Akutberedskabet søger ambulanceuddannet personale

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Akutberedskabet i Region Hovedstaden søger nye gode kolleger til vores ambulancetjeneste. Så læs endelig videre, hvis du er ambulanceuddannet og er interesseret i at høre nærmere om vilkårene som ambulanceredder i Akutberedskabet.

At være ansat i Akutberedskabet er noget helt specielt. Positive vinde blæser i beredskabet og vi oplever god trivsel blandt vores medarbejdere og udvikling af reddernes faglighed.

Vi lægger stor vægt på hensynet til den enkelte medarbejder, da vi er overbeviste om at det smitter af i mødet med borgerne. Trivsel ligger os i det hele taget meget på sinde og særligt planlægningen af arbejdstiden ligger erfaringsmæssigt meget højt på prioriteringslisten når det kommer til trivsel blandt ambulancepersonalet.

Vi har flere forskellige vagtplanlægningsløsninger for dig, som skulle være interesseret i at være ambulanceredder i Akutberedskabet. Dette kan fx være på et fast D/N-rul, hvor regelmæssighed og gennemskuelighed giver ro i hverdagen. Alternativt er der også mulighed for at blive flexplanlagt, hvor du kender du dine vagter 8 uger ud i fremtiden ved vagtplanens udgivelse. Som flexplanlagt har du som udgangspunkt fri hver anden weekend og du har en ugentlig vetodag, hvor du ikke bliver vagtsat. Denne måde at blive vagtplanlagt giver en meget høj grad af fleksibilitet og vælges af dem, som har behov for at planlægge arbejdet rundt om private aftaler.

Uagtet hvordan din planlægning tilrettelægges, har vi et meget tilgængeligt og fleksibelt vagtplanlægningsteam, som er på basen i Hvidovre på alle hverdage og som er behjælpelige med at tilrette din vagtplan. Vores tilgang er altid at søge løsninger, som hænger sammen med medarbejderens privatliv.

Du vil i Akutberedskabet få rig mulighed for at få faglige udfordringer og variationer i din hverdag, hvis du skulle ønske det. Ud over en ambulancetjeneste i rivende faglig udvikling, har vi mulighed for at tilbyde afvekslende og specialiserede funktioner.

Vi har fx akutbiler i Hvidovre, Frederiksberg, Skibby og Dragør, som bemandes med paramedicinere. Tjeneste på disse giver mulighed for at tage selvstændige beslutninger med rygdækning fra ledelse og den delegerende læge. Vi tilskynder vores ambulancepersonale til at bruge den almindelige sunde fornuft og altid søge den bedste løsning for borgeren. Kan du se dig selv afsøge nye territorier af din faglighed, kan funktionen på akutbil måske være noget for dig. Kører du akutbil og er du – eller har du været Sundhedsfaglig visitator, vil det endvidere være en mulighed at blive en del af funktionen som akutbilskoordinator på vores vagtcentral. Denne stilling vil udfordre din faglighed og kompetencer, ligesom den vil give en høj grad af afveksling.

Men akutbilerne er ikke de eneste specialfunktioner i Akutberedskabet. På sigt kan der være mulighed for at deltage i én eller flere af vores andre spændende funktioner, som fx Sociolance, Babylance eller Psykiatrisk udrykningstjeneste. Herudover kan der ligeledes på sigt, være mulighed for at fungere som lægeassistent på Akutlægebil eller som Sundhedsfaglig Visitator på Vagtcentralen.

Akutberedskabet opererer i Hovedstadsområdet, hvor du har mulighed for at opleve alle de facetter der kendetegner en metropol, såsom store events, turisme og natteliv. Du kan derfor opleve at møde patienter fra alle dele af samfundet samt alle dele af verden. Opgave flowet er derudover højt. Du vil derfor møde mange patienter, hvilket vil give dig mulighed for, hurtigt at oparbejde en høj grad af rutine.

Alt i alt mener vi at vi har en Ambulancetjeneste af høj kvalitet med hensyn til faglighed, trivsel og psykologisk tryghed. Men har ovenstående endnu ikke overbevist dig, så skal du da ikke nøjes med tage vores ord for gode varer. Spørg én af vores dygtige medarbejdere når du møder dem, og hør til deres oplevelse af livet som redder i Akutberedskabet Region Hovedstaden.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Vi tilbyder

  • Fuldtidsstillinger.
  • Adspredende hverdag med faglige udfordringer.
  • Et fagligt miljø med gode muligheder for egen udvikling.
  • Et aktivt socialt fællesskab med stærkt sammenhold.
  • Kort vej til en tilgængelig ledelse.
  • Betalt frokostpause.
Om dig

Vi vil gerne høre fra dig, hvis du:

  • Er uddannet ambulanceassistent*, ambulancebehandler** eller paramediciner**.
  • Har et gyldigt kørekort kategori B og C
  • Er fagligt velfunderet og opdateret indenfor dit felt
  • Har mod og lyst til faglig udvikling
  • Ønsker at sætte dit positive præg på fremtidens Akutberedskab i Region Hovedstaden
  • Kan se dig selv som Akutberedskabets ambassadør i dit møde med borgeren, samt i samarbejdet med kolleger og samarbejdspartnere.
* Det er et krav at du som ambulanceassistent videreuddanner dig som ambulancebehandler inden 31. december 2028. Baggrunden er, at det fra den 1. januar 2029 er et lovkrav, at en ambulance skal være bemandet med to ambulancebehandlere, jf. bekendtgørelse om ambulancer og uddannelse af ambulancepersonale m.v.’

** Hvis du er ambulancebehandler eller paramediciner skal du være autoriseret, eller kunne præsentere en igangværende ansøgning om autorisation i forbindelse med din ansættelse.

Din nye arbejdsplads

Akutberedskabet er en del af Region Hovedstaden, som har 1,8 millioner indbyggere, et årligt budget på 37 milliarder kroner og godt 39.000 medarbejdere. Akutberedskabet er etableret i 2012 med det formål at skabe et sammenhængende akutberedskab for borgerne.

Akutberedskabets primære opgaver omfatter Ambulancedrift, Akutlægebilerne, Psykiatrisk Akutberedskab, interhospitale transporter, indsatsledelse, 112 AMK-Vagtcentralen, sundhedsfagligt ansvar for ambulancetjenesten, Akuttelefonen 1813 og sundhedsberedskabet for Region Hovedstaden.

Virksomheden har primært til huse i Ballerup, men er geografisk spredt på flere destinationer i Region Hovedstaden, hvor bl.a. akutlægebilerne og ambulancerne har baser.

Pr. 1. februar 2023 opstartede Akutberedskabet ny ambulancekontrakt for Region Hovedstaden i delaftale 2 Hvidovre, med base i Hvidovre, Taastrup og på Frederiksberg.

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst med FOA jf. SOSU-arbejdstidsaftalen.

Vores drift består af 8, 12 og 24-timers vagter fordelt på dag, aften og nat.

Yderligere information

For yderligere oplysninger om stillingen eller opslaget, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Kasper Skydsgaard på tlf.: +45 20578552 eller via mail: kasper.skydsgaard@regionh.dk. Har du spørgsmål der specifikt omhandler vagtplanlægning, kan du med fordel kontakte sektionsleder Peder Søegaard på tlf.: +45 51220468 eller via mail: peder.soeegaard.01@regionh.dk

Yderligere oplysninger om Akutberedskabet kan findes på www.regionh.dk/akut

Ansøgning

Du søger online via ansøgningsknappen

Upload din motiverede ansøgning og CV senest 16. januar 2024.

Bilag kan uploades under ”øvrige dokumenter”.

Vi inviterer til samtale på baggrund af en samlet vurdering af kvalifikationer og ansøgning.

Vi afholder ansættelsessamtaler 22. og 24. januar 2024. Vi forbeholder os ret til at kræve en faglig afklaring, på baggrund af et individuelt skøn.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961328

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet