Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) søger en innovativ og vedholdende kollega til at stå i spidsen for drift og videreudvikling af kontrolmiljøet vedrørende indkøb.
Er du en effektiv og alsidig person, der kan håndtere flere opgaver samtidigt? Motiveres du af at have indflydelse på dine opgaver og samarbejde med engagerede kollegaer? Og vil du være med til at gøre en forskel for de danske soldater? Så er du måske den medarbejder, vi søger.
Om os:
FMI understøtter Forsvarets opgaver ved at anskaffe materiel og IT i form af blandt andet skibe, fly, kampvogne, kommunikationssystemer, IT-systemer, uniformer og alt det materiel, der indgår i disse.
Et væsentligt område for FMI i de kommende år vil være at styrke kontrolmiljøerne tilknyttet det at anskaffe, drifte og bortskaffe materiel. Forsvaret søger at balancere risikoperspektivet i forhold til at have smidige og effektive processer. Stillingen indgår i Transformationssektionen, som er en del af Proces- og Digitaliseringsafdelingen.
Sektionschef for Transformationssektionen Michael Skovbro beskriver:
”Sektionen er ansvarlig for en bred vifte af udviklings- og ad-hoc opgaver samt drift af kontrolmiljøer, hvilket betyder, at der er en konstant dynamik i måden opgaverne løses på. Opgaverne spænder fra meget konkrete og håndgribelige opgaver til mere abstrakte og komplekse udfordringer. Det er denne variation og kompleksitet, der gør arbejdet i sektionen både spændende og udfordrende”.
Vores omgangstone er uformel og bygger på en høj faglighed og professionalisme, hvor vi prioriterer fleksibilitet og trivsel højt. Vi stræber efter at fastholde en arbejdskultur, der giver mulighed for at opretholde en sund balance mellem arbejdet og fritiden. Derfor tilbyder vi fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde. Vi tror på, at både professionel og personlig trivsel skaber en udviklende og produktiv arbejdsplads.
Om stillingen:
I Transformationssektionen kommer du til at arbejde med en bred vifte at opgaver relateret til anvendelsen af koncernens ERP-system (SAP/DeMars). Det vil primært være drift og videreudvikling af kontrolmiljø for indkøb som du skal beskæftige dig med.
Dine hovedopgaver i stillingen vil være:
• Drift af det eksisterende kontrolmiljø, hvilket bl.a. omfatter rapportering, support og opfølgning.
• Opfølgning på kontrolmiljøet og indkøbsprocessens tilstand på baggrund af indrapporteringer og analyser.
• Udvikling og tilhørende implementering af forbedringer af kontrolmiljøet.
• Forestå løbende risikovurdering samt indgå i arbejdet med udvikling af kontrollerende handlinger til de identificerede risici.
• Bidrage til udvikling og opdatering af Forsvarets samlede kontrolmiljø herunder øget automatisering i SAP GRC.
• Bidrage til udvikling og opdatering af Forsvarets processer.
• Løbende kommunikation, dialog og uddannelse af interessenter relateret til kontrolmiljø.
Som en del af en afdeling i udvikling, får du mulighed for at præge både din egen hverdag og afdelingens fremtid. Du vil blive en del af et åbent arbejdsmiljø, hvor du har stor frihed til at tilrettelægge din arbejdsdag og aktivt bidrage til udviklingen af dine egne opgaver. Du vil indgå i et tæt samarbejde med interessenter på tværs af Forsvaret, og du vil blive en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor du løbende kan udvikle dine faglige og personlige kompetencer.
Om dig:
Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund, gerne inden for regnskab og revision, og at du har erfaring med risikostyring inden for indkøb, lager eller distribution, gerne fra en større virksomhed og på koncernniveau. Du kan også have en kontor-, forsynings- eller indkøbsmæssig baggrund med relevant erfaring.
Du har erfaring med logistiske processer og kontrolmiljøer samt erfaring med at gennemføre forandringer i en stor organisation.
Det er en fordel, hvis du har kendskab til at arbejde med et ERP-system, og hvis du tidligere har arbejdet med at systemunderstøtte processer/arbejdsgange, men det er ikke et krav. Det er tillige en fordel hvis du har kendskab til at arbejde med BI og/eller Celonis.
Som person er du samarbejdsvillig, effektiv og engageret. Du kan tænke din opgaveløsning ind i helheden og fungerer godt i både store og små teams. Du er imødekommende og kommunikerer i øjenhøjde med alle. Med din strukturerede og målrettede tilgang påtager du dig ansvar for at skabe resultater. Du er god til at formulere dig præcist og forståeligt på skrift og har en udpræget sans for planlægning og struktur. Du er omstillingsparat og kan håndtere opgaver med korte deadlines uden at miste overblikket.
Ansættelsesvilkår:
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Der vil i forbindelse med en ansættelse være mulighed for forhandling af tillæg der modsvarer dine kvalifikationer. Der er til stillingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup.
Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne under hele ansættelsen.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chefen for Transformationen Michael Skovbro på telefon 2332 7578. Træffes ikke i perioden fra og med 24. december til og med 1. januar 2026
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Madeleine Moltke Kæmsgaard på telefon 4031 1094. Træffes ikke i perioden fra og med 23. december til og med 5. januar 2026
Ansøgningsfristen er den 2. januar 2026. Vi holder samtaler løbende, så hvis stillingen har fanget din interesse, ser vi gerne din ansøgning hurtigst muligt.
Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautruphøj, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/d1845e6d-c35f-4a75-8ee4-c309c5064f8d