Jurist søges til Team Sundhedsjura i Region Hovedstadens Akutberedskab
Er sundhedsret, persondataret og ikke mindst blå blink noget, der lyder interessant? Så har du nu mulighed for at blive en del af teamet for Sundhedsjura i Region Hovedstadens Akutberedskab.
Kom med på Team Sundhedsjura, hvor ikke to dage er ens
Team Sundhedsjura i Region Hovedstadens Akutberedskab vokser, og det betyder, at vi nu kan byde en ny kollega velkommen i teamet. Du vil sidde godt på stolen, hvis du vil være med til at yde juridisk sparring for Akutberedskabets ledelse og bredt i organisationen, der blandt andet består af regionens ambulancetjeneste, Akuttelefonen 1813 og AMK Vagtcentralen. Og hvis du samtidig motiveres af arbejdsopgaver, hvor dialogen med samarbejdspartnere er en naturlig del af den juridiske sagsafklaring fx. ift., hvordan vi juridisk kan støtte Akutberedskabets operative medarbejdere, hvis de kommer galt afsted i forbindelse med deres arbejde på gaden, er dette stillingen for dig.
Ud over en god stol, kan vi også tilbyde en hverdag med stort ansvar og fleksibilitet - og ikke mindst de bedste kolleger.
Hvem er vi, og hvorfor skal du med på holdet?
Akutberedskabet har til formål at skabe et tilgængeligt og sammenhængende akutsystem for regionens borgere. Vores kerneopgaver består i at modtage opkald til Akuttelefonen 1813 og 1-1-2, disponere og køre ambulancer og akutlægebiler samt at koordinere regionens præhospitale indsats – både ved dagligdagsopgaver og ved store komplekse hændelser.
Akutberedskabet er en organisation i udvikling. Der sker meget – og det ser ud til at fortsætte.
Du bliver en del af Team Sundhedsjura bestående af fem engagerede kolleger – to sundhedsjurister, en lægesekretær, der varetager administrative opgaver og to juridiske studentermedhjælpere – som hører under Akutberedskabets Administration. Dine cirka 20 kollegaer i Administrationen er derudover en blandet flok bestående af kommunikatører, en afdelingssekretær og ledelseskonsulenter. Du bliver for eksempel kollega til Nicolai, der udover at jonglere med ledelseskonsulentopgaverne vedrørende Akuttelefonen 1813 forsøger ikke at aktivere vores ambulancer, når han dyrker mountainbiking. Du kommer også til at sparre med din nærmeste kollega Anne-Sofie om diverse sundhedsjuridiske problemstillinger og Mathilde, der for tiden udvikler Akutberedskabets nye hjemmeside.
Ind imellem alt det faglige tager vi os tid til fælles frokost, en kop kaffe, elastiktræning og en (frivillig) løbetur. For det er vigtigt ikke at gro fast på kontorstolen (selvom den er god). Vi lægger i høj grad vægt på en positiv, humoristisk og uformel omgangstone, for det er vigtigt at kunne grine med sine kolleger.
I Akutberedskabet bliver der taget hensyn til, at arbejdsliv og privatliv balancerer. Vi er stolte af, at vi kun i helt akutte situationer arbejder og sender mails om aftenen - og ellers gør en dyd ud af at holde fri. Derudover holder vi en times fokustid hver formiddag, så vi sikrer hjernero til de opgaver, som kræver fordybelse. Vi har i det daglige også et stort ansvar for selv at tilrettelægge og prioritere den konkrete opgavevaretagelse, og der er selvfølgelig mulighed for hjemmearbejde og fleksible arbejdstider.
Hvad skal du konkret arbejde med?
Som en del af Team Sundhedsjura vil du fungere som en central juridisk sparringspartner for Akutberedskabets direktion og ledelse – også i forhold til de øvrige administrative stabe. I vores funktion er vi desuden heldige at have mange snitflader og et altafgørende samarbejde med mange forskellige faggrupper: Det er derfor vigtigt, at du har lyst til og prioriterer at komme rundt i huset og lære vores operative kolleger og deres arbejdsområde at kende.
Vores team varetager desuden en bred pallette af juridiske opgaver: Vi sagsbehandler, rådgiver og samarbejder tæt med stort set alle kolleger og enheder i Akutberedskabet.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omhandle sager og henvendelser vedr.:
- Vores sundhedsfaglige medarbejderes forpligtelser og ansvar
- Behov for juridisk støtte og rådgivning til medarbejderne
- Videregivelse og indhentning af borgernes helbredsoplysninger
- Juridisk sparring ifm. udarbejdelse af databehandleraftaler
- Iværksættelse af fx nye forsknings- og innovationsprojekter
- Rådgivning i forhold til overholdelse af GDPR-lovgivningen.
Dine opgaver løses i tæt samarbejde med teamets øvrige jurister, og du vil få rig mulighed for at præge opgaveløsningen og bidrage med netop dine kompetencer.
Hvem er du?
Du er uddannet cand.jur. og har eventuelt erfaring fra region, kommune eller centraladministration. Du kan også være nyuddannet. Det vigtigste er, at du har stærke juridiske og kommunikative evner og interesse for juraens discipliner i bred forstand. Det er desuden vigtigt, at du trives i at arbejde med en bred opgaveportefølje, som involverer både korte deadlines og det langsigtede perspektiv.
Derudover bliver vi glade, hvis du:
- Arbejder grundigt og struktureret og samtidig er beslutningsdygtig
- Har en tilgang til faget, hvor du ser muligheder og ikke begrænsninger, og at du er optaget af formålet med lovgivningen
- Har helhedssyn på dine opgaver og dit ansvar i organisationen
- Har stærke samarbejdsevner og er god til at formidle juridisk viden – både til andre jurister rundt om i regionen og til kolleger med anden faglig baggrund
- Bidrager med et godt humør og et godt kollegaskab.
Vi tilbyder en fuldtidsstilling, men der er også mulighed for at blive ansat i en deltidsstilling. Løn og ansættelsesforhold aftales i henhold til gældende overenskomst og ud fra dine kvalifikationer.
Region Hovedstadens Akutberedskab har primært til huse på Telegrafvej 5 i Ballerup, hvor du også får arbejdsplads.
Du vil som ansat i Akutberedskabet skulle bære funktionstøj, når du befinder dig i Akutberedskabets operative områder som Akuttelefonen 1813 og AMK Vagtcentralen samt baserne, hvor ambulancerne kører fra. Ansatte med patientkontakt bærer uniform i de samme operative områder. Vi har indført brug af funktionstøj og uniform i alle operative områder, som en del af vores indsatser med at styrke sikkerheden og genkendeligheden i Akutberedskabet, som ud over funktionstøj bl.a. også omfatter sikkerhedssnore.
Hvordan søger du stillingen?
Processen er ikke som de fleste, så hold tungen lige i munden: Du søger stillingen ved at sende os dit CV sammen med en besvarelse af de fire spørgsmål, som du finder på dette link. Du skal altså ikke skrive en traditionel ansøgning.
Din besvarelse af spørgsmålene og CV skal være os i hænde senest søndag den 9. marts 2025. Vi planlægger at afholde 1. samtale mandag den 17. marts 2025 og 2. samtale fredag den 21. marts 2025.
Vi ønsker at besætte stillingen pr. 1. maj 2025.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at sende en mail og dit telefonnummer til din potentielt nye kollega Anne-Sofie Koefoed Lønstrup (anne-sofie.koefoed.loenstrup@regionh.dk) eller chef for Sundhedsjura Johanna Gottlieb (johanna.gottlieb@regionh.dk), så ringer vi til dig.
Du kan læse mere om Akutberedskabet som arbejdsplads på vores hjemmeside og nærmere om Team Sundhedsjura på LinkedIn.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Den Præhospitale Virksomhed, Telegrafvej , 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/68abde88-d6be-44f2-8728-dd8e59a15563