Bliver du motiveret af et inspirerende arbejdsmiljø, godt samarbejde og muligheden for personlig udvikling? Er du klar på at bidrage til hverdagen med en masse af initiativ og entusiasme? Så er det dig, vi leder efter.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse søger engagerede kontorelever med speciale i offentlig administration, som har lyst til at blive en del af vores dynamiske og mangfoldige arbejdsplads.
Om os
Vi er en arbejdsplads hvor fart over feltet er en stor del af vores hverdag, men hvor kvalitet og samarbejde samtidig prioriteres højt.
Vi har ansvaret for at indkøbe al materiel til Forsvaret.
Vi er en stor arbejdsplads med ca. 2.500 kollegaer, hvor sammenhold og opgaven er i fokus. Vi værdsætter nysgerrige spørgsmål, da de bidrager til vores udvikling.
Vi er en arbejdsplads der skiller sig ud, hvor at du vil få både uniformerede og civile kollegaer. Derudover vil du opleve traditionsrige begivenheder som nytårsparole og flagdag.
Vi værdsætter engagement og viljen til at lære, og vi sørger for, at du får en solid uddannelse og et stærkt netværk.
Hvorfor skal du vælge os?
Som kontorelev hos os får du ikke blot en uddannelse – du bliver en del af noget større. Din elevtid vil bestå af både teori på Niels Brock samt praktisk læring hos os. Vi sikrer, at du får en bred uddannelse med mulighed for at afprøve mange forskellige arbejdsopgaver, så du står stærkt efter endt forløb.
Gennem din elevtid vil du være tilknyttet 3 forskellige afdelinger, med hver deres opgaveportefølje, og du vil blive en del af et elevnetværk, hvor der er mulighed for både faglig og social sparring. Du vil desuden få mulighed for at prøve mange forskellige opgavetyper af.
Hvor skal du arbejde?
Din nye kontorplads ligger i Ballerup, tæt på offentlig transport og med gode parkeringsmuligheder for dig, der kommer i bil.
Om stillingen
Hvad kommer du til at lave? Som kontorelev hos os vil du komme vidt omkring. Du får mulighed for at løse forskellige opgaver og arbejde på tværs af afdelinger. Selvfølgelig under oplæring og støtte undervejs.
Her er et lille smugkig på nogle af opgaverne:
- Planlægning af møder
- Journalisering
- Opgaver i forbindelse med vedligeholdelsesplaner
- Arbejde i forskellige systemer, såsom SAP og Workzone
- Generelle administrative opgaver i forskellige afdelinger
- Ad hoc-opgaver, der gør hverdagen for dine kolleger nemmere
Vi søger en ansvarlig elev, der er motiveret for at lære og sætter en ære i at løse sine opgaver bedst muligt. Derudover ønsker vi, at du lægger energi i din uddannelse og tager ansvar for egen læring.
Kommer du med nysgerrighed, er imødekommende og har en naturlig interesse for samfundsforhold vil du opleve stor værdigskabelse både for dig og os.
Du skal have bestået en af nedestående:
- EUX Business, 1. del
- Studenter- eller Hf-eksamen (suppleret med 5 ugers EUS)
- Øvrige studentereksaminer (suppleret med 5 ugers EUS)
- HHX
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlig Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere.
Er du 18 år vil lønnen, det første år, være på 15.761,52 kr. pr. måned. Er du 25 år vil lønnen være 22.802,34 kr. pr. måned. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Er du nysgerrig?
Har du spørgsmål om uddannelsen? Tøv ikke med at kontakte Heidi K. Jensen på 7281 6017.
Det samme gælder, hvis du vil have mere information om løn- og ansættelsesvilkår. Her står HR-konsulent Katharina Ankjær Hammer klar til at besvare dine spørgsmål på 3266 5913.
Søg stillingen online
Søg stillingen ved blot at klikke på linket og vedhæfte din ansøgning, CV, eksamensbevis og evt. realkompetencevurdering.
Realkompetencebevis for 25-årige
Er du 25 år? Husk at medsende dit realkompetencebevis. Hvis du ikke allerede har fået vurderet dine færdigheder, kan dette klares på en skole, der tilbyder uddannelsen. Hvis tiden er knap, kan du tage det med til en eventuel samtale, eller skolen kan udarbejde det til en mulig ansættelse.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer vores evne til at løse opgaverne bedre. Derfor opfordrer vi alle interesserede, uanset baggrund, til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist og proces
- Ansøgningsfrist: 13. april 2025.
- Vi afholder samtaler efter ansøgningsfrist.
- Vi ser frem til at byde dig velkommen den 1. september 2025.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, forvalter og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.
Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.
Du kan læse om Forsvaret og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på www.forsvaret.dk og www.fmi.d
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f903a85b-b36e-4358-9214-7122845a6362