Bliv logistikspecialist med ansvar for drift og vedligeholdelse af Forsvarets fly i Ballerup

dato

Ønsker du som logistikspecialist et meningsfuldt arbejde i tidens forandrede sikkerhedspolitiske virkelighed, hvor du med faglighed og engagement, er med til at sikre driften af Forsvarets Fennec helikoptere og T-17 fly? Så er du måske den nye kollega, vi søger.

Om os
Vi er et team på syv civile og militære specialister i Kapacitetscenter FENNEC\T-17, som har vores dagligdag i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) i Ballerup. Vores team sikrer drift, vedligeholdelse og udvikling for Forsvarets Light Utility luftfartøjer - 11 Airbus AS550 C2 Fennec helikoptere og 26 Saab T-17 Supporter fly.

Vi har en uformel og faglig tone i vores gruppe, med samarbejde og åbenhed i centrum. Vi hjælper og støtter hinanden i dagligdagen, samtidig med at vi løser opgaverne, med en stor grad af selvstændighed.

Vores team er en del af Forretningsområde Helikopter med knap 40 medarbejdere, som har det overordnede ansvar for drift, vedligeholdelse, dokumentation og luftdygtighed for Forsvarets helikoptertyper og T-17 fly.

Forsvarets helikoptere løser et væld af forskellige opgaver lige fra eftersøgnings- og redningsopgaver over land og til havs, patienttransport, støtte til politiet og militære operationer - nationalt og internationalt.

Det giver stor mening for os at bidrage til løsningen af disse opgaver.

Om stillingen
Her er tale om en ny stilling i vores team, så du får rig mulighed for at være med til at forme indhold og udvikling. Vi ser at du får en central støttende rolle i teamet som koordinator og kontroller i forhold til opgaver, reservedele, komponenter og dokumentation. Du vil opleve en varieret og alsidig hverdag, med selvstændige opgaver, møder og koordination internt og eksternt, i samarbejdet med dine dygtige kollegaer, omkring logistik og teknik for vores to kapaciteter.

Ud over teamet, kommer du til at kommunikere med kollegaer rundt i FMI strukturen, som støtter driften, ligesom du vil skulle koordinere med vores kunder og kollegaer i driftsplanlægningen og flyvedligeholdelsen i Karup, hvor kapaciteterne er hjemmehørende.

Der vil derfor også være lejlighedsvis rejseaktivitet til Flyvestation Karup i Midtjylland.

Vi vil give dig en grundig introduktion til både virksomheden og de opgaver, du skal arbejde med, og vi forventer ikke, at du kan det hele fra start.

Dit faste arbejdssted er fra vores domicil i Ballerup - med mulighed for dage med hjemmearbejde.

Om dig
For at nå de ønskede mål og trivsel i jobbet, forestiller vi os, at du:

  • Er uddannet inden for logistik og/eller flyteknik og har interesse i at arbejde med Forsvarets Fennec helikoptere og T-17 fly.
  • Har erfaring fra luftfartsindustrien, Forsvaret eller tilsvarende, herunder erfaring med logistik, drift og vedligeholdelse af fly eller andre komplekse materielsystemer.
  • Har en videregående uddannelse. Eksempelvis vil en akademiuddannelse være en fordel.
  • Kender til EASA Parts 21/M/145, og har du erfaring med SAP/R3 vil det være en styrke.
  • Har erfaring med at udfærdige og vedligeholde teknisk dokumentation.
  • Behersker dansk og engelsk i skrift og tale, også teknisk.
  • Er faglig dygtig og en god kommunikator, der trives i samarbejdet med andre.
  • Finder glæde ved en alsidig hverdag med forskellige opgaver og aktiviteter på det faglige område.
Ansættelsesvilkår

Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Ballerup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for kapacitetscenteret Jens Vinther på telefon 7281 5181.

Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.

Ansøgningsfristen er den 2. juli 2025. Vi holder løbende samtaler, og forventer du kan tiltrædelse stillingen 1. august 2025.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Du anmodes om at vedhæfte relevante dokumenter som ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimere opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/aa47e903-f5eb-41e7-8c6c-e0b62c95c949

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet