BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du dyb indsigt i det kommunale socialområde? Er du god til at samarbejde med ledere og medarbejdere, der brænder for at hjælpe borgere i meningsfulde fællesskaber? Og giver det dig energi at finde og udvikle løsninger i et samarbejde på tværs af fagligheder? Hvis du kan svare ja, så læs videre…
I Ballerup Kommune har vi et højt serviceniveau på socialområdet, hvor der samtidig er styr på økonomien. Vi er også blandt landets bedste på beskæftigelsesområdet (jf. Beskæftigelsesministeriets benchmark), og vi er i gang med en fagligt nyskabende proces, hvor vi tænker social- og beskæftigelsesområderne sammen, som Reformkommissionen og andre eksperter anbefaler.
I Ballerup Kommune har vi derfor i foråret 2024 etableret et nyt Center for Social og Arbejdsmarked med den ambition at blive endnu bedre til at arbejde på tværs af traditionelle faglige skel og finde de bedste løsninger til at hjælpe borgere i meningsfulde fællesskaber – det være sig på arbejdsmarkedet, i uddannelsessystemet, i foreningslivet og i de nære omgivelser for den enkelte borger.
Vi søger en ny kollega, der kan indgå i opgaveløsningen i Staben i Center for Social og Arbejdsmarked i Ballerup Kommune, hvor vi understøtter, udvikler og udfordrer opgaveløsningen for og sammen med ca. 35 ledere og godt 900 kolleger i resten af centret. Dine opgaver vil hovedsageligt være udviklings- og projektopgaver, der har udspring i socialområdet, men vil have mange snitflader til resten af centrets opgaveløsning.
Center for Social og Arbejdsmarked består af syv forskellige afsnit, der tilsammen rummer alt fra specialiserede bo- og dagtilbud for voksne, socialpsykiatri og misbrugsbehandling til jobcenter, den kommunale ungeindsats (KUI), ydelser, integration og borgerservice.
Dine vigtigste opgaver
Dine konkrete opgaver vil afhænge af din profil, dine kompetencer og erfaring. Dette tilrettelægges sammen med stabschefen og i koordination med de nærmeste konsulentkolleger og resten af medarbejderne i Stab.
Men det kunne fx være i en rolle som konsulent eller projektleder at bidrage til nogle af følgende:
- Implementering af recovery-orienteret rehabilitering som fælles fagligt fundament i de relevante dele af centret sammen med Social- og Boligstyrelsen. Et projekt, der netop er ved at blive igangsat og kører over de næste år.
- Sammen med ledelse og fagkonsulenter at skabe sammenhæng i indsatser og arbejdsgange på tværs af social- og beskæftigelsesområderne. Det kunne fx være at undersøge, hvordan vores nuværende borgerrettede tilbud etableret på det sociale område også kan bruges i beskæftigelsesindsatserne og omvendt.
- Revidering af handicappolitikken. Nuværende politik er fra 2015, og politisk er der et ønske om, at den skal ”up-to-date” med involvering af relevante interessenter.
- Politiske sagsfremstillinger til Socialudvalget og Erhvervs-, Beskæftigelses- og Uddannelsesudvalget. Det kunne fx være rapporter fra Socialtilsynet om vores botilbud eller statussager fra de forskellige fagområder.
- Understøtte udviklingen af vores §85-indsatser, så vi i endnu højere grad kan hjælpe borgerne, når og hvor der er brug for det.
- Følge op på og arbejde videre med indsatser og handleplaner, der understøtter retningen angivet i hhv. strategi for socialområdet og udsattestrategi.
- Videreudvikling af ledelsesinformation om aktivitet, kvalitet og økonomi for socialområdet.
Dine kompetencer
Vi søger en profil, der har solidt kendskab til de kommunale opgaver inden for socialområdet i en kommune og evt. andre af de fagområder, som Center for Social og Arbejdsmarked rummer.
Dine faglige og menneskelige kompetencer er vigtigere end din formelle uddannelsesbaggrund. Måske du har en generalistuddannelse fra universitetet og har i dit arbejdsliv specialiseret dig inden for socialområdet. Eller du er måske socialfagligt uddannet og har vist flair for udviklingsopgaver.
Du skal under alle omstændigheder have lyst til at bringe egne spidskompetencer i spil i et samarbejde med de nærmeste kolleger i den øvrige stab samt ledere og kolleger fra resten af organisationen.
Ingen kan det hele, men du kan formentlig sætte flueben ved flere af følgende:
- Har solid erfaring med at understøtte og samarbejde med ledere og fagkonsulenter på socialområdet.
- Du har erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation, gerne en kommune.
- Er vant til at arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt med et godt blik for både detaljen og helheden.
- Har et stærkt blik for potentialer og kan på egen hånd omsætte udviklingsmuligheder til løsningsforslag, der kan implementeres i praksis.
- Er imødekommende og en god samarbejdspartner.
- Trives med varierede opgaver af både tyngde og type.
- Har gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt, så budskabet giver mening og værdi for såvel politikere, ledere og fagmedarbejdere og i sidste ende borgerne.
Det får du hos os
I Staben vægter vi en høj faglighed og et godt humør. Vi har fokus på social og faglig trivsel. Du vil indgå i et team af kompetente kolleger, der samarbejder, sparrer og idéudveksler om fælles mål, og alle bidrager til opgaveløsningen med deres respektive kompetencer.
Bliver du ansat i Stab, får du således:
- En stilling med fleksibilitet og indflydelse på opgaver og arbejdstilrettelæggelsen.
- Gode muligheder for faglig udvikling og forskelligartede opgaver.
- Samarbejde med udviklingsorienterede og selvstændige kolleger med et fagligt højt ambitionsniveau. Vi prioriterer samtidig, at godt kollegaskab og grin er en naturlig del af arbejdsdagen.
Hvem er vi
Stillingen er forankret i Staben med reference til stabschefen. Staben består af 21 engagerede medarbejdere med forskellige faglige profiler, som varetager opgaver inden for ledelses- og driftsunderstøttelse, udvikling, udvalgsbetjening, økonomistyring, administration, digitalisering og systemadministration m.v.
Konsulentgruppen, som du bliver en del af, består af ca. seks konsulenter med hver deres spidskompetencer inden for projektledelse, data, økonomi, procesfacilitering, kommunikation m.v.
Vil du vide mere
Har du spørgsmål, eller ønsker du at få mere at vide om stillingen, kan du kontakte stabschef Jakob Timmermann på telefon 2696 4373.
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Links til bilag:
- Organisationsdiagram for Center for Social og Arbejdsmarked
- Strategi for socialområdet
- Udsattestrategi
- Beskæftigelsesstrategi
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. januar 2025.
Vi forventer at holde 1. samtale den 25. november og 2. samtale den 27. november om eftermiddagen.
Ansøgningsfrist: den 20. november 2024.
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er på 37 timer og er en fast stilling.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6141846