Bliv kontorelev i offentlig administration hos Statens It og kickstart din karriere i it-branchen

dato

Statens It åbner nu for en ny mulighed – at blive kontorelev hos en af Danmarks største it-driftsleverandører. Vi har stor erfaring med dataelever og graduates og nu går vi nye veje for at uddanne flere unge mennesker i Danmark.

Vi søger fire kontorelever med speciale i offentlig administration.

Du bliver en del af Team Uddannelse, som består af 16 dataelever og 10 graduates og en teamleder.

Vores kontorelev-program er bygget op omkring et toårigt forløb, der skal skabe de allerbedste rammer for din personlige og faglige udvikling. Du gennemgår et grundigt tilrettelagt forløb, hvor du kommer rundt i mange dele af vores organisation og veksler mellem praktiske og teoretiske opgaver.

Om stillingen Som kontorelev får du mulighed for at prøve dig selv og dine evner af i trygge rammer og arbejde med mange forskellige opgaver, fx:

  • generel sagsbehandling
  • telefonisk kundeekspedition
  • it-relaterede opgaver, som fx opdatering af websider
  • projektorienterede opgaver
  • hjælpe til med dataelev- og graduate-programmet
  • sekretæropgaver og øvrige administrative opgaver
Du får desuden en erfaren mentor, som følger dig gennem hele din uddannelse.

Den teoretiske del af uddannelsen foregår på Niels Brock med flere skoleperioder. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve.

Om dig Du er nysgerrig af natur og er god til at skabe relationer. Du er ambitiøs, du vil gerne gøre en forskel, og du er parat til at investere i din faglige og personlige udvikling.

Du er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt og har lyst og evne til at arbejde i forskellige it-systemer.

Du skal opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med specialet offentlig administration.

Inden ansættelsens start skal du have bestået EUX eller HHX. Du kan også have en HF, STX eller HTX suppleret med HGS/EUS-forløb (kontorlinjen). Du kan læse mere om adgangskrav til specialet indenfor offentlig administration på www.uddannelsesnaevnet.dk.

Hvis du er fyldt 25 år, skal vi desuden bede dig medsende din realkompetencevurdering (RKV).

Om os Vi tilbyder dig:

  • en alsidig 2-årig uddannelse i et travlt, spændende og inspirerende miljø, hvor du vil få mange forskellige opgaver
  • oplæring inden for forskellige arbejdsområder, fx sekretæropgaver for direktion, HR-opgaver, opgaver der understøtter sikkerheden af fællesstatslige institutioner med mere
  • oplæring i forskellige administrative it-systemer, som anvendes bredt i staten
  • en spændende og afvekslende kombination af praktik og skole
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer.

Din løn vil være den overenskomstbestemte løn og afhænger af, om du er på elevløn eller voksenelevløn (hvis du er fyldt 25 år).

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til HEMMELIGT og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk , eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Vil du vide mere? Du kan læse mere om Statens It her: Statens It | Statens IT

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Per Reider Meinertsen på tlf. 7231 1519.

Ansøgning Send din ansøgning, CV og eksamensbevis samt eventuelt andre relevante bilag via Statens eRekruttering senest den 30. marts 2025. Vi inviterer til samtaler løbende.

Statens It holder informationsdag for kontorelever d. 24. marts kl. 9.00. Interesserede kandidater kan tilmelde sig på https://statensit.nemtilmeld.dk/

Vi forbeholder os ret til at aflyse, hvis der ikke er deltagere nok.

Vi forventer at opstarte den nye kontorelevuddannelse d. 15. maj 2025.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7caf97c1-9cc1-4bc5-a026-c3d43abd6852

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet