Bliv arbejdsmiljø- og HR-konsulent i en dynamisk og engageret arbejdsplads hos Region Hovedstadens Akutberedskab

dato

Region Hovedstadens Akutberedskab søger en engageret arbejdsmiljø- og HR-konsulent, der kan håndtere både arbejdsmiljøopgaver og HR-relaterede opgaver i tæt samarbejde med de øvrige kollegaer i teamet.

Akutberedskabet har de sidste par år gjort en stor indsats for at forbedre og fastholde et stærkt arbejdsmiljø. Vil du bidrage til dette ved at kombinere arbejdet med arbejdsmiljø og HR i en alsidig og meningsfuld rolle – midt i en organisation, hvor blå blink og høj faglighed går hånd i hånd?

Skal du med på holdet?

Stillingen er en delt rolle, hvor du får et bredt ansvar inden for arbejdsmiljø, samtidig med at du understøtter HR-funktionens øvrige opgaver. Du vil indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger i HR og i arbejdsmiljøorganisationen, herunder arbejdsmiljørepræsentanter og ledere på tværs af organisationen.

Vi tilbyder en stilling, hvor du kan tage ansvar og initiativ, og hvor du har mulighed for at udvikle dine kompetencer inden for både arbejdsmiljø og HR. Dette gør, at du vil komme til at samarbejde med alle i HR-teamet, da vi vil have opgaver med fælles snitflader.

Dine primære opgaver

Som arbejdsmiljø- og HR-konsulent vil dine opgaver være delt mellem arbejdsmiljø og HR, med fokus på følgende:

Arbejdsmiljø:

  • Håndtere og følge op på arbejdsskader, herunder rådgive ledere og medarbejdere om forebyggelse og registrering
  • Understøtte arbejdsmiljøgrupper, -ledere og -repræsentanter i deres daglige og langsigtede arbejde
  • Sikre kendskab og anvendelse af arbejdsmiljølovgivningen i praksis
  • Kontaktperson til Arbejdstilsynet
HR:

  • HR-opgaver på tværs i teamet, herunder sparring og understøttelse af kolleger i HR-indsatser
  • Analyser, rapportering og koordinering, hvor arbejdsmiljø og HR-opgaver overlapper
  • Understøtte lederne generelt i organisationen
Mulighed for at præge stillingen

Da stillingen er nyoprettet i sin nuværende form, vil du få en unik mulighed for at være med til at præge og udvikle indholdet. Vi ønsker, at du bidrager med dine erfaringer og perspektiver til, hvordan opgaverne bedst tilrettelægges og prioriteres mellem arbejdsmiljø og HR. Du vil have stor selvstændighed i opgaveløsningen og vil få stor indflydelse på, hvordan rollen formes i praksis, naturligvis i tæt dialog med din nærmeste leder og kollegaer.

Hvem er du?

Du kan have erfaring som arbejdsmiljøkonsulent med viden om HR. Eller du kan have erfaring som HR-konsulent med fokus på arbejdsmiljø. Det vigtige er, at du trives med både arbejdsmiljø- og HR-opgaver, og er frisk på at samtænke de to opgavefelter. Du motiveres af at skabe resultater i samarbejde med andre, og du evner at balancere flere opgaver på tværs af fagområder.

Vi forventer, at du:

  • Har solidt kendskab til arbejdsmiljølovgivningen og kan anvende den i praksis
  • Kommer med erfaring med håndtering af arbejdsskader
  • Kan understøtte arbejdsmiljøgrupper i deres daglige arbejde
  • Evner at skabe gode relationer på tværs af organisationen
  • Har erfaring med HR-opgaver generelt
  • Er selvstændig, men samtidig samarbejdsorienteret og kan sparre med kolleger
  • Er en erfaren bruger i Office-pakken – og let kan sætte din ind i nye digitale systemer
Hvis du har juridiske kompetencer, som kan anvendes på begge områder, vil det være en klar fordel.

Hvem er vi?

Du bliver en del af Team HR i staben Økonomi og HR. Staben består ud over Team HR af et økonomi-team og en stabschef. Team HR består af 5 konsulenter, en kontorelev og en HR-chef, der arbejder tæt sammen i et fagligt stærkt og engageret miljø. Vi tror på, at god sparring, samarbejde og ordentlighed går hånd i hånd med en arbejdsdag, hvor der også er plads til gode samtaler og et glimt i øjet.

HR-teamet er en blandet flok med forskellige fagligheder, erfaringer og personligheder – og det er netop dét, der gør os stærke. Vi deler både store og små refleksioner, gerne mens vi tager en walk'n'talk.

Vi er en arbejdsplads med plads til mennesker – og vi ved, at arbejdsliv og familieliv skal kunne balancere. Derfor har vi fokus på fleksibilitet og rummelighed, og vi lægger stor vægt på en uformel og positiv omgangstone. For os er det vigtigt, at det føles rart at gå på arbejde.

Akutberedskabet er en samfundskritisk og dynamisk organisation, hvor du får mulighed for at gøre en reel forskel – for både medarbejdere og borgere i Region Hovedstaden. Her møder du en arbejdsplads med engagement, humor og et stærkt fællesskab.

Vi ved, at trivsel og sammenhold skaber de bedste resultater. Derfor har vi bl.a. motionsrum på matriklen, løbeklub, sommerfest og spilaftener – og vi er altid åbne for nye idéer til fælles aktiviteter.

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til AC-overenskomst eller HK-overenskomst afhængig af uddannelse og ud fra dine kvalifikationer.

Arbejdspladsen er primært på Telegrafvej 5, Ballerup, med mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejde.

Interesseret?

Send din ansøgning og CV senest søndag den 16. november 2025.

Vi forventer at afholde 1. samtaler torsdag den 20. november og/eller fredag den 21. november og eventuelt 2. samtaler mandag den 24. november 2025. Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2026.

Der kan indgå case eller opgaver i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte HR-chef Tina Louise Olsen, på telefon 2495 9519 (fra mandag den 10. november) eller kollega Karen Deibjerg Heinrich på telefon 2388 5693.

Fik vi sagt, at vi glæder os til at modtage din ansøgning?

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej , 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/81d0ae9e-7f4b-40a9-b564-1c2107565b8f

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet