Bliv ILS manager og led logistisk support af Forsvarets avancerede droner i et højteknologisk projekt

dato

Har du styr på komplekse logistikløsninger – og vil du bruge dine evner til at opbygge en helt ny strategisk kapacitet for Danmark?

Vi søger en erfaren profil, der som Integrated Logistics Support (ILS) Manager vil stå i spidsen for at udvikle og drive den logistiske understøttelse af Forsvarets nye, avancerede droner – også kaldet Remotely Piloted Aircraft System (RPAS). Systemet skal blandt andet bruges til overvågning i Arktis og er en af de mest ambitiøse teknologiske investeringer i nyere tid.

Som ILS Manager spiller du den helt afgørende rolle i teamet. Med fast fokus på det endelige mål og friheden til at arbejde selvstændigt, bliver du ansvarlig for en kerneopgave i et af Forsvarets mest moderne, spændende og højteknologiske projekter.

Om stillingen
Som vores nye logistiske ekspert bliver du ansvarlig for at sikre, at vi kan holde dronerne flyvende – både teknisk, praktisk og administrativt. Det kalder på stærke planlægnings- og koordinationsevner og evnen til at tænke i helheder, livscyklus og driftsstabilitet.

Hvis du har erfaring fra luftfart, forsyningskæder, store tekniske systemer eller forsvarsindustrien, så er det dig, vi har brug for.

Kort sagt: Du bliver limen mellem teknologi, vedligehold og virkelighed.

Dine opgaver vil blandt andet være at:

  • Udarbejde og implementere den samlede logistiske strategi (ILS-koncept),
  • Sikre forsyningskæden, reservedele, dokumentation og uddannelse for hele livscyklussen,
  • Arbejde tæt med leverandører, teknikere og internationale partnere,
  • Bidrage til opbygning af værkstedsfaciliteter og infrastrukturer,
  • Tæt samarbejde med samarbejdspartnere, både internt i Forsvaret, med leverandøren og ved internationale partnere.
Du kan, som en af de første på holdet, være med til at sætte det fremadrettede hold, og du kommer derfor til at spille en helt central rolle i et af de nyeste og mest moderne systemer i Forsvaret.

Om os
Stillingen er forankret i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), hvor vi anskaffer og vedligeholder alt udstyr til Forsvaret. Projektet er internationalt forankret og involverer samarbejde med både leverandører og partnernationer.

Hos os bliver du en del af en fagligt stærk og fleksibel organisation med høj grad af frihed under ansvar. Du bliver en del af et helt nyt projektteam, hvor du – sammen med en designingeniør og projektchefen, får mulighed for at præge tingene fra dag ét. Når systemet er indfaset, vil du være med til at opbygge en fast driftorganisation – og dermed også definere rammerne for fremtidens arbejde med droner i Forsvaret.

Arbejdsstedet er Ballerup, og der er gode muligheder for fleksibilitet og hjemmearbejde.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en teknisk eller logistisk baggrund – måske som ingeniør, maskinmester eller lignende. Du har arbejdet med større tekniske systemer og har erfaring med at sikre drift og vedligehold på et højt niveau.

Vi leder især efter dig, som:

  • Har erfaring med teknisk logistik eller ILS – men det behøver ikke være fra Forsvaret,
  • Forstår, hvordan teknik, vedligehold og organisation hænger sammen,
  • Kan arbejde selvstændigt og har lyst til at opbygge noget helt fra bunden,
  • Er god til at samarbejde på tværs – både internt og internationalt,
  • Kan kommunikere klart på både dansk og engelsk.
Da stillingen er slået op bredt, vil stillingens opgaver og indhold tilpasses efter dit niveau.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er slået op henholdsvis som militær og civil.

Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte projektchef Christine Plenge på telefon 4050 0998 eller forretningsområdechef Knud Borck på telefon 2527 4409.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Backhausen på telefon 3266 5574.

Ansøgningsfristen er den 17. august 2025. Samtaler afholdes løbende, så send gerne din ansøgning allerede nu.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d8d6b9a4-f973-4ed8-abda-1cb5b31033d0

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet