I Center for HR-jura og Arbejdsmiljø ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse sætter vi pris på det gode kollegaskab og tror på, at den største faglige udvikling opnås i et tillidsfuldt miljø, hvor den enkelte føler ansvar for det fælles mål. Vi leverer juridiske produkter af høj kvalitet, og vi har et særligt fællesskab, hvor vi håber, du vil være med.
Om os
Sektion for Arbejdsskade og Erstatning er en del af Center for HR-jura og Arbejdsmiljø. Centeret består af cirka 80 medarbejdere, hvoraf 15 medarbejdere er tilknyttet Sektion for Arbejdsskade og Erstatning.
Sektionen behandler arbejdsskade- og erstatningssager for hele Forsvaret. Vi er meget bevidste om, at vi har særlig forpligtelse over for de ansatte i Forsvaret, der kommer til skade. Vi er især opmærksomme på, at vi træffer vigtige afgørelser for nuværende og tidligere ansatte, der ofte er i en personlig svær situation. Derfor vægter vi også kvalitet og tilgængelighed højt, såvel som dét at have et godt og tæt samarbejde indbyrdes i centret, med resten af Personalestyrelsen og med myndighederne på Forsvarsministeriets område.
Vi støtter hinanden og er afhængige af det solide faglige fællesskab, vi har, ligesom der er et stort fokus på trivsel og udvikling af centrets medarbejdere.
Mette Bøgeholdt Kloster, som er fuldmægtig i sektionen, fortæller:
”Du bliver en del af et ungt og fagligt fokuseret team, hvor humøret er højt, og hvor vi drager omsorg for hinanden. Nogle har små børn, andre har ikke, men fælles for os alle er, at vi interesserer os for hinanden og ’følger med’ i stort og småt, blandt andet via en fælles Messenger-gruppe”.
Vores kontor ligger i Ballerup og er let tilgængeligt med både bil og offentlig transport. Vi tilbyder en række medarbejdergoder; så som betalt frokostpause, frugt- og kaffeordning, motionscenter, idrætsforening og rabatordninger.
Om stillingerne
Som jurist i sektionen har du blandt andet ansvaret for behandlingen af sager, hvor forsvarets medarbejdere kommer til skade. Der er tale om både almindelige arbejdsskader, der sker i national tjeneste og skader opstået under udsendelse. Det er sagsbehandlingen af sager vedrørende Forsvarsministeriets særlige forsikringsordninger (med skader opstået under udsendelse), der vil fylde mest i dit daglige arbejde.
Dine øvrige opgaver vil for eksempel være:
• Rådgivning af veteraner om Forsvarsministeriets særlige forsikringsordninger.
• Konkret sagsbehandling af almindelige arbejdsskader.
• Besvarelse af henvendelser fra parter.
• Telefonisk kontakt med skadelidte, læger, tandlæger, veterancentrets socialrådgivere, pensionsselskaber, Arbejdsmarkedets Erhvervssikring med flere.
• Udarbejdelse af bidrag til ministerbetjening.
• Besvarelse af generelle henvendelser.
• Udarbejdelse af juridiske notater.
Derudover rådgiver og underviser vi forsvarets medarbejdere i arbejdsskade-, erstatnings- og forsikringsområdet, fx i forbindelse med udsendelse.
Som sagsbehandler får du mulighed for at bringe din faglighed i spil samtidig med, at du udvikler kompetencer på arbejdsskadeområdet og i relation til såvel sagsbehandling som mere generelle opgaver. Vi lægger vægt på høj faglighed og professionalisme i arbejdets udførelse, og vi er meget bevidste om vores rolle og ansvar på Forsvarsministeriets område. Det betyder, at vi strækker os langt, for at støtte veteranerne.
Vi tilbyder dermed et job med spændende opgaver og stort ansvar fra start. Du skal være med til at sikre, at vi når vores mål om at levere et højt niveau af juridisk sagsbehandling, uden samtidig at gå på kompromis med din ”worklife-balance”. Vi har fleksibel arbejdstid, og vi gør brug af muligheden for at arbejde hjemmefra.
Om dig
Du har en længere videregående juridisk uddannelse, og er formentlig nyuddannet eller har måske nogle få års erfaring inden for arbejdsskadesagsbehandling eller almindelig juridisk sagsbehandling.
Du arbejder selvstændigt og tager ansvar. Du udviser fleksibilitet og giver en hånd, hvor der er brug for det, ligesom du er god til at bevare overblikket i en omskiftelig hverdag. Du trives i samarbejdet med dine kolleger.
Det er derudover en fordel, hvis du har interesse for personskader, erstatning eller sagsbehandling ved en offentlig myndighed, men vi forventer ikke, at du har erfaring inden for disse områder.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst for Akademikere i Staten. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.
Vi søger 1-2 stillinger besat, og der er som udgangspunkt tale om fuldtidsstillinger.
Som ansat i Forsvarsministeriets organisation er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Kontakt og ansøgning
Du søger stillingen ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis via knappen ”søg stillingen”.
Ansøgningsfristen er 27. marts 2025, men hvis stillingen har fanget din interesse, ser vi gerne din ansøgning hurtigst muligt, da vi forventer at holde samtaler løbende. Ansættelse er 1. juni 2025 eller efter aftale.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Jacob Glenstrup på telefon 3266 5053.
Vil du derimod vide mere om løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse Birgit Jepsen på telefon 3266 5811.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Vi ser frem til at få dig med om bord!
Om Forsvarsministeriets Personalestyrelse
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c892e1b5-5273-46d0-8c30-5fb59949d6d0