Bliv en del af Ballerup Kommunes engagerede hjælpemiddelteam som ergoterapeut eller fysioterapeut

dato

Drømmer du om at være en del af et dynamisk, udviklende og fagligt stærkt team, så søger vi en ny kollega til vores Hjælpemiddelteam. 

Stillingen er ledig pr. 1. februar 2025, 35-37 timer om ugen.

Vil du være med til at:

  • Gøre en forskel for borgerne
  • Bidrage til god sagsbehandling i samarbejde med borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
  • Sagsbehandle med udgangspunkt i borgerens ressourcer frem for begrænsninger.
  • Arbejde og fordybe dig i Servicelovens mange indsatser.
  • Understøtte, at borger bliver selvhjulpen og lever tættest muligt på det vante.

Så søger vi lige præcis dig, der vil være med til at gøre en forskel for borgerne og vil være en del af et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab.

Dine vigtigste opgaver
Jobbet forudsætter, at du er uddannet ergoterapeut eller fysioterapeut. Det vil være en fordel, at du har erfaring med sagsbehandling og bevilling af hjælpemidler m.m. efter Servicelovens §§ 112, 113, 114 og 116. 

Du vil indgå i et team, hvor dine arbejdsopgaver primært vil omfatte sagsbehandling af alle typer genbrugshjælpemidler, boligændringer og forbrugsgoder. Vi sagsbehandler derudover syns- og kommunikationshjælpemidler og foretager selv udredning og afprøvning af disse typer hjælpemidler. 

Vi sagsbehandler også ansøgninger om bil og udarbejder bilindstillinger, som indgår i Bilstøttenævnet, der træffer afgørelse om bil efter §114. Vi samarbejder med Visitationen omkring udskrivelser fra hospital og fra kommunens korttidspladser til egen bolig. Derudover vurderer vi ældre- og handicapegnede boliger og indgår i Visitationsudvalget til dette. 

Dine kompetencer 

  • Har erfaring med sagsbehandling
  • Har kendskab til lovgivningen og afgrænsende områder.
  • Har interesse og flair for administrative opgaver og dokumentation i omsorgssystem.
  • Har lyst og mod på myndighedsopgaven.
  • Kan arbejde struktureret og skabe overblik i dine opgaver. 
  • Tager medansvar for det faglige og udviklende teamarbejde.
  • Selv kan tilrettelægge, prioritere og strukturere en travl hverdag med hjemmebesøg og administrative opgaver.
  • Møder borgeren med respekt og i øjenhøjde også når der skal gives afslag
  • Er en ”team-player”, der byder ind på fælles opgaveløsning fx telefonvagt, sagsbehandling i Kvikservice og generel sagsbehandling.

Det får du hos os

  • Kompetente, ansvarsfulde, søde og kreative kolleger.
  • Fleksibel arbejdstid
  • Mulighed for hjemmearbejde, opgaven er styrende for dette. 
  • Vi har et call-center, hvor du indgår i et planlagt rul med bl.a. telefonbetjening, tjek af elektronisk post og e-mail, opgaver fra Nexus, udskrivelsesbesøg m.m.
  • El cykel, cykel eller bil til rådighed, når du skal på hjemmebesøg.
  • Introduktionsprogram med mentor-ordning
  • Storrumskontor, som indbyder til god faglig sparring.
  • Fokus på faglig udvikling blandt andet ved sparring og vidensdeling i teamet, kurser, deltagelse på messer og lignende.
  • Mulighed for faglig fordybelse.

Hvem er vi
Hjælpemiddelteamet er en del af Afgørelser og Hjælpemidler, der varetager myndighedsområdet i Center for Omsorg og Sundhedsfremme. Hjælpemiddelteamet består af 11 engagerede terapeuter og dertilhørende eget Hjælpemiddeldepot med 6 depotteknikere. Vi indgår dagligt i et tæt samarbejde med vores depot. 

Vi sidder fysisk på Ballerup rådhus i storrumskontor med vores kolleger i Afgørelser og Hjælpemidler. Vi indgår i tæt tværfagligt samarbejde med øvrige teams i afdelingen. Derudover arbejder vi i Ballerup kommune med Sammenhængende borgerforløb på tværs af kommunen, hvor Hjælpemiddelteamet indgår i en stor del af forløbene med udgangspunkt i borgers mål og ønsker. 

Vi er en god blanding af nyere og erfarne kolleger, som lægger vægt på et godt og sundt arbejdsmiljø og humor i hverdagen. Vi arbejder i det daglige med Social Kapital og en anerkendende tilgang i en struktureret forbedringskultur. Vi har løbende faglig udvikling, sparring og fokus på vores arbejdsgange. På den måde understøtter vi vores kerneopgave og har borgeren i centrum for vores kerneydelse. Vi dokumenterer i KMD Nexus og administrerer vores hjælpemiddellager i KMD Sundhedslogistik. Hver tirsdag har vi åbent i Kvikservice, hvor vi straks-sagsbehandler på udvalgte hjælpemidler. Vi har også el-scooter dage på vores depot, hvor vi sagsbehandler og foretager afprøvninger. 

Vil du vide mere
Får du lyst til at vide mere om stedet og stillingen, kan du kontakte leder af Hjælpemiddelteamet Lene Kjærulf på telefon 2522 8160.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn 
Ansættelsesdatoen er den 1. februar 2025.

Første ansættelsessamtaler finder sted uge 4 og 2. ansættelsessamtaler i uge 5.

Stillingen er på 35-37 timer og er en fast stilling.

Ansøgningsfrist: 1. januar 2025 

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi indhenter straffeattest. 

Ballerup Kommune har røgfri arbejdstid. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6158736

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet