BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med fastholdelse og håndtering af sygefravær? Og kendskab til Sygedagpengelovgivningen?
Har du lyst til at støtte Forsvarets chefer i håndteringen af langtidssygefravær ved en tæt rådgivning og opfølgning, sådan at alle oplever de positive effekter ved indsatsen?
Er du endvidere dygtig til samarbejde og faglig sparring?
Kan du nikke til ovenstående og vil du samtidig være interesseret i en udadvendt stilling med base i Hjørring – så kunne du måske være vores nye medarbejder ved Fastholdelsesteamet i Forsvarsministeriets Personalestyrelse.
Om os
Sygefraværs- og Barselssektionen er en del af Forsvarsministeriets Personalestyrelse og det centrale sted i Forsvaret, hvorfra al sygefraværsregistrering, dagpengerefusioner, barselsforvaltning samt opfølgning og håndtering af langvarigt sygefravær foregår.
Vi er 25 medarbejdere i sektionen. Vi arbejder i teams og faglige fællesskaber, og denne stilling hører til i Fastholdelsesteamet, som består af 5 medarbejdere.
Om stillingen
Der er tale om en fast fuldtidsstilling, som ønskes besat 1. oktober 2024 eller snarest derefter.
Medarbejderne i Fastholdelsesteamet yder, som den absolutte hovedopgave, støtte og faglig rådgivning til cheferne i Forsvaret omkring arbejdsfastholdelse og håndtering af sygefravær. Det kan også handle om at støtte cheferne i, på ordentlig vis, at hjælpe medarbejdere videre i deres arbejdsliv. Der er et stort fokus på en proaktiv og opsøgende indsats. De fire medarbejdere i Fastholdelsesteamet er fysisk placeret i Hjørring og Karup, men de er alle tilknyttet sektionen i Hjørring.
I Fastholdelsesteamet skal du kunne koordinere en fraværssag, fungere som mødeleder ved vanskelige sygefraværssamtaler, herunder ved rundbordssamtaler med de kommunale jobcentre m.v. Blandt andre vigtige opgaver kan nævnes klagesagsbehandling i forbindelse med dagpengestop i sygedagpengesager.
Ud over den faglige sagsbehandling og rådgivning formidler Fastholdelsesteamet viden om sygefraværsområdet ved at bidrage til og facilitere undervisnings- og uddannelsesforløb for chef- og ledergrupper m.fl.
I en stor virksomhed som Forsvaret med ca. 22.000 medarbejdere inden for mange faggrupper er der nok at tage fat på. Berøringsfladen internt i Forsvaret vil være stor og du vil stort set få et samarbejde med samtlige kommuner i landet. Du må påregne lidt rejseaktivitet – men vil selv være med til at planlægge denne. Mange møder kan foregå virtuelt. Vi tilbyder fleksible arbejdstider, ligesom der vil være gode vilkår for hjemmearbejde. Endvidere vil der kunne blive en mulighed for at møde ind på et satellitkontor i Aarhus.
Om dig
Vi forestiller os, at du har erfaring med håndtering af sygefraværssager, måske fra et virke som HR-konsulent i offentligt eller privat regi eller eventuelt fra ansættelse på et kommunalt jobcenter. Din uddannelsesmæssige baggrund og erfaring er solid, men kan komme fra flere steder. Måske er du kontoruddannet, og har suppleret denne med en socialformidleruddannelse. Du kan også have en uddannelse som socialrådgiver. Dette er eksempler, hvorfor din uddannelsesmæssige baggrund også kan være en helt anden.
Som person har du en god social forståelse, empati og et godt menneskekendskab. Du evner at lytte til andre mennesker og kan bringe flere forskellige perspektiver i spil – og derved opnå resultater, der kan accepteres af de forskellige interessenter i en sygefraværssag.
I kraft af din personlighed og din faglighed har du umiddelbart succes med at opnå andre menneskers tillid og respekt – og samarbejdsrelationerne har i den forbindelse dit fokus.
Du er en god formidler og kommunikator og du kan formulere dig enkelt og klart på skrift og i tale. Du har god erfaring med administration og pligten til at skulle dokumentere. Erfaring med Forsvarets administrative systemer vil blive betragtet som en fordel. Brugen af IT-værktøjer generelt ser du som en selvfølge. Du har nogen undervisningserfaring og kan tage ordet i en større forsamling.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende relevante overenskomst i staten.
Hvis du har en kontoruddannelse bliver du ansat og aflønnet i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).
Hvis du er socialrådgiver eller socialformidler bliver du ansat og aflønnet i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for socialrådgivere i staten og LC/CO10-Fællesoverenskomsten.
Der er i forbindelse med ansættelsen mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforbyggende, fredsbevarende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning:
Eventuelle uddybende spørgsmål om stillingen kan stilles til chefen for Sygdom- & Barselssektionen, Helle Jørgensen på telefon 7281 9401 eller via mail: fps-hej@mil.dk.
Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Birgit Jepsen på telefon 7281 9183.
Ansøgningsfristen er den 18. august 2024. Ansættelsestidspunktet er den 1. oktober 2024 eller efter aftale.
Du søger stillingen via linket, og vi beder dig vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis. Vær opmærksom på, at bilag kun kan vedhæftes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS PERSONALESTYRELSE
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Personalestyrelse Løn og Pension, Lautruphøj , 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088943