Økonomi og administration i forsvarsministeriets materiel- og indkøbsstyrelse i en nyoprettet rolle

dato

Vil du bruge din erfaring inden for statslig økonomistyring i en stilling, der kombinerer økonomi og administration? Har du et ønske om at udvikle dit potentiale i en af statens største koncerner i en spændende rolle med egne ansvarsområdet? Så er det dig, vi søger!

Om os

Den aktuelle sikkerhedspolitiske situation og den historiske oprustning af Forsvaret stiller os over for en stor opgave. Derfor har vi brug for dine kræfter i vores sektion, Tværgående Økonomi, til at sikre en god og effektiv opgaveløsning.

Du bliver en del af Økonomidivisionen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), som administrerer ca. halvdelen af Forsvarets samlede budget på omkring 17 mia. kr. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til de udsendte styrker og operative enheder.

Økonomidivisionen udgøres af ca. 45 medarbejdere, og vores sektion består af et lille team på tre engagerede medarbejdere. Vores hverdag er præget af en uformel omgangstone, hvor der er plads til at snakke om hverdagens opgaver og sparre med hinanden. Du bliver en del af et dygtigt team, hvor vi drager omsorg for hinanden.

Når du er landet godt i stillingen, er der gode muligheder for fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet, og for os er det vigtigt, at både dit privat- og arbejdsliv hænger godt sammen.

Om stillingen

Stillingen er nyoprettet, da vores sektion vokser og har fået flere opgaver.

Dine primære opgaver bliver:
- Koordinere opgaver på tværs af Økonomidivisionen (fx høringer, aktindsigter, revisioner mv.).
- Administrativ og faglig support til chefgruppen.
- Udvikle og vedligeholde organisationens prokuramatrix.
- Planlægge møder og seminarer samt tovholderfunktion på større processer
- Udvikle udvalgte økonomiprodukter af tværgående karakter (fx præsentationer, uddannelsesmateriale og lign.).
- Administrativ støtte til Økonomidivisionens medarbejdere, herunder fx sikre at alle har de nødvendige IT adgange, at de er placeret rigtigt i den organisatoriske struktur mv.
- Koordinere ajourføring af Økonomidivisionens intranet, forvaltningsgrundlag og lign.

Vi tilbyder dig en spændende stilling, hvor du får indflydelse på dine arbejdsopgaver, får mange muligheder for at udvikle dine personlige færdigheder og får et ansvar, der passer til dig. Du får stor fleksibilitet til at tilrettelægge din arbejdstid, og vi sørger selvfølgelig for, at du bliver godt rustet til at varetage din funktion i teamet gennem løbende oplæring. Du vil opleve en dynamisk hverdag, hvor dine opgaver kan ændre sig i takt med Forsvarets udvikling og omstillinger.

Om dig

Vi forestiller os, at du har erfaring med økonomistyring i en statslig organisation og en akademisk baggrund, fx cand.merc., cand.polit. eller lignende. Vi prioriterer at finde dig, der passer godt ind i vores team, hvor kemien er et vigtigt parameter. Vi leder efter dig, der kan kapere fagligt komplekse områder og som trives med at arbejde i en politisk organisation med mange aktører og interesser. Stillingen indebærer også mere rutineprægede opgaver, som kræver at du kan arbejde ihærdigt og struktureret. Derudover er det vigtigt, at du har det godt med at skabe relationer, da en del af arbejdet omfatter tæt samarbejde med udvalgte chefer og medarbejdere.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem AC og
Finansministeriet med mulighed for at forhandle tillæg. Til ansættelsen er der tilknyttet en attraktiv fuld
arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne
sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele dit ansættelsesforhold.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Ditte Holst på tlf. 61 12 74 44.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Mathilde
Schmidt-Lange på 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er den 25. november 2024 og vi forventer at holde samtaler løbende.

Tiltrædelse er den 1. februar 2025 eller snarest muligt.

Tjestestedet er i Ballerup.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Du bedes vedhæfte relevante dokumenter, som
ansøgning, cv, uddannelsesbevis, diplom m.v.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM MYNDIGHEDEN
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI
har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der
anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk
Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af
Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de
cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6147112

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet