Alsidig medarbejder til Koordinationsafdelingen i den Maritime division

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en medarbejder med gå-på-mod, initiativ og engagement, der har maritim baggrund.

Er det dig! Så har vi en spændende og udfordrende stilling i den maritime division i Forsvarsministeriet - Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI).

Om os

Den Maritime Division i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse benævnes ”Kapacitetsansvar Maritim” eller blot KAMA. Vi er overordnet systemsansvarlig for alle Forsvarets maritime kapaciteter og herunder bl.a. ansvarlig for anskaffelses-, eftersyns-, vedligeholdelses- og modifikationsprojekter.

I KAMA Koordinationsafdeling er vi et team på 11 militære og civile kollegaer, som til daglig arbejder med en række opgaver til støtte for KAMA overordnede opgaveløsning herunder militærfaglige analyseopgaver, deltagelse i internationale samarbejder, materielplanlægning og koordinationsopgaver. Arbejdsmiljøet er uformelt og med gode muligheder for personlig udvikling.

Om stillingen

Det er et alsidigt job med opgaver inden for et bredt spektrum – fokuseret omkring hovedopgavegrupperne systemplanlægning samt porteføljestyring, inkl. økonomi.

Dine primære opgaver vil være i rammen af KAMA subporteføljekontor, hvor du sammen med dine kollegaer vil få ansvaret for koordination og støtte til KAMA anskaffelsesprojekter og opgaver med materieldrift. Du vil i den forbindelse blive KAMA kontaktpunkt til den juridiske afdeling i FMI.

Yderligere kommer du til at løse opgaver inden for materieludvikling og materielplanlægning, samt opgaver som løses på drift koordinationsafdelingen.

I en division med en årlig omsætning på ca. 1 mia. kr. er der behov for tæt koordination på tværs for at sikre bedst mulig udnyttelse af ressourcerne. Det er vores opgave i koordinationsafdelingen at sikre koordinationen, derfor er der tillige en rækker opgaver vedrørende blandt andet styring og tilvejebringelse af beslutningsgrundlag for direktion, som indgår i jobbet.

Om dig

Det væsentligste kriterium for at kunne bestride stillingen på tilfredsstillende vis er, at du er proaktiv, struktureret, omhyggelig og fleksibel, og at du trives godt med mange og samtidige opgaver. Du skal kunne prioritere mellem opgaverne, men samtidig være god til at fokusere på de væsentligste forhold.

Du er god til at kommunikere, kan samarbejde med kollegaer med vidt forskellig baggrund og har gennemslagskraft, når opgaverne skal løses. Du kan formulere dig på skrift og i tale primært på dansk men også gerne på engelsk.

Vi forestiller os, at du er søofficer på M331-niveau – gerne med teknisk baggrund. Alternativt Kaptajn optaget på Master i Militære Studier.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Hvis du er kaptajn/kaptajnløjtnant og er i gang med at gennemføre Master i Militære Studier eller anden relevant masteruddannelse, kan du ansættes i stillingen som kaptajn/kaptajnløjtnant mod, at der indgås en uddannelsesaftale indtil uddannelseskravet kan honoreres. Ansættelse og aflønning sker i så fald som kaptajn/kaptajnløjtnant i henhold til reglerne for funktion i højere stilling. Udnævnelse og overgang til varig ansættelse som major/orlogskaptajn kan finde sted, når uddannelseskravet er opfyldt og ved styrelseschefens godkendelse.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for Koordinationsafdelingen kommandørkaptajn Steen Balslev på mail FMI-MA-CHKOA@mil.dk eller telefon 2218 2895

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Lindholm Elling ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CLE@mil.dk.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfristen er den 1. februar 2024. Vi forventer at holde samtaler løbende.

Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5974754

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet