Har du lyst til at styrke Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses eksekveringskraft ved at sikre en professionel og proaktiv håndtering af struktur og personalestyring og i vores HR-systemer? Så får du her en unik mulighed for at spille en central rolle i Ressourcedivisionen.
Om os
Vi er en del af Ressourcedivisionen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Stillingen er placeret i Struktur- og Personelstyring, som er en del af HR-afdelingen, hvor vi bl.a. håndterer personelstrukturopgaver, støtte i forbindelse med til- og afgang samt intern flytning af medarbejdere og brugeradministration i DeMars/SAP for hele Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.
Ressourcedivisionen er en ud af 5 divisioner. Vi har ansvaret for rammesætning, administration og forvaltningen af væsentlig tværgående områder i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse og i koncernen. Dette omfatter områderne; planlægning, økonomi, sikkerhed, beredskab, Koncernfælles processer og HR.
Ressourcedivisionen beskæftiger ca. 200 medarbejdere, og vi støtter Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses vision om materiel og IT til tiden i fred, krise og krig.
Da vi er et team, er vi meget afhængige af at kunne supplere hinanden og have det godt indbyrdes. Du vil opleve en travl, men alsidig hverdag i et miljø, hvor to dage sjældent er ens.
Vores arbejdsdag er præget af tillid, fleksibilitet og frihed under ansvar. Vi tager et fælles ansvar for trivslen, har en uformel omgangstone, høj faglighed og stor professionalisme samt en åben og ærlig dialog.
Om stillingen
Hos HR-afdelingen søger vi en chef for Struktur- og Personelstyring, som vil stå i spidsen for 7 civile engagerede medarbejdere, hvor fem sidder i Ballerup og to i Brabrand.
Dit faste tjenestested kan enten være Ballerup eller Brabrand.
Du får ansvaret for den daglige ledelse af Struktur- og Personelstyring. Du bliver en vigtig del af HR-afdelingens ledelsesteam og får stor indflydelse på hvordan vi udvikler organisationen til gavn for både medarbejdere og arbejdsopgaver.
Opgaverne omhandler bl.a.:
- Lede, støtte og udvikle medarbejderne med fokus på trivsel, kvalitet og faglig udvikling.
- Sikre effektiv drift, god service og løbende udvikling af vores administrative processer og medarbejdere.
- Tage del i den daglige drift i nødvendigt omfang.
- Ansvar for vedligeholdelse og udvikling af Struktur- og Personelstyring, herunder stillinger i DeMars/SAP.
- Deltage i forberedelse og udarbejdelse af materiale ved større og mindre organisationsændringer
Vi tilbyder:
- En fleksibel arbejdsdag.
- Mulighed for hjemmearbejde.
- Gode personlige kompetenceudviklingsmuligheder, hvor du kan udvikle dig i stillingen.
- Et godt socialt-og arbejdsfællesskab med engagerede kollegaer, hvor der er plads til humor.
- Arbejdsgiverbetalt pension og frokostpause.
Du har erfaring med personaleledelse og drift af administrative funktioner.
Du er struktureret, resultatorienteret og tillidsvækkende. Du har interesse for at vedligeholde og udbygge dit ansvarsområde, og du tager ansvar for at gennemføre og afslutte dine opgaver til tiden.
Du er samarbejds- og helhedsorienteret og kan koordinere og integrere mangeartede hensyn i forhold til løsningen af dine opgaver.
Du kan arbejde selvstændigt og har samtidig gode kommunikationsevner, der sikrer dig gode relationer og et godt samarbejde med interne og eksterne medarbejdere i hele styrelsen.
Endvidere er det vigtigt, at du som kollega evner at motivere og bidrage til fællesskabet.
God sans for humor, ”brede skuldre” og videndeling er vigtige faktorer i din dagligdag.
Vi forventer, at du engageret kan indgå i, samt bidrage til at fastholde og udbygge et inspirerende arbejdsmiljø, hvor høj faglighed understøttes af god trivsel og et stærkt samarbejde.
Du skal have kendskab til:
- FMI overordnet struktur.
- Erfaring og/eller kendskab til DeMars/SAP gerne SAP AC.
- Færdigheder og erfaring med Excel.
- Kendskab til ITSM værktøj gerne Remedy.
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup eller Brabrand
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Morten Micuda Bjerring på telefon 4171 0715.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Birgit Jepsen på telefon 3266 5036.
Ansøgningsfristen er den 10. november 2025. Samtaler afholdes løbende. Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/440e1bf5-d578-4583-ab2d-e2078a167aa6