Bliv IT-supporterelev hos Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup

dato

Brænder du for at lære om IT-support, og kan du se fordele ved en IT-supporteruddannelse, hvor du:

  • Får en målrettet og professionel 2-årig uddannelse inden for IT-support.
  • Bliver en del af en anderlederes og spændende arbejdsplads.
  • Bliver en del af et superfedt IT-supportteam med højt humør og tæt samarbejde.
Så synes vi, at du skal gribe muligheden og blive vores næste IT-supporterelev.

Om os:

Vi er fysisk placeret ved hovedsædet af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse i Ballerup og fungerer som lokal IT afdeling, der dagligt supporterer ca. 1700 brugere med IT-Support.

Vi er en IT afdeling bestående af en leder, fem IT-specialister og fem IT-supporterelever, hvoraf du vil være den ene IT-supporterelev. Som vores IT-supporterelev vil du følge en uddannet kollega, men der vil være faglig sparring med alle.

Du vil blive en del af et team, hvor vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling. Hos os har vi en høj grad af frihed. Derudover er vi en afdeling hvor smil, god humor og dygtige kollegaer præger vores dagligdag.

Om stillingen:

Vi kan tilbyde en spændende læreplads hos en af Danmarks største leverandører af digitale systemer og services. Du kommer til at veksle mellem undervisning på en erhvervsskole og din praktikdel hos os.

Her vil du opnå de praktiske færdigheder og faglige kompetencer, der skal til for at blive IT-supporter. Du kommer til at indgå i det lokale Servicedesk team, hvor vi yder daglig support, foretager fejlfinding og generelt fokuserer på at give vores kunder den bedste support, så de kan passe deres arbejde. Vi vil sørge for, at du bliver godt klædt på i oplæringen til dine kommende opgaver.

Om dig:

Vores forventninger til dig som kommende elev er, at du minimum har gennemført Grundforløb 2 på Data- og kommunikationsuddannelsen eller gør det inden for de næste 1-2 måneder.

Du er en succes hos os, når du viser ansvarlighed og yder kvalitet. Det er en vigtig værdi i Forsvaret. Det kræver, at du lægger energi i din uddannelse, og at du er en engageret og initiativrig person, som kan lide at samarbejde med andre.

Derudover vil du opleve, at du skaber værdi hos os, når du:

  • Ønsker at blive en dygtig supporter, der løser opgaverne servicemindet og samvittighedsfuldt
  • Er nysgerrig og engageret af natur
  • Er villig til fortsat at lære og implementere ny viden, så du løbende udvikler dig
Hvis du er fyldt 25 år, eller gør det inden start på uddannelsen, skal du have udarbejdet en

realkompetencevurdering (RKV) ved den tekniske skole du har taget dit Grundforløb på og sende den med i ansøgningen. Hvis du ikke har fået udarbejdet en RKV, så kan du også tage den med til en eventuel samtale.

Ansættelsesvilkår:

Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer. Det statslige område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for håndværkere og teknikere.

For dig, som er under 25 år bliver din startløn udregnet på baggrund af eventuel tidligere uddannelse og erfaring, men vil minimum udgøre 12.888,21 kr. pr. måned. Er du fyldt 25 år udgør din løn 21.991,22 kr. pr. måned. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Vil du vide mere om uddannelsen, er du velkommen til at kontakte leder IT / Katrine

Jespersen på 4194 6274 eller René Marot på 7281 4325.

Har du spørgsmål om ansættelse eller vilkår, kan du tage fat i HR-konsulent Katharina Ankjær Hammer fra Personelkommandoen på telefon 3266 5913.

Ansøgningsfrist: 27. oktober 2025

Ansættelsesdato: 1. december 2025 eller efter aftale

Vi beder dig søge stillingen via linket ”Søg den ledige stilling” og vedhæfte ansøgning, CV, eksamensbevis (udskrift af eksamensblad), grundforløbsbevis samt anden relevant dokumentation. Hvis det ikke er muligt at scanne og vedhæfte dokumenterne i PDF-format, kan du medbringe dem til samtalen.

Forsvarsministeriets organisation værdsætter mangfoldighed og ser det som en styrke for opgaveløsningen. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere – uanset baggrund – til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Du kan læse om Forsvaret og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på www.forsvaret.dk og www.fmi.dk eller find os på IG: @fmi_dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-10-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9c1f26fa-d174-43bc-af33-4297b1ae2d9e

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet