Bliv indkøbs- og projektleder i Ballerup Kommune med fokus på bæredygtighed og effektivisering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af indkøb og dets facetter samt at drive store og små projekter, rådgive kollegaer på tværs af kommunen og sparre med nærmeste kolleger om indkøb, udbudsjura og kontraktstyring? Og drømmer du om et job, hvor du har stor frihed i opgaveløsningen, men stadig sikrer, at dagens opgaver bliver løst? Så er stillingen lige noget for dig.

I afdelingen Indkøb og Data i Center for Økonomi arbejder vi tæt sammen med fagcentrene om kerneforretningen, med fokus på forbrugsstyring, adfærd og udbud som både skaber god økonomi og øger fagligheden i kerneforretningen.

Derudover har indkøbsafdelingen en central rolle i at implementere klimahandleplan og tænke i cirkulær økonomi i forbindelse med kommunens indkøb.

Dine vigtigste opgaver

  • Stå for indkøb af varer og tjenesteydelser for Ballerup Kommune, herunder udbud og tilbudsindhentninger og aftaleindgåelse med leverandører
  • Stå for implementering af indgåede aftaler 
  • Projektledelse af indkøbsprojekter, herunder udbud og tilbudsindhentninger på tværs af kommunerne i indkøbsfællesskabet ICØ 
  • Tilslutninger til og håndering af SKI-aftaler herunder implementering af aftalerne 
  • Håndtering af varekataloger i vores E-handelssystem
  • Diverse vedligeholdelsesopgaver for vores indgåede aftaler, heriblandt opdateringer i vores E-handelssystem
  • Forbrugs- og kontraktstyring med udgangspunkt i kommunens kontrakter
  • Forretningsorienteret rådgivning og sparring med interessenter i og uden for organisationen om indkøb, brug af aftaler, mv.

Dine kompetencer
Fagligt

  • Juridisk, økonomisk, samfundsvidenskabelig eller anden relevant uddannelsesmæssig baggrund
  • Stærk i projektledelse/koordinering og motiveres af at strukturere og have mange bolde i luften samtidigt
  • Du har interesse for og evnen til at analysere data og identificere nye muligheder for faglige og økonomiske gevinster
  • Forståelse for at forhandle, administrere og sikre overholdelse af indkøbsaftaler, i en sammenhæng hvor både interne brugere af aftalen og eksterne leverandører skal håndteres
  • Gerne erfaring med indkøb, udbud og/eller kontraktstyring i en politisk styret organisation eller lignende relevant erfaring.

Personligt

  • Du har gode samarbejdsevner, tager initiativ, er opsøgende og formår at opbygge relationer til dine nærmeste kolleger og dine kolleger i kommunen centralt og decentralt
  • Har gennemslagskraft og udviser engagement for opgaver og projekter
  • Tør bringe egen faglighed på banen og holde fast, når det er nødvendigt
  • Tager initiativ til og motiveres af at eksekvere
  • Har lyst og evne til at sætte dig ind i forskellige fagligheder
  • Hvis du er nyuddannet, at du kan se dig selv i ovenstående i fremtiden.

Det får du hos os
Du vil indgå i en afdeling, hvor opgaverne er mange og forskellige. Du vil blive involveret i arbejdet med alle tre pejlemærker i KL’s fælleskommunale indkøbsstrategi – gennem indkøb, udvikling og effektivisering at skabe værdi for borgere og medarbejdere; reducere klima- og miljøpåvirkningen fra kommunernes forbrug; samt frigøre råderum og skabe tid til kerneopgaven.

Til daglig vil du arbejde tæt sammen med vores erfarne udbudsjurister og indkøbskonsulenter, såvel som vores contract manager. Foruden kollegerne i Ballerup Kommune vil du have kolleger og sparringspartnere i indkøbsafdelingerne fra de øvrige kommuner i vores indkøbsfællesskab Indkøbscirkel Øst (ICØ). ICØ består af syv kommuner: Ballerup, Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Høje-Taastrup, Lyngby Taarbæk og Rudersdal. Der er et tæt samarbejde mellem de syv kommuner, så du vil ofte opleve, at dine nærmeste kollegaer sidder i en af de seks andre kommuner.

Vi tror på samarbejde og udvikling som nogle af ingredienserne til den cocktail, der skal skabe værdi for Ballerup Kommune. Vi kan tilbyde en arbejdsplads, hvor vi fokuserer på at fremme dialogen og forståelsen for hinandens fagligheder, som en forudsætning for et tættere samarbejde. På den måde kan vi bruge hinandens kompetencer til at opnå de bedste resultater gennem et kommercielt fokus i udbud og indkøb med respekt for de faglige behov, krav og regler, der er på de enkelte fagområder.

Med afsæt i direktionens retning arbejder vi med stor vægt på det strategiske sigte inden for indkøb i hele kommunen. Det betyder helt konkret, at kerneforretningen og bæredygtighed er helt fremme på vores dagsorden.

Hvem er vi
Der er knap 50 medarbejdere i Center for Økonomi, som understøtter hele organisationen og fordeler opgaverne i Indkøb og Data, Budget og Regnskab samt ØkonomiService. Alle indkøbs-, regnskabs- og budgetmedarbejdere er samlet i ét center. I Indkøb og Data er vi 7 medarbejdere der varetager indkøbsarbejdet og 3 der arbejder med data og kommunens dataprogram.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte afdelingsleder Christian Thorndal Thaulow på telefon 2015 7668. 

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk.

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. december 2024, eller snarest muligt.

Den ugentlige arbejdstid udgør 37 timer. Arbejdssted er Hold-an Vej 7, 2750 Ballerup.

Vi forventer at holde samtaler i takt med at vi modtager ansøgningerne, dog senest i uge 41.

Stillingerne ønskes besat senest den 1. december 2024, men gerne før, således at du kan starte stillingen inden den nuværende indkøbskonsulent stopper og der dermed kan sikres en god opstart og overdragelse af opgaver.

Ansøgningsfrist: 2. oktober 2024.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ballerup Kommune indførte røgfri arbejdstid pr. 1. april 2024. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6115734

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet