Bliv change- og release manager hos Statens IT og vær med til at sikre effektiv it-drift

dato

Vi søger en selvstændig, ansvarsfuld og engageret kollega, som vil være med til at udvikle Change- & Release Management hos Statens It og bidrage til en effektiv og sikker it-drift for vores mange kunder inden for 25 ministerområder.

Om stillingen Stillingen er placeret i Område for Drift, hvor vi understøtter tværgående processer i Statens It og er opdelt i 6 faggrupper, som alle arbejder med ITIL’s overordnede drift-processer. Stillingen tilhører gruppen for Change- & Release Management

Som Change- & Release Manager er det vigtigt, at du både kan arbejde operationelt og understøtte driften samt drive udvikling og forandring med fokus på værdi- og resultatskabende procesarbejde.

Du har sammen med resten af teamet det daglige operationelle ansvar for vores Change- & Release-proces. Derudover skal du være med til at arbejde mod en mere brugervenlig og forenklet værktøjsunderstøttelse af processen i ServiceNow.

Change & Release-teamet løser de mange forskelligartede opgaver gennem dialog, undervisning, support og opfølgning med teamledere, projektledere og teknikere i hele organisationen.

Om dig Vi søger en Change- & Release Manager, som har en bred it-teknisk indsigt i infrastruktur og it-drift generelt.

Vi lægger vægt på, at du bl.a.:

  • Er stærk i skriftlig og mundtlig kommunikation og kan indgå i dialog med bådeledelse, teknikere og kunder.
  • Er en selvstændig person med god gennemslagskraft og gode samarbejdsevner.
  • Er en teamplayer, som er serviceminded og ansvarsfuld over for dine kolleger.
Desuden er det en fordel hvis du:

  • Har kendskab til ServiceNow.
  • Er ITIL-certificeret.
  • Har en formel it-uddannelse.
Om os Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt arbejder med at levere sikker og stabil it-drift til ca. 45.000 brugere på 25 ministerområder.

Statens It er i vækst og har løbende fokus på at udvikle fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Vi lægger vægt på at tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med rigtig gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.

Vi tilbyder et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med kompetente kolleger. Du får mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til HEMMELIGT og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk, eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Souschef Nikolaj Thune Jacobsen på 23 37 57 14 eller e-mail nikolaj.thune.jacobsen@statens-it.dk

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 16. januar 2025.

Vi forventer at holde samtaler løbende i uge 4-5, og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. marts 2025.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f931c225-a1a9-4292-aa16-541e4217746c

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet