Manchet
Er du struktureret og omhyggelig og har erfaring med indkøb og logistik?
Kunne du tænke dig at blive en del af vores team og har du interesse i at arbejde i Forsvaret i et spændende og alsidigt job, hvor du kan være med til at gøre en forskel for Forsvarets mange forskellige enheder?
Så er du måske vores nye kollega.
Om os:
Forsvarsministeriet har til opgave at sikre Danmarks nationale sikkerhed og bidrage til internationale stabilitetsindsatser. Vi arbejder målrettet på at optimere vores ressourcer for at kunne imødekomme de udfordringer, der er forbundet med Forsvarssektoren.
Indkøbsafdelingen er en central del af Supply Chain Division i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Vi sikrer, at de danske soldater har alt, hvad de behøver – fra uniformer og ammunition til køretøjer og forplejning.
Vores mission er at understøtte Forsvaret i fredstid, krise og krig.
Med markante materielinvesteringer på vej spiller vores afdeling en nøglerolle i at sikre effektive og rettidige indkøb, der understøtter Forsvarets missioner.
Om stillingen:
Vi har brug for en indkøber til vores team i Ballerup.
Som vores nye indkøber i Forsvarsministeriet, får du en central rolle i at skaffe varer og tjenesteydelser i den rette mængde, til det rette sted, i den rette tid til støtte for vores operative enheder.
Du vil arbejde tæt sammen med forskellige interessenter, herunder interne afdelinger, leverandører og samarbejdspartnere.
Dine primære opgaver inkluderer:
- Ansvarlig for dit eget indkøbsområde i rammen af et team
- Indhentning af tilbud fra og forhandling med leverandører
- Gennemføre indkøb af varer, reparationer og tjenesteydelser i overensstemmelse med gældende regler og procedurer
- Tilsikre, at indkøbsaktiviteter understøtter Forsvarsministeriets overordnede mål og strategier
- Tæt opfølgning med leverandører samt internt med material requirements planning (MRP), spedition, samt regnskabsafdeling
- Deltagelse i diverse møder driftsmøder og ad hoc udviklingsrelaterede møder
Vi ser gerne du har en kontoruddannelse eller handelsuddannelse inden for indkøb, økonomi eller lignende, samt erfaring med indkøb, gerne fra offentlig sektor. Det er dog ikke et krav. Du er omstillingsparat, har overblik og kan arbejde struktureret med komplekse opgaver.
Du har gode kommunikationsevner og evnen til at opbygge relationer på tværs af organisationen og kan arbejde selvstændigt såvel som i teams.
Vi ser gerne at du har erfaring som indkøber, og erfaring med indkøb/logistik i et ERP system/SAP samt evner at bruge Microsoft Office.
Det er en fordel hvis kendskab til teknisk dokumentation og certifikater. Desuden vil kendskab eller erfaring med Udbudsloven være en fordel.
Du taler og skriver dansk og engelsk.
Vil du være en del af et team, hvor du kan udvikle dig, bidrage til Forsvarets mission og skabe reel værdi? Så send din ansøgning i dag!
Vi tilbyder
Et dynamisk og godt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling med gode ansættelsesforhold, herunder arbejdsgiverfinansieret pension, fleksible arbejdstider og betalt frokostpause. Der vil være mulighed for hjemmearbejde.
Du vil få en spændende og meningsfuld stilling i en dynamisk organisation, hvor hverdagen er under forandring.
Du vil blive en del af et team med en positiv og meget uformel omgangstone. Alderen i teamet spænder helt fra den unge nyuddannede indkøbselev til den ældre garvede indkøber.
Ansættelsesvilkår:
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).
Afhængigt dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Forsvarets Supply Chain Division, Center for Drift, sektionschef Claus Robl 2911 0914.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent June Bastholm på telefon 3266 5470.
Ansøgningsfristen er den 14. marts 2025. Vi afholder ansættelsessamtaler snarest herefter og stillingen er til besættelse den 1. maj 2025.
Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.
Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved FPS Ballerup, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f157c80a-2ef5-44d0-870e-96632b045ee8