Bliv en del af Statens It - Servicedesk og gør en forskel for 42.000 ansatte i staten

Profilbillede
dato

Vil du være med til at gøre en stor forskel ved at hjælpe ca. 42.000 ansatte i staten, når de har små og store it-problemer?

Så har vi en spændende stilling til dig i et velfungerende og fagligt dygtigt område. Vi søger telefonsupportere til Statens It – Servicedesk, der vil være med til at yde en førsteklasses support til de mange ansatte i staten.

Servicedesk er det første sted, vores brugere kontakter, hvis de har brug for hjælp, og det er hos Servicedesk, vi altid kan få en pejling på, hvad der rører sig hos vores kunder.

Hos os er det både meningsfuldt, udviklende og sjovt at gå på arbejde, og servicedesken kan være din indgang til en spændende karriere i en stor og samfundsvigtig organisation med mange muligheder.

Vi leder efter dig, som kan lide en afvekslende hverdag, hvor du gør en forskel for mange mennesker.

Om stillingen Som ansat hos Statens It – Servicedesk bliver du en del af et stærkt hold på ca. 60 dygtige og hjælpsomme kolleger fordelt på fire teams. Vi kan have travlt, men stemningen er god, og vi kan tilbyde en spændende hverdag med fokus på din faglige og personlige udvikling.

Dit arbejde vil være fordelt mellem følgende opgaver:

  • Kommunikation med vores brugere via telefon, serviceportal og chat
  • Modtagelse af henvendelser fra brugere og registrering af dem i vores sagssystem
  • Generel fejlsøgning og løsning af it-udfordringer
  • Modtagelse og prioritering af opgaver og bestillinger
  • Vejledning i forhold til bestillinger m.m. på vores serviceportal
  • Onsite-support i ministerier, styrelser m.fl. i forbindelse med projekter
  • Samarbejde med eller udlån til vores driftsteams i forbindelse med opgaver
  • Være villig til at indgå i en 24/7 vagtordning (Aften/Nat – Kapitel 4)
Om dig Du ønsker først og fremmest at være med til at gøre en forskel for vores brugere ved at levere en professionel og serviceminded it-support. Din baggrund er ikke afgørende, men vi lægger vægt på, at du trives med at tale i telefon, har flair for it og kan hjælpe brugerne via fjernsupport.

Arbejdsdagen i Servicedesk tager ofte en anden drejning end forventet, så det er vigtigt, du er åben for at prøve nye ting og trives i en dynamisk hverdag.

Herudover kan du genkende dig selv i følgende:

  • Du går til enhver henvendelse eller opgave – stor som lille – med samme professionalisme og energi
  • Du brænder for at yde god service og bruge dine analytiske evner
  • Du kan lide at arbejde selvstændigt, men sætter pris på at sparre med dine fagligt kompetente kolleger
  • Du kan dokumentere dit arbejde på skrift, og du kan udarbejde vejledninger
  • Du er positiv, fleksibel, stabil og udadvendt.
  • Have gode engelsk kundskaber
Om os Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern, som leverer it-services til 21 ministerområder og deres ca. 42.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi tilbyder en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du får mulighed for faglig og personlig udvikling samt kon­takt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone, et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og god sparring.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Det er ligeledes en forud­sæt­ning for din ansættelse, at du har mulighed for at tage aften- eller weekendvagter efter aftale.

Vi søger fuldtidsstilling på 37 timer. Din arbejdsplads vil være på vores kontor i Ballerup. Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Arona Kann Leigh tlf. 72 31 15 39.

Ansøgning Hvis du er interesseret i stillingen, så tryk blot på ”Søg stillingen” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest d. 21. juli 2024.

Vi afholder samtaler løbende.

Statens It ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-07-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6072154

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet