Indkøbskoordinator

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du flair for IT og en skarp forståelse for økonomi? Vil du være med til at understøtte styring, planlægning og forvaltning af Statens It’s hardwareindkøb og asset management i tæt samarbejde med Statens It’s direktion? Så læs endelig videre.

Om stillingen Statens It søger en ny medarbejder til Direktions- og Ledelsessekretariatet. Dit hovedfokus vil være at understøtte de dele af organisationen med den største investeringsportefølje – og bidrage til en strømlining af budgetlægning, timingen af indkøbene og fortløbende analysere tendenser og udvikling, indsamle viden og udarbejde overblik herover til direktionen. Statens It investerer for ca. 250 mio. kr. årligt.

To dage er sjældent ens i Direktions- og Ledelsessekretariatet, som betjener Statens It’s direktion og chefgruppe, samt bistår resten af organisationen. Direktions- og Ledelsessekretariatet er det primære kontaktpunkt til Finansministeriets departement og de koncernfælles funktioner, herunder Finansministeriets Koncernøkonomi. Du får dermed en bred kontaktflade internt og eksternt samt et godt indblik i hele Finansministeriets koncern.

Direktions- og Ledelsessekretariatet løser en bred vifte af administrative, strategiske og økonomiske opgaver – din rolle i sekretariatet vil være, at blive direktionens go-to ekspert på investeringsområdet i Statens It.

Eksempler på opgaver vil være:

  • Understøtte kontorerne i organisationen med planlægning af hardwareindkøb
  • Bistå med analyse af planer for fortløbende udskiftninger, baseret på henholdsvis kapacitetsprognoser og planer for løbende PC-udskiftninger
  • Være tovholder på, at planer og tilhørende investeringer overholdes og at der er fremdrift på området
  • Fungere som bindeled mellem teknik og økonomi på hardwareindkøbsområdet i Statens It.
Om dig Du er ansvarsfuld, struktureret og engageret, og du trives både bag regnearket og i den fortløbende dialog med budgetansvarlige chefer og andre relevante interessenter i styrelsen. Du får en bred berøringsflade i organisationen, og vi lægger derfor stor vægt på, at du har gode samarbejdsevner og sociale kompetencer. Det er vigtigt, at du kan se på tværs og tilrettelægge gode processer, der bringer opgaverne i mål. Vi forventer, at du har et par års erfaring - gerne fra et ministerium eller en styrelse - og det er en fordel, hvis du kender processer og regler, der vedrører offentlig forvaltning og statens regnskabsregler / ØAV, samt de økonomisystemer, der anvendes i staten.

Kendskab til og interesse for it-indkøb og –aktiver er en fordel. Planlægningen af indkøb i samarbejde med organisationen kræver et skarpt øje for levetid og forståelse for vigtigheden af udskiftning til rette tid med blik for optimal kapacitetsudnyttelse (på eksempelvis storage, servere, datacenterkomponenter, netværk, devices etc.).

Derudover har du:

  • En relevant uddannelse (f.eks. cand.merc., cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol. el.lign.) – det kan også være, at du har en teknisk funderet uddannelse og sidenhen har opbygget kompetencer på økonomiområdet eller har erfaring fra en lignende stilling.
  • Øje for detaljen og fokus på at levere en høj kvalitet
  • Gode analytiske kompetencer og evnen til at anvende dem i en organisatorisk kontekst
  • Gode evner til at koordinere og skabe relationer
  • Drive og gennemslagskraft til at varetage en udadvendt rolle
  • Gode formuleringsevner både mundtligt og skriftligt.
Om os Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt arbejder med at levere sikker og stabil it-drift til ca. 39.000 brugere fordelt på 21 ministerområder.

Statens It er i vækst og har løbende fokus på at udvikle og skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten. Vi lægger vægt på at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med rigtig gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.

Vi tilbyder et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Ansættelsesvilkår Stillingen er på fuld tid, og du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten som fuldmægtig eller specialkonsulent alt afhængig af erfaring og kvalifikationer ift. stillingen.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Du vil have fysisk arbejdsplads på hovedkontoret i Ballerup.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til graden hemmeligt, og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lasse Palm Meldgaard på 72 31 16 75 eller på LPM@statens-it.dk.

Ansøgning Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutteringssystem - www.statens-it.dk senest den 12. januar 2024.

Vi forventer at holde samtaler løbende, dog senest i uge 3-4, 2024.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi glæder os til at høre fra dig.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955754

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet