Administrationschef til Ballerup Sogn

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du et job der indeholder daglig ledelse, økonomi, udviklingsopgaver og har du mod og lyst til sagsbehandling for menighedsrådet – så søg dette job.

Vi har et spændende job til dig, hvor du med reference til menighedsrådet, får ansvaret for den daglige ledelse af organisationen på 26 hel- og halvtidsansatte i vores to kirker - kordegne, organister, kirketjenere og kirkesangere, administrative medarbejdere, krematorium og kirkegårde.

Din hverdag som administrationschef

Du får et tæt samarbejde med menighedsrådet og får ligeledes mulighed for netværk med andre administrationschefer/daglige ledere i folkekirken.

Du får stor indflydelse på arbejdspladsens hverdag, hvor menighedsrådet vægter godt samarbejde, gensidig tillid og en god kommunikation omkring ledelsen af vores medarbejdere meget højt. 

Vi har en uformel tone, og vi forventer, at du bidrager til et godt arbejdsmiljø, hvor samarbejde og respekt for forskellige fagligheder er vigtigt.

Vi kan tilbyde dig;

  • Et imødekommende og engageret menighedsråd med hvem, du i et tæt samarbejde, skal sikre udviklingen af en kompetent og attraktiv arbejdsplads
  • Dygtige og kompetente medarbejdere
  • En organisation med to mellemledere som varetager daglige ledelsesopgaver
  • En spændende, udviklende og afvekslende stilling
  • Et godt arbejdsmiljø
  • Gode fysiske rammer.

Dine arbejdsopgaver vil bestå af:

  • Personaleleder for sognets medarbejdere, herunder afholdelse af MUS
  • Sekretær og sagsbehandler for menighedsrådet samt kirkegårds- og sognegårdsudvalg
  • I samarbejde med menighedsrådets kasserer ansvar for regnskab og budget, herunder deltagelse i budgetsamråd
  • Løbende kontakt til det eksterne regnskabskontor - KirkeAdministration.dk
  • Sikring af sognets kirkegårde og arealer fremstår vedligeholdte og præsentable
  • Udvikle kirkegårdenes funktion og arealer, herunder færdiggøre og implementere planerne for dette arbejde
  • I samarbejde med kirkeværge og kirkegårds- og sognegårdsudvalg ansvar for vedligeholdelse af sognets bygningsmasse
  • I samarbejde med kontaktpersonen indgår administrationschefen i ledelsen af sognets AMO.

Fagligt kommer du med:

Ansøgere, der har uddannelse som hortonom eller med tilsvarende uddannelse eller fagligt niveau, vil blive foretrukket. Tvivlstilfælde forelægges Kirkeministeriet.

  • Erfaring med ledelse fra tidligere stillinger
  • Et godt kendskab til det kirkelige liv
  • Erfaring med budgetter og regnskaber
  • Arbejder struktureret og bevarer overblikket
  • Erfaren bruger af IT og herunder MS-office og Brandsoft

Personligt kommer du med

Du har en lyst til at lede et stort sogn med dets mange forskellige faggrupper.

En udadvendt personlighed – med en venlig og handlekraftig ledelsesstil.

At du er god til anerkendende ledelse, som også er synlig og inddragende.

At du har stærke kommunikative evner og ønsker at indgå i et frugtbart samarbejde med et menighedsråd, hvis beslutninger du fører til dørs.

Forhåbentlig er du blevet nysgerrig!

Så har du spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte formand for menighedsrådet, Trine Brandsborg, tlf. 3073 0014 og/eller menighedsrådets kontaktpersoner Inge Meibom, tlf. 3073 0013 og Lillian Nielsen, tlf. 4042 7327.

Alle henvendelser behandles fortroligt.

Og hvad så nu?

Ansættelsen sker ved Ballerup Sogns Menighedsråd, Præstevænget 2A, 2750 Ballerup.

Vi vil gerne ansætte dig pr. 1. juni 2024 eller hvis muligt gerne tidligere.

Stillingen er på gennemsnitlig 37 timer om ugen. Arbejdstiden placeres primært indenfor normal arbejdstid, men der må forventes aftenarbejde gennemsnitlig 1-2 gange pr. måned.

Stillingen er som tjenestemandslignende ansat. Stillingen som stor administrationschef er klassificeret til lønramme 35 med et årligt kvalifikationstillæg på kr. 18.000 i grundbeløb pr. 31.marts 2012.

Lønnen vil i nutidskroner således udgøre i alt godt kr. 44.300 pr. måned. Dertil kommer at der tilknyttes pensionsindbetaling.

Nuværende tjenestemandsansatte har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang fra lignende stilling.

Send os en ansøgning

Ansøgningen med relevante bilag sendes på mail til 7187fortrolig@sogn.dk

Ansøgningen skal være os i hænde senest d. 19. marts 2024 kl. 16.00.

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted d. 11. april 2024.

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive afholdt 2. samtaler den 16. april. Der vil blive indhentet referencer, børne- og straffeattest og gennemført personlighedstest.

________________________________________________________________________________

Det skal du vide om os:

Ballerup Sogn er et større sogn med ca. 15.000 indbyggere. Der er 30 ansatte i Ballerup Sogn. Der er ansat 4 præster, 2 kordegne, 2 organister, 5 sangere og 4 kirketjenere, der betjener 2 kirker med tilhørende sognegårde. Hertil kommer 3 ansatte på kirkegårdskontoret, 1 vicevært samt 9 gartnere og krematoriemedarbejdere. Sognet består af en middelalder kirke, en kapelsal, der anvendes til gudstjenester og kirkelige handlinger med tilhørende krematorium og mødelokaler samt en sognegård. Der er to kirkegårde, en gammel karakteristik landsbykirkegård omgivet af lave byhuse og en nyere stor bykirkegård anlagt i kuperet terræn med park karakter.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

BALLERUP SOGNS MENIGHEDSRÅD, Præstevænget, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5994431

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet