Er du udadvendt og selvstændig og kan du holde overblik i en travl og alsidig hverdag? Kan du se dig selv blive en del af en anderledes og spændende arbejdsplads, med et superfedt IT-supportteam med højt humør og tæt samarbejde? Så skal du til tasterne nu og sende os din ansøgning.
Om os
Lokal IT Servicecenter hos Personelkommandoen løser de lokale IT opgaver for alle brugere og kunder på Personelkommandoens adresse i Ballerup. Herfra kan vi også ved behov støtte med udkørsel til de andre lokaliteter i området som Personelkommandoen har ansvaret for. Personelkommandoen, tidligere kendt som Forsvarsministeriets Personalestyrelse, har ansvaret for Forsvarets HR, ansættelser, rekruttering og Forsvarets Dag (værnepligt) blandt deres opgaver. Det lokale IT-servicecenter er en del af Cyberdivisionen ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Styrelsen har sit hovedkvarter i Ballerup.
Opgaverne er mangeartede, og omfatter blandt andet brugersupport samt drift af administrative netværk og IT-systemer til alle medarbejdere og enheder ved Personelkommandoen og tilhørende distrikt. Vores arbejdsdag er præget af tillid, fleksibilitet og frihed under ansvar. Vi tager et fælles ansvar for trivslen, har en uformel omgangstone samt en åben og ærlig dialog.
Om stillingen
Som IT-Specialist, kommer du til at varetage mange spændende og alsidige opgaver indenfor drift, service og supportområdet. I jobbet indgår du i vores serviceteam, hvor du giver vores kunder 1. og 2. level support. Dine arbejdsopgaver vil variere fra enkelte telefonsupportopgaver til personlig kontakt til brugerne, med vidt forskellige baggrunde. Derfor er det afgørende, at du befinder dig godt i et job med varierende arbejdsopgaver, hvor du kan tilpasse dig efter brugerens behov og viden. Du vil også være med til at skabe fremtiden, for lokal-IT i Forsvarets koncern. Herudover kan oplyses at stillingen er på 37 timer.
Du vil komme til at beskæftige dig med en lang række opgaver, herunder:
- Installation, vedligeholdelse og optimering af fortrinsvis Microsoft løsninger.
- Klargøring, installation og opsætning af pc og andet IT-udstyr.
- Support til brugerne
- Fejlfinding på hardware og netværk
- Brugeradministration
- Undervisning i nye systemer til Forsvarets brugere
- Drift og vedligeholdelse af PKOM servere
- Støtte Forsvarets dag test computere
Faglige kompetencer:
- Uddannet inden for IT
- Trådløst og kablet netværk
- PC hardware
- Microsoft produkter
- Kendskab til Remedy
- Kendskab til ITIL
- Kendskab til SAP
- Kørekort, personbil kat. B
Du er servicemindet og er motiveret af at yde support. Det er vigtigt, at du nyder at være faglig specialist og sætter en ære i at give 1. klasses support til medarbejderne. Jobbet kræver, at du har høj selvdisciplin, er udadvendt og imødekommende.
Du tager selv initiativ samt ansvar for dine arbejdsopgaver, og du arbejder løsningsorienteret. Det er afgørende, at du er i stand til at håndtere flere forskellige opgaver løbende og kan bevare overblikket over dine opgaver.
Personlige kompetencer:
- Robust, struktureret og selvkørende og er i stand til at planlægge din arbejdsdag, samt efterfølgende opfølgning og afrapportering.
- Fremstår seriøs, tillidsvækkende og præsentabel og kan begå dig blandt medarbejderne.
- Kvalitets- og serviceorienteret, kunden i fokus.
- Teamorienteret og kan arbejde på kryds og tværs i organisationen.
- Du er engageret i dit arbejde og ønsker at udvikle dig fagligt, ligesom du er indstillet på, løbende selv at sætte dig ind i nye produkter og teknologier, når det er nødvendigt.
- Du kan planlægge og udføre opgaver selvstændigt ud fra givne rammer.
- Du skal have ”brede skuldre”, når tingene ikke altid lige kører efter planen.
- Vidensdeling og koordinering med de øvrige kolleger.
- God sans for humor er en fordel.
Løn - og ansættelsesvlkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte IT-Afdelingsleder Christian Cortez på telefon 3266 5032.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.
Sådan søger du:
Du skal sende din ansøgning via nedenstående link senest den 25. juni 2025. Kan det ikke lade sig gøre at scanne evt. bilag via linket, er du velkommen til at tage dem med til en eventuel samtale.
Samtaler vil blive afholdt løbende og stillingen ønskes besat 15. juli eller snarest herefter.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b8dd5933-22d5-4be8-b6e6-337fdddc07e4