Bliv driftschef i Kapacitetscenter Luft (KALU) og led et stærkt hold af specialister i en dynamisk og uformel atmosfære

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Bliv en del af Kapacitetscenter Luft (KALU) og led et stærkt hold af specialister i en dynamisk og uformel atmosfære. Tag ansvar for driftsopgaver, logistik og teknisk udvikling i en spændende og varieret hverdag. Skab rammerne for succes og vækst i en velfungerende og kompleks forretning. Er du klar til udfordringen?

Om os

Kapacitetscenter Luft (KALU) er ét af FMIs tre kapacitetsansvarsområder (Land, Maritim og Luft). KALU har en stor berøringsflade med Forsvarets enheder og myndigheder, leverandører og kunder m.fl.

KALU består af Koordinationsafdelingen, én Teknisk Afdeling samt forretningsområder fordelt på helikoptere, transportfly og droner, kampfly, luftværn samt et værnsfælles område, der tager sig af kommunikationssystemer og radarsystemer.

Teknisk Afdeling er i samarbejde med forretningsområderne ansvarlig for en effektiv drift og udvikling af flyvevåbnets materielsystemer og regulerer kravene inden for drift og vedligeholdelse samt udvikling af forsvarets luftfartøjer og flyvemateriel. Drifts- og Støttesektionen er en sektion i Teknisk Afdeling, som i samarbejde med forretningsområderne løser logistiske og tekniske opgaver samt støtter i forbindelse med materielanskaffelser og driften af materielkapaciteterne.

Om stillingen

Som driftschef i Teknisk afdeling kommer du til at lede et stærkt hold af 15 specialister, hvor du viderefører og udvikler en velfungerende og relativt kompleks forretning med en bred vifte af faglige ansvarsområder, der alle tager afsæt i den tværgående, systematiserede opgaveløsning i divisionen. Du får mulighed for at få en udfordrende hverdag i et dynamisk miljø med en fri og uformel omgangstone, hvor faglighed, daglig sparring og godt kollegaskab er i fokus. Du har i den forbindelse stor mulighed for selv at planlægge opgaver og arbejdsrutiner for sektionen.

Du vil blive ansvarlig for, at:
• Løse driftsrelaterede opgaver inden for DeMars SAP-PM og SAP-MM, konfigurationsstyring, kodificering, monitering af KPI og nøgletal, opfølgning på drift, logistik samt leverandørydelser, iværksættelse af logistiske opgaver i forbindelse med drift og teknisk dokumentation samt standardisering og koordinering inden for materialeanvendelse, herunder substitution og materialegodkendelse.
• Godkende teknisk dokumentation af generel karakter.
• Koordinere arbejdet omkring KALU bestemmelsesgrundlag samt vedligeholdelsesforskrifter.
• Gennemføre controlling og driftsoptimering af logistiske forhold, herunder gennemføre korrigerende handlinger.
• Bidrage til organisationens samlede kvalitetsarbejde og flyvesikkerhed.
• Koordinere sager af tværgående karakter eller af særlig styringsmæssig interesse inden for det tekniske/logistiske område.
• Deltage i arbejdet sammen med Flyverstaben og Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste omkring flyvedligeholdelse ved Forsvarets værksteder, herunder sikre den fornødne opfølgning på KALU aktiviteter.

Du får muligheden og ansvaret for at skabe de bærende rammer omkring sektionen med en travl og varieret hverdag. Du vil desuden kunne opleve et spændende, uformelt og fagligt højt arbejdsmiljø og et godt kollegialt samarbejde.

Stillingen medfører mindre rejseaktivitet primært til Jylland, ca. 5-10 dage om året.

Om dig

Du er en erfaren leder inden for drift og vedligeholdelse af komplekse materielsystemer, hvor der stilles høje krav om styring af materielsystemer i kontrollerede miljøer.

Du har udtalte samarbejdsevner, er helhedsorienteret med gode analytiske anlæg ligesom du som person er handlekraftig, beslutningsdygtig og vedholdende. Du har gode kommunikationsevner og kan formulere dig præcist både skriftligt og mundtligt såvel på dansk som engelsk. Du er fortrolig med at lave sagsoplæg, omhyggelig med sans for detaljen og kan lide at holde mange bolde i luften. IT er et naturligt værktøj for dig i dagligdagen og du har solidt kendskab til DeMars logistikløsning; herunder SAP- MM/SAP-PM.

Vi forventer, at du er loyal over for helheden omkring sektionen, såvel KALU som hele koncernen, ligesom det er væsentligt, at du formår at begå dig vel på alle niveauer.

Du kan desuden med fordel have erfaring fra en politisk styret organisation, ligesom det er ønskeligt, at du har en viden om forsvarets flybårne opgaveløsning.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er slået op civilt og militært.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for den
uddannelse, du besidder.

Som AC ansættes og aflønnes du som chefkonsulent med personaleledelse efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten.

Som HK er du omfattet af organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere
(HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).

Der vil i forbindelse med en ansættelse være mulighed for forhandling af tillæg der modsvarer dine kvalifikationer. Der er til stillingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne under hele ansættelsen.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Bjørn Boesen på telefon 50 89 72 19.

Hvis du har spørgsmål vedrørende løn og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR konsulent Mathilde Schmidt-Lange ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 32 66 58 18.

Ansøgningsfristen er den 19. juli 2024.

Du skal søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Forsvaret er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081159

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet