Bliv generalist i ledelsessekretariatet hos Forsvaret og støt vicedirektionen

dato

Vil du arbejde for Danmarks sikkerhed og være med til at gøre en forskel for de næsten 25.000 medarbejdere i Forsvaret? Motiveres du af at skabe struktur, overblik og fremdrift i en kompleks organisation – og trives du med ansvar tæt på direktionen? Så er du måske en af vores to nye generalister i Ledelsessekretariatet.

Om stillingerne
Vi søger to generalister til Ledelsessekretariatet i Personelkommandoen. Sekretariatet er et centralt bindeled mellem organisationen, direktionen, Forsvarskommandoen og departementet, og spiller en vigtig rolle i den strategiske understøttelse af ledelsen.

To stillinger med forskelligt fokus
Den ene stilling har fokus på klassiske stabs- og sekretariatsopgaver som udarbejdelse af beslutningsoplæg, sagskoordination, styrings- og analysearbejde samt understøttelse af direktion og centerledelse med fx mødeforberedelse og præsentationer.

Den anden stilling er som direktionskonsulent for vores kommende vicedirektør, hvor du får et tæt samarbejde med direktionen og et særligt ansvar for at koordinere sager, forberede møder og sikre effektive beslutningsgange. Du vil som direktionskonsulent skulle understøtte vicedirektøren i den daglige opgaveløsning og rette fokus mod det strategiske arbejde i ressort-fagcentrene.

Du bliver en del af et stærkt sekretariat, hvor samarbejde, kvalitet og overblik er nøgleord. Hverdagen er varieret, og du vil få bred indsigt i Forsvarets opgaver og organisation.

Ledelsessekretariatets opgaver består bl.a. i at:

  • Udarbejde notater, oplæg og beslutningsgrundlag til direktion, Forsvarskommandoen og departementet
  • Koordinere komplekse sager på tværs af Personelkommandoens fagcentre
  • Understøtte direktionens møder, præsentationer og opfølgningsprocesser
  • Besvare folketingsudvalgsspørgsmål, aktindsigter og henvendelser fra myndigheder
  • Bidrage til at skabe sammenhæng mellem strategiske beslutninger og daglig drift
Du får en grundig introduktion og en læringskurve tilpasset din erfaring.

Om dig
Du har en akademisk uddannelse eller anden relevant baggrund.

Du er analytisk stærk, struktureret og har en naturlig sans for at skabe overblik i komplekse sager. Du tager ansvar for dine opgaver og leverer produkter af høj kvalitet – også når tempoet er højt.

Du trives i en politisk ledet organisation og har forståelse for beslutningsveje, processer og samarbejde på tværs.

Du arbejder selvstændigt, men bidrager aktivt til teamets samlede opgaveløsning.

Vi lægger vægt på:

  • Stærke skriftlige formidlingsevner
  • Evnen til at håndtere mange opgaver samtidigt
  • Lyst til at lære nyt og samarbejde bredt
  • En konstruktiv og løsningsorienteret tilgang
  • Gode samarbejdsevner
Erfaring fra en styrelse, et ministerium eller anden politisk ledet organisation er en fordel, men ikke et krav.

Om os
Personelkommandoen er Forsvarsministeriets samlede HR-organisation og har ansvaret for alt personelrelateret arbejde i Forsvarsministeriets koncern – fra rekruttering og uddannelse til forvaltning og udvikling af medarbejdere. Vi er et team af engagerede kolleger, der arbejder tæt sammen om at skabe retning, overblik og sammenhæng i en organisation i udvikling. Arbejdspladsen er præget af høj faglighed, samarbejde og gensidig respekt, og vi har blik for både resultater og trivsel.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Arbejdsstedet er Lautruphøj 8, 2750 Ballerup.

Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lærke Lundgren Palm på telefon 3266 5535.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Birgit Jepsen på telefon 3266 5811.

Ansøgningsfristen er den 2. december 2025. Vi afholder samtaler i Ballerup.

1. samtaler: den 4. december
2. samtaler: den 8. december. Ved 2. samtale gennemføres en case.

Stillingerne er til besættelse pr. 1. januar 2026 eller snarest herefter.

Angiv i din ansøgning, hvilken af stillingerne du søger. Du kan også anføre, om du ønsker at komme i betragtning til begge stillinger.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f455e661-724c-4c2f-b2d3-ec486b8fe871

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet