Spændende studenterjob hos Forsvarets Industrikontor - bliv en del af holdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en skarp kommunikator med et godt overblik og masser af gåpåmod? Tænker du struktureret, løsningsorienteret og kreativt? Vil du lære nyt og prøve hverdagen på en af Danmarks største og nok mest spændende statslige arbejdspladser?

Om os

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) indkøber alt lige fra kampvogne, skibe, helikoptere og jagerfly til støvler, ammunition, reservedele, uniformer og såvel militært som administrativt IT. Vi er Danmarks største offentlige indkøbsorganisation, som køber samlet ind for mere end 10 mia. kr. årligt med en forventet markant stigning over de næste 10 år.

I den nye Udviklings og Koordinationsstab har FMI har samlet en lang række af forskellige kompetencer herunder også en ny Strategiafdeling, hvor sektionen for samarbejdet med industrien – i daglig tale industrikontoret er placeret.

Industrikontoret arbejder med samarbejde og dialog med forsvarsindustrien i Danmark og i udlandet, med særligt fokus på danske virksomheder, der har interesse i at blive leverandør til det danske forsvar, og som derfor ønsker at mødes med os eller har brug for støtte til test eller udvikling samt demonstration af materiel og produkter. FMI’s Industrikontor koordinerer og vurderer i samarbejde med forsvarets øvrige myndigheder behov og ønske om den videre dialog, og hvorvidt en anmodning om støtte kan imødekommes. Og til at støtte os i det daglige arbejde søger vi nu en studentermedhjælper.

Om stillingen

Som studentermedhjælper hos os vil du få både faste og ad hoc opgaver, som du enten løser i samarbejde med kollegaer eller selvstændigt. En af de større opgaver vil være at støtte med sagsbehandling af vurderingsnotater vedr. industrisamarbejde (modkøbsforpligtigelse) - et område som er i vækst på grund af det øgede forsvarsbudget. Der vil herudover være opgaver af forskellig karakter, som bl.a. vil afhænge af, hvor langt du er i dit uddannelsesforløb. Opgaverne vil f.eks. være:
• Udarbejdelse af PowerPoint præsentationer
• Besvarelser af henvendelser fra industrien
• Løsning af generelle administrative og helt praktiske arbejdsopgaver
• Bistand til analyseopgaver
• Planlægning af møder og seminarer
• Skriveopgaver, redigering og sproglig bearbejdning af diverse tekster

Vi lægger vægt på, at studenteropgaverne sammensættes på en udviklende og lærerig måde, så du rustes til din senere karriere. Vi er samtidig en organisation, der værdsætter initiativ, så det vil være velkomment, at du løser opgaver, der hvor du får øje på et behov.

Om dig

Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant uddannelse på kandidatdelen. Du forstår at arbejde selvstændigt med dine opgaver, er imødekommende og trives med en bred kontaktflade. Du har et godt overblik samt lyst og evne til at sætte dig ind i en stor, kompleks og spændende organisation, som altid er i udvikling. Du er en god kommunikator både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk. Det er en klar fordel, hvis du har erfaring eller kompetencer i forhold til samarbejde med industri og andre offentlige myndigheder, men ikke et ubetinget krav. Slutteligt har du flair for at anvende forskellige IT-systemer, et bredt udsnit af MS Office pakken mv.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som student efter OAO-S fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.

Den ugentlige arbejdstid er 15 timer. Arbejdstiden kan planlægges, så det passer med dit studie, men af hensyn til opgaveløsningen, ønskes der som udgangspunkt en fast tilstedeværelse på 15 timer om ugen.

Din ansættelse som studentermedhjælp er betinget af, at du er aktivt studerende og indskrevet ved en højere læreranstalt.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne under hele ansættelsen.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fg. chef i industrikontoret Jesper Kjersgaard Schultz på telefon 22 42 01 55.

Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på telefon 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er den 4. december 2023. Samtaler forventes afholdt løbende, så send gerne din ansøgning med det samme.

Arbejdsstedet er Lautruphøj 1-5, 2750 Ballerup. Der er gode busforbindelser til og fra Malmparken station.

Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5945101

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet