Bliv en del af logistisk operationsplanlægning i FMI med fokus på internationale samarbejdsprojekter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for operativ logistisk understøttelse af såvel nationale som internationale opgaver med afsæt i den nye spændende sikkerhedspolitiske virkelighed?
Synes du, at donationer til Ukraine og understøttelse af forsvaret af Kongeriget er vigtigt?
FMI Udviklings- og Koordinationsdivisionen, Operationsafdelingen, søger initiativrig, engageret og fagligt velfunderet medarbejder. Er det dig? Så søg denne stilling i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses Operationsafdeling (FMI OP).

Om os

FMI Operationsafdeling sikrer FMI logistiske parathed og varetager logistisk føring og nøje planlægning af materielfaglige indsatser i såvel nationale som internationale opgaver. FMI Operationsafdeling er placeret i Ballerup.

Operationsafdelingen (OP) er FMIs permanente operative føringsenhed og består af medarbejdere med en samlet set bred taktisk, logistisk, operativ og strategisk erfaring i såvel føring som planlægning af logistisk støtte til militære operationer. FMI kommunikationscenter indgår tillige i Operationsafdelingen. OP består pt. af to sektioner: Operationer/Operationsplanlægning samt Operationsstøtte.

OP er ansvarlig for løsning af pålagte opgaver relateret til den operative planlægning i forbindelse med FMI understøttelse af Forsvarets nationale og internationale opgaveløsning, herunder med særlig fokus på katastrofe, krise og krig. Til dette formål dækker OP følgende funktioner af en J-struktur: J2 Efterretninger; J3 Operationer; J5 Planlægning; J6 Kommunikation- og informationssystemer og J7 Træning og uddannelse. OP har ligeledes til opgave at løse opgaven med udviklingsprojekter med henblik på donationer til Ukraine i samarbejde med resten af FMIs divisioner, Forsvarskommandoen, Forsvarsministeriet samt tætte allierende m.fl.

OP samarbejder internt med FMI divisioner om givne operative opgaver samt med eksterne myndigheder, herunder primært med Forsvarsministeriet og Forsvarskommandoen samt Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab. Herudover udvikler og gennemfører OP intern uddannelse af FMI personel og bidrager til gennemførelse af regelmæssig øvelsesvirksomhed forbundet hermed i overensstemmelse med ledelsens direktiver.
OP medarbejdere deltager i mestendels nationale, men også internationale, NATO og nationale mødefora og arbejdsgrupper i relation til deres ansvarsområder, herunder med formålet at synkronisere udviklingen af egne med øvriges planer.

Om stillingen

Det er et alsidigt job med mange forskellige opgaver, der overvejende dækker OP to hovedområder, hhv. donationer, logistisk føring og planlægning.

Den logistiske føring omfatter varetagelse af opgaver med relation til FMI logistiske støtte til operationer – dvs. daglig drift/føring. Dette omfatter tillige intern og ekstern kommunikation af det samlede logistiske overblik.
Planlægningsdelen omfatter en lang række forskellige opgaver, herunder opgaver forbundet med nationalt forsvar, beredskabskrav og andre forventninger til FMI inkl. formidling af dette.

Du vil som J5-medarbejder være tilknyttet Operationsplanlægningssektionen, der løser såvel fremadrettede, men også igangværende opgaver af operativ karakter. Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a. udvikling af FMI operationsplaner, bidrag til og behandling af andre myndigheders operationsplaner, forsvarsplanlægningsopgaver og anden planlægning og koordination med FMI divisioner.

Dine primære opgaver er inden for igangværende opgaver af operativ karakter, med entydigt fokus på udvikling af projekter i relation til donation til Ukraine i direkte samarbejde med Chefen for Operationsafdelingen. Her er der mulighed for at udvise kreativ tænkning og udviklingsevner i samarbejde med nationale og internationale samarbejdspartnere og aktører. Du er ansvarlig for en mindre projektorganisation med to tilknyttede medarbejdere og refererer i denne sammenhæng direkte til Chefen for Operationsafdelingen.

Tjenesten kan i særlige tilfælde omfatte deltagelse i vagttjeneste i Føringsstaben (/operationssektionen), fortrinsvis inden for normal arbejdstid.

Stillingen er også slået op for militære ansøgere på ævivalent niveau.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en civil akademisk baggrund, der understøtter stillingens indhold og arbejdsopgaver. Erfaring med Forsvarets koncern er en fordel men ikke et krav.

De væsentligste kriterier for at kunne bestride stillingen på tilfredsstillende vis er, at du er fagligt velfunderet, proaktiv, kreativ, struktureret, omhyggelig og fleksibel, og at du trives godt med mange og samtidige opgaver.

Du er god til at kommunikere og kan samarbejde med kollegaer med vidt forskellig baggrund samt en solid beslutningsevne, når opgaverne skal løses. Du kan formulere dig på skrift og i tale både på dansk og engelsk.

Ansættelsesvilkår

Som civil ansættes du efter gældende overenskomst for akademikere i Staten. Alt efter dine kvalifikationer, har du mulighed for at forhandle et tillæg.
Du får en fuld arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne godkendelse under hele ansættelsesforløbet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for Operationsplanlægningssektionen, major Dan Steemann Christiansen på mail FMI-UK-CHJ5@mil.dk eller telefon 6150 1006, eller chefen for Operationsafdelingen, kommandørkaptajn Christian Blegvad på mail FMI-UK-CHOP@mil.dk eller telefon 4060 3526.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent, kaptajnløjtnant Claus Rasmussen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 3266 5900.

Ansøgningsfristen er den 17. november 2024. Vi forventer at holde samtaler løbende. Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. januar 2025 eller før hvis muligt.

Er du allerede ansat i Forsvarsministreriets koncern aftales evt. tiltrædelse med nuværende chef.

Send motiveret ansøgning og CV via linket, hvor FOKUS, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter også skal vedhæftes.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det
omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

OM FORSVARSMINISTERIET MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6139780

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet