Digitalisering og it-understøttelse bliver stadig vigtigere i Forsvaret, resten af koncernen og samfundet i øvrigt. Hvis du vil være med til at påvirke udviklingen af vores anvendelse af standard arbejds-pc, er her muligheden for at få det koncernfælles forretningsansvar for Standardarbejdspladsen og derigennem både sætte den strategiske retning og implementere små som store ændringer i dagligdagen.
Om os
Vi har det koncernfælles forretningsansvar i Forsvarsministeriets koncern for en række af de standard it-services, som bliver anvendt bredt. Dette omfatter bl.a. almindelige arbejds-pc’er, mail, koncernens ESDH-system og mobiltelefoni. Vi er en blanding af militære og civile medarbejdere og har i det daglige bred kontakt med både den interne it-leverandør (Cyberdivisionen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, FMI), brugernes forretningsrepræsentanter ude i myndighederne og lejlighedsvist også andre dele af samfundet.
Fælles for os er, at vi brænder for den forretningsvendte del af it-området og arbejdet med at skabe et bedre grundlag for, at brugerne får gode it-oplevelser i deres dagligdag. Vores omgangstone er uformel, og der er højt til loftet. Vi støtter hinanden efter behov og muligheder og bidrager dermed til, at vi alle kan få så god en arbejdsdag som muligt.
Vores sektion er en del af afdelingen for Proces- og Digitalisering, hvor vi er en del af et fagligt fællesskab med fokus på forretningsprocesser, digitalisering og automatisering.
Vi er placeret i FMI’s hovedkontor i Ballerup og har hver især stor fleksibilitet i vores tilrettelæggelse af vores individuelle arbejdsdage, hvorfor der også vil være dage hos Cyberdivisionen i Hvidovre og dage, hvor du kan arbejde hjemmefra. Vi lægger vægt på de muligheder for daglig interaktion i sektionen som fx Teams og videomøder giver os, og bruger dem til at understøtte den fleksible dagligdag.
Om stillingen
Standardarbejdspladsen i Forsvarsministeriets koncern er en stor og kompleks it-service. It-servicen understøtter hele koncernen lige fra sagsbehandling i departementet, til materielindkøb, regnskab og personelforvaltning ved myndighederne og helt ud til den operative indsættelse af soldater i kongeriget og resten af verden. Du skal som koncernfælles forretningsansvarlig drive udviklingen i balance mellem nye it-muligheder, sikkerhed og mangeartede krav fra forretningen.
Du skal oparbejde og udvikle en forretningsforståelse sammen med de repræsentanter for brugerne, der sidder i myndighederne i koncernen og derigennem bl.a. løse følgende opgaver:
- Drive den fortsatte udvikling af it-servicen i koncernen og sikre, at alle interessenter bliver inkluderet og repræsenteret i drøftelserne omkring udviklingen.
- Repræsentere forretningen ifm. implementering af ny software og opgradering af eksisterende standardsoftware.
- Være koncernfælles forretningsansvarlig for Standardarbejdspladsen, som bl.a. omfatter forskellige typer af arbejds-pc’er, standardsoftware, herunder mail og kalender, samt print og kopi m.v.
- Være ansvarlig for at området overholder gældende lovgivning, herunder interne og eksterne retningslinjer og krav fra fx Forsvarets Efterretningstjeneste.
- Yde rådgivning til andre it-serviceområder, ledelsen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse og brugere fra andre myndigheder.
Opgaverne i sektionen er mangeartede, og du vil ikke kun skulle fokusere på dit eget område, men indgå i løbende dialog med dine kollegaer i sektionen og andre fagområder uden for sektionen og afdelingen. It-området er generelt i rivende udvikling, og de kommende år sker der en række ting, som vil kræve, at du kan balancere den operative forståelse, de organisatoriske praksisser og generelle konsekvenser af nye teknologier.
Om dig
Du har en akademisk baggrund og har ideelt erfaring som sagsbehandler i en større virksomhed, hvor du fx har været med til, at lave omsætningen mellem teknologiske problemstillinger og forretningsmæssige processer og krav.
For at trives i stillingens rolle, er du nysgerrig på Forsvaret og vores andre myndigheders virke og opgaver, således at du kan forstå disse og forholde dem, til både dit eget fagområde og resten af sektionens fagområder.
Du skal trives i, at balancere imellem mange hensyn og kunne komme med estimater på kommende udviklingsområder, og hvordan de mange hensyn bliver påvirket af udviklingen.
Du er kommunikativ og analytisk stærk - både i skrift og tale, og du formår at balancere forskellige interessenters behov gennem diplomatisk dialog samtidig med, at du holder målet skarpt for øje.
Du vil især blive glad for stillingen, hvis du formår at dyrke samarbejdsrelationer, mellem såvel civile som militære kollegaer og andre interessenter, inden for it-området og derigennem formår at skabe udvikling og forandring.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontaktoplysninger og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Anders Overballe på telefon 6187 1816. Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du ringe til Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.
Ansøgningsfrist er den 30. november 2025. Der vil blive indkaldt til samtaler umiddelbart herefter.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/cdbc68d5-2117-4ff5-89a2-c5f7a1679316