Bliv administrativ nøglemedarbejder og næstkommanderende i Forsvarets Drifts- og Støttesektion for køretøjer

dato

Administrativ medarbejder og næstkommanderende til Forretningsområde Køretøjer i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vi søger en initiativrig og struktureret administrativ medarbejder, som ud over at indgå i den daglige drift også vil fungere som næstkommanderende til chefen for Drifts- og Støttesektionen. Stillingen er en nøglefunktion i understøttelsen og koordineringen af driftsopgaver i et foranderligt forretningsområde med stor strategisk betydning for Forsvarets samlede køretøjskapacitet.

Om os:

Kapacitetsansvarlig LAND (KALA), der hører under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, anskaffer, drifter og bortskaffer landmilitært materiel med baggrund i militære og politiske behov, baseret på en afvejning af teknik, logistik og økonomi.

Kapacitetsansvarlig LAND er organiseret i forretningsområder.

Vi, i Forretningsområde Køretøjer, er ansvarlige for anskaffelse og drift (fra ”vugge til grav”) af alle pansrede og ikke pansrede køretøjer, samt specialkøretøjer, der anvendes i Forsvaret, Hjemmeværnet og ved Beredskabsstyrelsen.

Forretningsområdet er organiseret i kapacitetscentre, og den ledige stilling er i Drifts- og Støttesektion Køretøjer. Drifts- og Støttesektionen støtter de to andre sektioner i forretningsområdet, hjulkøretøjssektionen og pansersektion.

Vi er et velfungerende team på 8 medarbejdere, militære såvel som civile.

Dagligdagen hos os, er meget varieret. Vi har stor berøringsflade med interessenter, såvel internt, som uden for Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen, herunder koordination med kollegaer, kunder i Forsvaret, Hjemmeværnet og ved Beredskabsstyrelsen samt leverandører.

Vores omgangstone er uformel, men bygger på en høj faglighed og en høj grad af respekt for hinanden og vores samarbejdspartneres opgaver samt behov.

Vi prioriterer at udvikle og fastholde dygtige medarbejdere via kompetenceudvikling og personlig udvikling.

Om stillingen:

Stillingen indeholder en bred vifte af opgaver, og du vil bl.a.:

  • Koordinere og sikre fremdrift i sektionens opgaveportefølje i tæt samspil med CH KDS
  • Støtte tekniske sagsbehandlere med materielintroduktioner, databaser, lagerkapacitetsanalyser og stamdata
  • Varetage controlling på budget og genforsyningsprocesser samt støtte i oprettelse og vedligeholdelse af rammeaftaler
  • Have ansvar for mønstring, dokumentation og årlig materielrapportering
  • Være bindeled til øvrige sektioner, samarbejdspartnere og eksterne aktører
  • Medvirke til administrative driftsopgaver (rejser, garantisager, møder, booking m.m.)
  • Repræsentere osi relevante fora og arbejdsgrupper
  • Bidrage til udvikling af nye kollegaer, kontorelever og arkiveringsstruktur
  • Varetage stedfortræderfunktionen i chefens fravær
Stillingen kræver overblik, systematik og evnen til selv at tage initiativ – og du skal trives med både detaljearbejde og bred koordination. Du bliver en vigtig støtte i driften og udviklingen af sektionens rolle.

Om dig

Vi søger dig, som:

  • Har solid administrativ baggrund – gerne med en akademiuddannelse i ledelse og/eller er i gang med en diplomuddannelse
  • Har praktisk erfaring med projektstøtte, dokumentation, logistik eller materieldrift – gerne fra en offentlig eller teknisk organisation
  • Har færdigheder inden for SAP/DeMars (MM og PM) og dokumentationssystemer som Workzone
  • Har gode samarbejdsevner og kan agere tværorganisatorisk
  • Har overblik og bevarer struktur i en omskiftelig hverdag
  • Er tryg ved både dansk og engelsk – skriftligt og mundtligt
  • Trives i en rolle med både driftsopgaver og ledelsesstøtte – og er klar til at tage ejerskab
Som person forestiller vi os, at du er servicemindet og fleksibel. Du arbejder målrettet og påtager dig ansvar for resultater og deadlines. Du har gode kommunikations- og samarbejdsevner, og du er villig til at lære og udvikle dig.

Du formår at fastholde overblikket i en travl hverdag, og du trives med at arbejde tæt med mange forskellige mennesker. Endvidere er du en teamplayer, og du kan lide at være opsøgende i forhold til vores kunder og interne samarbejdspartnere.

Ansættelsesvilkår:

Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).

Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte major Søren Christoffersen på telefon 7281 4832 eller mail FMI-LA-CHKDS@MIL.DK.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Morgan Mathilde Nancke på telefon 3266 5492.

Ansøgningsfrist er den 30. november 2025 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.

Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6982cfe0-ae86-4da0-8805-2ce66369c087

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet