Assisterende Kapacitetsmanager og projektofficer til Flystøtteudstyr ved Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) søger en Assisterende Kapacitetscentermanager og Projektofficer til en spændende og udfordrende stilling i driften af flystøttudstyr.

Om os

Stillingen er placeret i Kapacitetscenter Flystøtteudstyr. Du vil komme til at indgå i et team med 13 kollegaer, og du vil få en stor berøringsflade med samarbejdspartnere i Forsvarsministeriets koncern, eksterne kunder og leverandører nationalt og internationalt.

Kapacitetscenter Flystøtteudstyr indgår som en del af Forretningsområde Fly i divisionen Kapacitetsansvarlig Luftsystemer (KALU) i FMI. Vi har ansvaret for logistiske-, tekniske- og projektopgaver i forbindelse med materieldrift og anskaffelse af inden for fire ansvarsområder Flystøtteudstyr, Brand- og Redningsmateriel, Værktøj og Værkstedsudstyr samt flyve- og nødudstyr.

Vi understøtter bl.a. Forsvaret, Hjemmeværnet og Beredskabsstyrelsen.

Om stillingen

Du vil referere til chefen for Kapacitetscenter Flystøtteudstyr.

Dine primære arbejdsopgaver inkluderer:
• Ledelse af kapacitetscenterets medarbejdere efter direktiv fra- og i samarbejde med chefen for kapacitetscenteret.
• Bistå chefen for kapacitetscenteret med generel sagsbehandling, herunder udarbejdelse af høringssvar, sagsoplæg, stabsnotater, beslutningsoplæg etc.
• Gennemførelse af driftsprojekter inden for kapacitetscenterets ansvarsområder.
• Allround støtte til kapacitetscenterets sagsbehandlere.
• Deltagelse i tværgående interne og eksterne arbejdsgrupper.

Du vil få en fleksibel arbejdsdag, hvor du arbejder tæt sammen med øvrige kollegaer i FMI og andre samarbejdspartnere i Forsvarsministeriets koncern.

Du vil blive en del af et uformelt arbejdsmiljø med godt kollegialt samarbejde og garanti for en afvekslende hverdag. Som Assisterende Kapacitetscentermanager har du en naturlig daglig berøring med alle de opgaver, der pågår i sektionen.

Der vil forekomme nogen rejseaktivitet, indenlands som udenlands, ca. 20-30 dage årligt.

Om dig

Du er major/orlogskaptajn på M331 funktionsniveau og har gennemført masteruddannelsen i Militære Studier (MMS) eller en anden relevant masteruddannelse.

Vi lægger vægt på, at du har:
• Flere års erfaring fra både operativ stabstjeneste og/eller værnsfælles tjeneste.
• Erfaring med at styre- og koordinere gennemførelse af projekter, herunder udbud og anskaffelser.
• En veludviklet diplomatisk sans.
• Gode lederevner og gennemslagskraft.

Vi forventer, at du aktivt kan indgå i - samt bidrage til - et inspirerende arbejdsmiljø, hvor høj faglighed understøttes af god trivsel og en uformel omgangstone.

Det er afgørende, at du kan holde mange bolde i luften og arbejder selvstændigt og struktureret, samt at du tager ansvar for at gennemføre og afslutte dine opgaver i rette tid, i rette sted og i, som minimum, en tilfredsstillende kvalitet. I og med at du får en bred kontaktflade, er det væsentligt, at du er en god kommunikator - mundtligt såvel som skriftligt.

Dine engelskkundskaber skal være second-to-none.

Som person er du resultatorienteret, tillidsvækkende, rummelig, omsorgsfuld og du har naturlig pondus.
Har du haft chefvirke eller tilsvarende i dit tidligere tjenesteforløb vil det styrke dit kandidatur.

Det vil være en fordel, hvis du kommer med en forudgående indsigt i FMI processer og værktøjer herunder portefølje- og projektstyringsværktøjet ANTURA samt Interaktivt Elektronisk Teknisk Dokumentationssystem (IETDS). Erfaring med anvendelse af SAP/DeMars værktøjet vil også være en klar fordel.

Ligeledes vil det være en fordel, at du har et solidt kendskab til- og har anvendt projektledelse, risikostyring, ud fra PRINCE 2 metoden i dit tidligere tjenesteforløb, samt gerne også portefølje- og programstyring ud fra samme metode.

Din tidligere militære tjeneste må gerne have været afvekslende og dit moderværn er underordnet.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personligt tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for Kapacitetscenter Flystøtteudstyr, chefkonsulent Merete Them Kjølholm på 20 67 03 24 eller chefen for Forretningsområde Fly, oberstløjtnant Knud Christian Borck på 25 27 44 09.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Lindholm Elling ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CLE@mil.dk.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 23. februar 2024. Vi holder samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen. Stillingen er til besættelse 1. april 2024 eller hurtigst muligt.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern.
Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

Vi har ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om os på www.fmi.dk

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.forsvaret.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5990649

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet