret de fleste af vores opgaver i vores to teams; Egen Virksomhed og Tværgående rammer, men der er masser af samarbejde og koordinering på tværs af de to teams.

Vi går op i at udvikle os fagligt i fællesskab, så vi kan give den bedst mulige økonomiske ledelsesinformation, der understøtter Personalestyrelsen og hele Forsvarsministeriet. Vi har altid tid til at hjælpe hinanden, og vi lægger vægt på at have det sjovt samtidig. Ud over den faglige og personlige udvikling, som du opnår gennem dine daglige opgaver og sparring, vil du også få en individuel udviklingsaftale. Her vil du og økonomichefen sammen forpligte jer til at prioritere et særligt fokus på din kompetenceudvikling, så din udvikling bliver målrettet og meningsfuld.

Når du er landet godt i organisationen, er der gode muligheder for hjemmearbejde, og vi vægter en god balance mellem arbejdsliv og privatliv højt.

Om stillingen

Vi søger en faglig koordinator til teamet Egen Virksomhed, der består af 3 dygtige business controllere udover dig. Som faglig koordinator varetager du både rollen som fagligt koordinerende for kollegaerne, og du vil også få egne opgaver som business controller.

I rollen som faglig koordinator har vi særligt behov for, at du:
• Giver faglig sparring til dine kollegaer i teamet om bl.a. den løbende økonomi-styring, besvarelse af bestillinger fra bl.a. departementet, notatskrivning mv.
• Koordinerer og prioriterer teamets opgaver i samarbejde med økonomichefen.
• Bidrager til ramme- og ressourcesætning af opgaver.
• Fungerer som sparringspartner for økonomichefen og den faglige koordinator for Tværgående rammer.

Dine ansvarsområder som business controller kan løbende drøftes og udvikles, og vil i første omgang vedrøre:
• Budgetprocesser og indspil til finanslov.
• Koordinering og samling af den månedlige ledelsesinformation for styrelsens ansvarsområder.
• Sagsbehandling og rådgivning vedr. økonomi, budget og planlægning for et eller flere centre i Personalestyrelsen.
• Rådgivning af direktionen i økonomiske spørgsmål om styrelsens egen økonomi.

Vi prioriterer en grundig introduktion og oplæring, både i rollen som faglig koordinator og til dine opgaver som business controller, og vi glæder os også til, at du vil sætte dit personlige præg på vores opgaveløsning.

Om dig

Du interesserer dig for økonomistyring, og har nogle års erfaring med økonomiarbejde, meget gerne fra et departement, en styrelse eller en anden offentlig organisation. Du har en relevant akademisk uddannelse eller en anden uddannelsesbaggrund med relevant erfaring.

Du har konkret erfaring med økonomistyring, herunder opfølgning på det bagudrettede forbrug og den fremadrettede prognose og budgetprocesser i en stor offentlig organisation. Du er lidt af en talknuser og god til at lære fra dig. Du kan bevare et stort overblik, og har en rolig hånd i regnearket, selv når tiden er knap. Du er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt, og du forstår at omsætte og oversætte økonomisk information og data til rådgivning.

Det er en fordel, hvis du allerede har prøvet kræfter med uformel ledelse, fx projektledelse eller teamledelse, men vi vægter potentiale højere end erfaring.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er slået civilt og militært.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for den uddannelse, du besidder.

Som AC`er ansættes og aflønnes som special- eller chefkonsulent efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten.

Som HK`er er du omfattet af organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).

Der vil i forbindelse med en ansættelse være mulighed for forhandling af tillæg der modsvarer dine kvalifikationer. Der er til stillingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne under hele ansættelsen.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du har uddybende spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Nettie Vindahl Vind på 3266 5405 eller FPS-NVV@mil.dk.

Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på 3266 5818.

Ansøgningsfristen er den 11. november 2024 og vi forventer at holde første samtaler den 15. november 2024 og evt. anden samtaler den 19. november 2024. Der vil indgå test, hvis du indkaldes til anden samtale.

Stillingen ønskes besat snarest muligt eller pr. 1. januar 2025.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Du bedes vedhæfte relevante dokumenter, som ansøgning, cv, eksamensbevis, diplom mv.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS PERSONALESTYRELSE
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere en 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren. Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR. Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6135911

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet