BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Går du op i at sikre statens samfundskritiske data, så læs her.
Vi arbejder i Statens IT kontinuerligt med at udvikle vores backup service i en mere robust, sikker og bæredygtig retning.
Om stillingen Som Backup administrator vil du indgå i Team Storage, backup og print. Vores hovedopgave består primært af at sikre, der er den ønskede backup/restore af statens data, sikre at kunden kan printe forsvarligt samt sikre plads og storage i den rette mængde og hastighed.
Dine arbejdsopgaver vil variere fra dag til dag, hvor det nogen gange primært handler om drift og andre gange om udvikling af vores backup service.
Vi anvender markedsledende teknologier. I vores nye backup strategi har vi fokus på robusthed, sikkerhed og bæredygtighed og udviklingen af vores service vil derfor i stort omfang handle om dette.
Om dig Din uddannelsesmæssige baggrund er knap så vigtig. Det er vigtigere at du har en pæn portion erfaring med backup.
Du er en holdspiller, med en god portion humor, da vi også har det sjovt, når vi er på arbejde. Du er ikke bleg for at bringe din viden i spil og diskutere løsninger med dine kolleger og du brænder for at bidrage til udviklingen af vores service.
Om os Statens It drifter systemer for over 42.000 brugere i 21 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor brugerne har adgang til en række shared services og deres fagsystemer.
Statens It er med til at skabe fundamentet for en fortsat digitalisering af staten. Det er vores mål at tiltrække og fastholde dygtige it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.
Vores fokus er at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.
Vores kunder er forskelligartede og spænder bredt lige fra bl.a. Statsministeriet til Sundhedsstyrelsen til Statens Museum for Kunst.
Vi sørger for, at du får en god start, hvor du vil lære både eget og andre teams i organisationen at kende. Vi vil i fælleskab arbejde med at få dine kompetencer bragt bedst muligt i spil. Med flextid, mulighed for hjemmearbejde og et mødebånd fra 10-14 er der basis for fleksible arbejdstider og ”work-life-balance”.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer. Din primære arbejdsplads vil være i Ballerup.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Kim Engelhardt Bjørkquist på tlf. 7231 0979
Ansøgning
Da vi afholder samtaler løbende, ser vi frem til at modtage din ansøgning med CV og eventuelle bilag allerede i dag. Du søger via linket ”Søg stillingen” senest den 15. september 2024.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6098145