Bliv IT-specialist hos Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup og Hvidovre

dato

Har du lyst til at arbejde med IT på en spændende og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan realisere din lyst til faglig og personlig udvikling samt have kontakt til mange forskellige mennesker? Så skal du til tasterne og sende os din ansøgning.

Om os

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), er beliggende i Ballerup og søger en ny IT-specialist til deres IT-element med tiltrædelse snarest. Stillingen er fysisk placeret i både Ballerup samt i Hvidovre.

IT-elementet er en del af det regionale servicecenter, der dækker Hovedstaden og består af et team på seks medarbejdere, fem lærlinge og en leder.

Vi løser de lokale IT-opgaver for alle brugere ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Vores arbejdsdag er travl og præget af tillid, selvstændighed og fleksibilitet. Vi ligger stor vægt på, at det skal være et godt socialt arbejdsmiljø.

Om jobbet
Som IT-medarbejder, kommer du til at varetage mange spændende og alsidige opgaver indenfor drift, support og i særdeleshed logistik. I jobbet indgår du i vores serviceteam, hvor du giver vores kunder 1. og 2. level support. Dine arbejdsopgaver vil variere fra enkelte telefonsupportopgaver til personlig kontakt til brugere, med vidt forskellige baggrunde. Derfor er det afgørende, at du befinder dig godt i et job med varierende arbejdsopgaver, hvor du kan tilpasse dig efter brugerens behov og viden. Du vil også være med til at skabe fremtiden, for lokal-IT i Forsvarets koncern. Herudover kan oplyses at stillingen er på 37 timer.

Du vil komme til at beskæftige dig med en lang række opgaver, herunder:

  • Logistik, vedligeholdelse og drift af lager, optælling og mønstring
  • Installation, vedligeholdelse og optimering af fortrinsvis Microsoft løsninger
  • Klargøring, installation og opsætning af pc og andet IT-udstyr
  • Support til brugerne
  • Fejlfinding på hardware og netværk
  • Brugeradministration
Du indgår i afdelingen på lige vilkår med dine kollegaer. Der er gode muligheder for både faglig og personlig udvikling og du vil løbende få faglige udfordringer.

Faglige kompetencer:

  • Uddannet inden for IT
  • Erfaring inden for logistik er et stort plus
  • PC hardware
  • Microsoft produkter
  • Kendskab til Remedy er en fordel
  • Kendskab til ITIL er en fordel
  • Kørekort, personbil kat. B
Personlige egenskaber
Du er servicemindet og motiveret af at yde support. Det er vigtigt, at du nyder at være faglig specialist og sætter en ære i at give 1. klasses support til medarbejderne. Jobbet kræver, at du har høj selvdisciplin, er udadvendt og imødekommende. Du tager selv initiativ samt ansvar for dine arbejdsopgaver, og du arbejder løsningsorienteret. Det er afgørende, at du er i stand til at håndtere flere forskellige opgaver løbende og samtidig kan bevare overblikket.

Personlige kompetencer:

  • Robust, struktureret og selvkørende og er i stand til at planlægge din arbejdsdag, samt efterfølgende opfølgning og afrapportering.
  • Fremstår seriøs, tillidsvækkende og præsentabel og kan begå dig blandt medarbejderne.
  • Kvalitets- og serviceorienteret, kunden i fokus.
  • Teamorienteret og kan arbejde på kryds og tværs i organisationen.
  • Du er engageret i dit arbejde og ønsker at udvikle dig fagligt, ligesom du er indstillet på, løbende selv at sætte dig ind i nye produkter og teknologier, når det er nødvendigt.
  • Du kan planlægge og udføre opgaver selvstændigt ud fra givne rammer.
  • Du skal have ”brede skuldre”, når tingene ikke altid lige kører efter planen.
  • Vidensdeling og koordinering med de øvrige kolleger.
  • God sans for humor er en fordel.
Du skal kunne dansk og engelsk i skrift og tale. Endvidere er det et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes til Hemmeligt.

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Dit faste tjenested vil være i Ballerup.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte elementleder Katrine Jespersen på telefon 4194 6274.

Har du derimod spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.

Sådan søger du:
Du skal sende din ansøgning via nedenstående link senest den 4. juli 2025. Kan det ikke lade sig gøre at scanne evt. bilag via linket, er du velkommen til at tage dem med til en eventuel samtale.

Samtaler vil blive afholdt løbende.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/caf43845-2577-4915-8f92-d0e86e69a10a

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet