Bliv en del af forsvarsministeriets nye Supplier Relations Management-team og form fremtiden for leverandørstyring

dato

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse har etableret et nyt team for Supplier Relations Management, SRM – og vi søger yderligere to erfarne kolleger, der vil medvirke fra start.

Vi leder efter dig, der ønsker at involvere dig, forme din rolle og udvikle effektive løsninger inden for leverandørstyring af strategisk vigtige leverandører og med komplekse kontrakter.

Har du lyst til at udvikle din faglige profil og samtidig bidrage til en samfundsvigtig opgave? Så er det dig, vi gerne vil høre fra. Bliv en del af opbygningen af noget nyt – med mulighed for reel indflydelse og faglig udvikling. En hel unik chance!



OM OS

I sektionen Supplier & Cost Management har vi to teams: ét med fokus på leverandørstyring og ét med fokus på omkostningsstyring i forsyningskæden. Vi er en del af afdelingen Contract Management & Compliance under FMI, som tæller cirka 60 medarbejdere, der sammen bidrager med omfattende faglig viden.

I FMI er Contract Management i rivende udvikling, og du vil indgå i en større forandringsproces, hvor samarbejde og tværgående sparring er i højsædet. Vores arbejde dækker aftale- og leverandørstyring på tværs af kapaciteter, materiel, ydelser og IT i hele Forsvarsministeriets koncern.

Vi er motiveret af ønsket om at sikre maksimal nytteværdi af alle kontrakter gennem hele deres livscyklus. Samtidig prioriterer vi det gode arbejdsmiljø med en uformel omgangstone, humor og plads til forskellighed.



OM STILLINGEN

Som Supplier Relations Manager bliver du en central del af et nyetableret team med mulighed for at forme både processer, værktøjer og strategier.

Vi skal videreudvikle processer, værktøjer og metodikker indenfor SRM med fire perspektiver.

  • Supplier Management (SM)
  • Strategic Collaborative Relationships, (SCR)
  • Supplier improvement & development (SID)
  • Supplier Performance Management (SPM)
Vi lægger skinnerne, mens toget kører. Want to join the ride!?



Du vil få en række spændende og unikke opgaver – herunder, men ikke begrænset til:

  • Være med til at sikre bedst mulig udnyttelse af offentlige midler i én af Danmarks største indkøbsorganisationer ved at sikre, at leverandører performer, som aftalt.
  • Sikre effektive samarbejder og håndtering af leverandørperformance ved at rådgive interne interessenter om komplekse aftaler og facilitere faste samarbejdsmøder, samt agere hurtigt og databaseret ift. udfordringer med strategiske leverandører – med brug af FMI-metoden Supply Chain Walk.
  • Bidrager i anskaffelsesfora og strategisk forberedelse af nye aftaler, herunder gennemlæsning og kvalificering af udbudsmateriale med forslag til optimeringer af forsyningskæde og leverandørstyring.
  • Sikrer løbende monitorering og opfølgning på KPI’er, og iværksætter korrigerende handlinger for at sikre stabil og effektiv drift i forsyningskæden.
  • Indgår i tværgående samarbejde om forretnings- og leverandørudvikling, med fokus på at styrke supply chain-relaterede aktiviteter og sikre robuste og værdiskabende forsyningskæder.
  • Medvirke aktivt til videreudvikling af SRM funktionen og kompetencerne heri.
Du vil samarbejde tæt med kolleger, der arbejder med Life Cycle Cost (LCC), Total Cost of
Ownership (TCO), kontraktrevision, logistikomkostninger og prisudvikling.



OM DIG

Vi har gjort os nogle tanker om dig.

Du motiveres af at skabe værdi gennem analyse, struktur og samarbejde – og du trives i en rolle, hvor du kombinerer økonomisk indsigt med praktisk kontraktforståelse.

Vi forestiller os, at du:

  • Du besidder en god relationel profil med fokus på samarbejde med leverandører, håndtering af relationer og Supply Chain Management, sammen med en solid forretningsforståelse – helst dokumenteret.
  • Har forståelse af forsyningskæder, og Supply Chain Management suppleret med kommerciel erfaring fra aftale- og leverandørsamarbejde.
  • Har en relevant videregående uddannelse, fx cand.merc., produktionsingeniør eller lignende, og trives med at arbejde med optimering, struktur og udvikling af nye metoder og værktøjer.
  • Er nysgerrig, kvalitetsbevidst og arbejder selvstændigt – og samtidig trives i en hverdag med mange opgaver, skarpe deadlines og løbende koordinering.
  • Bidrager positivt til fællesskabet i afdelingen, hvor vi vægter faglighed, gennemsigtighed, humor og en uformel tone højt.
  • Taler og skriver dansk og engelsk på et højt niveau. Har du samtidig indsigt i andre kulturer – bl.a. fra EU eller USA – er det en fordel, men ikke et krav.
  • Vi lægger vægt på din motivation for at bidrage til opbygningen af vores nye SRM funktion – og på dit ønske om at gøre en forskel i en organisation med stor samfundsmæssig betydning.


ANSÆTTELSESVILKÅR

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende overenskomst mellem finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af et kvalifikationstillæg. Hertil kommer en attraktiv arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.



KONTAKT OG ANSØGNING

Har du fået lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Senior Contract Manager Stig A. Skødt på telefon 3031 5814 eller Contract and Head of Contract Management, Jakob Johs. Rønberg på telefon 2380 7344.

Har du spørgsmål til overenskomst-, løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR konsulent Liv Malene Rasmussen fra Personel kommandoen på tlf. 3266 5557.

Ansøgningsfristen er den 18. august 2025. Ansættelsen er 1. oktober 2025 eller efter aftale.

Samtaler forventes afholdt løbende, så send gerne din ansøgning med det samme. Vi vil bede dig søge stillingen via nedenstående link.

Send dit opdaterede CV og din motiverede ansøgning via linket, hvor eksamensbeviser og andre relevante dokumenter skal tilføjes.


I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed udvikler opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk oprindelse til at søge stillingen.



Om Forsvarsministeriets materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.

Er du blevet nysgerrig om at vide mere om Forsvarsministeriet og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse – så besøg www.fmn.dk og www.fmi.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved Lautruphøj 10, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e08b9167-519b-4892-ab24-037535d339f6

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet