BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om at blive, eller er du allerede, en virkelig dygtig myndighedsrådgiver og ser du samtidig fællesskaber og dialog som en naturlig del af dit virke, så er du måske en af vores nye kolleger. Vi søger tre til vikariater af cirka et års varighed.
Vi er gode til at tage imod både erfarne og nyuddannede børne- og ungerådgivere. Vi ser både nye og erfarne som gode kolleger, der kan bidrage med ny viden, teoretisk og metodisk knowhow og ikke mindst en mulighed for at tænke kreativt eller nytænkende.
Dine vigtigste opgaver
Du skal være med til at sikre, at det i samarbejde med børn, unge og familier bliver afklaret, hvilken støtte familien og barnet eller den unge har brug for.
Du skal sammen med barnet eller den unge og familien formulere mål for støtten og følge op på forløbet, hvor det sikres at målene for barnet eller den unges udvikling opnås.
Du skal være klar på at være, eller lære at være, en dygtig myndighedsrådgiver, facilitator og forandringsagent.
Dine kompetencer
- Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Du er god til, eller vil gerne lære, at facilitere og motivere
- Du har mod på at være mødeleder med fokus på de gode løsninger
- Du arbejder, eller vil gerne lære, at arbejde tværfagligt og tværsektorielt
- Du arbejder med, eller vil gerne lære, at inddrage familiens netværk
- Du har mod på både at arbejde i opgaver med sociale- og handicaprelaterede problemstillinger.
- Du vil gerne arbejde på, at alle børn skal være en del af almene fællesskaber.
- Du kan lide at finde kreative helhedsorienterede løsninger
- Du er en holdspiller
- Du er positiv og har lyst til at engagere dig
- Du har flair for den administrative del af arbejdet. Vi arbejder i DUBU
- Ikke mindst har du energi og gå-på-mod.
Det får du hos os
- En ambitiøs og alsidig arbejdsplads
- Kompetenceudvikling
- Gode kolleger, der glæder sig til at byde dig velkommen
- En introduktionsplan og en mentor
- Et tæt samarbejde med ledelsen
- En travl og spændende hverdag, hvor der også er højt humør
- Ekstern supervision med udgangspunkt i Signs of Safety.
Hvis ovenstående har vakt din interesse, skal du ikke tøve med at ringe til os. Vi glæder os til at høre fra dig.
Hvem er vi
I Ballerup Kommune ønsker vi at være kendte for både at være dygtige myndighedsrådgivere og gode samarbejdspartnere for familierne, skolerne, daginstitutionerne og vores andre samarbejdspartnere.
I Ballerup Kommune har vi en Børne- og Ungepolitik, som danner grundlag for vores daglige arbejde. Ord som fællesskab, uddannelse og fritidsliv er gennemgående, i det nære arbejde og de faglige vurderinger.
Vi er ambitiøse, og vi sætter barren højt i arbejdet med børn, unge og familier. Vi tror på, at hvis vi er i tæt dialog med dem det handler om og tager udgangspunkt i deres ønsker og behov, så skaber vi de bedste forudsætninger for, at børnene og de unge kan udvikle sig positivt.
Vi samarbejder tværfagligt for at finde løsninger sammen med børnene, de unge og familierne og lader ikke faglige og organisatoriske opdelinger bremse de gode løsninger. Vi tror på at løsningerne findes i samarbejde med de fællesskaber, som børnene, de unge og familierne indgår i. Ballerup Kommune arbejder med Sammenhængende Borgerforløb som metode på tværs af kommunen, hvori det tværfaglige samarbejde bl.a. foregår.
Vi er kommet godt i gang med Barnets Lov. Vi har stort fokus på inddragelse af børnene og de unge i deres egen sag og har et rimeligt lavt sagstal (24 til 27 sager på en fuldtidsstilling) for at sikre muligheden for tæt kontakt og relation.
Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingerne ved, at kontakte teamleder Mette Thorslund Jørgensen på telefon 2912 0432 eller teamleder Henrik Hjortlund på telefon 2144 3372.
Du kan læse mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. februar 2025 eller snarest muligt.
Vi forventer at holde samtaler den 6. december 2024.
Stillingerne er på 37 timer og er et vikariat.
Ansøgningsfrist: 1. december 2024.
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi indhenter straffe- og børneattester.
Ballerup Kommune har indført røgfri arbejdstid den 1. april 2024. Læs mere her
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-12-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6145179