Vil du være næstkommanderende i Forretningsområde Soldaten og være ansvarlig for at sikre fremdriften i forretningsområdet samtidig med at din sektion koordinere driften på tværs af en mængde materielkapaciteter?
Har du mod på ledelse af seks mangfoldige medarbejdere og har du mod på en hverdag med mange beslutninger, mange hensyn og mange interessenter?
Så er denne stilling helt sikkert noget for dig.
Om os
Du vil blive chef for en sektion der består af en afdelingschef, en kaptajn, en materialforvalter, en teknisk sagsbehandler og to projektledere.
Sektionen yder støtte til hele forretningsområdet i form af bland andet projektledelse, projektstøtte og supporterer vores tekniske sagsbehandlere med formålet at tilvejebringe det bedst mulige materiel til de ansatte inden for Forsvarsministeriets område, med hovedvægten af anskaffelserne primært til Hærens soldater.
Sektionen er en del af Forretningsområde Soldaten, som består af ca. 42 medarbejdere. Vi ejer en særdeles stor materielportefølje, som overordnet omhandler håndvåben, ammunition og udrustning. Afdelingen understøtter en bred vifte af kunder på tværs af Forsvaret, Beredskabsstyrelsen, Politiet og det Regionale Sundhedsvæsen samt Hjemmeværnet. Det sker naturligvis i tæt koordination med de operative kommandoer.
Afdelingen er tilknyttet Kapacitetsansvarlig LAND (KALA), som har ansvar for at anskaffe, drifte og bortskaffe landmilitært materiel med udgangspunkt i en sammenhængende operativ, logistisk, teknisk og økonomisk argumentation, som er tilpasset gældende taktiske, operative, strategiske og politiske behov.
Dagligdagen er meget dynamisk, da vi har en stor berøringsflade med interessenter på tværs af hele Forsvarsministeriets område. Du vil derfor få en kæmpe kontraktflade internt i styrelsen, rundt om i Forsvaret og med eksterne leverandører.
Forretningsområde Soldaten er kendt som et godt og trygt sted at arbejde med udfordrende opgaver. Vi er professionelle, har fokus på opgaven og passer samtidig på hinanden. Trivsel og et godt arbejdsmiljø vægtes høj i sektionen og vi stræber efter skabelse af Work-life balance. Derfor er hjemmearbejdsdage muligt med plads til arbejdsplanlægning for den enkelte.
Det er vigtigt for os at have glade, motiverede og kompetente medarbejdere, derfor prioriterer vi kompetenceudvikling lige så høj som vores trivsel, og at vi har gode relation til hinanden. Vi skaber og tilbringer tid med hinanden i forskellig sammenhæng såsom deltagelse i DHL, sektionsdage, vi cykler til arbejder eller noget så simpelt som at drikke en kop kaffe sammen i pausen.
Om stillingen
Dine opgaver er at sikre fremdriften i Forretningsområdet samt lede og udvikle dine medarbejdere, og dermed løse sektionens opgaver herunder understøtte driften og udviklingen på tværs af forretningsområdet.
Du skal støtte chefen for Forretningsområde Soldaten og kunne agere stedfortræder i dennes fravær.
Du får til ansvar at støtte chefen for Forretningsområdet indenfor fx; langsigtet forretningsudvikling, overordnet aktivitetsplanlægning samt planlægning og gennemførelse af specifikke tværgående aktiviteter.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) og KALA er midt i en udvikling drevet af øget operative krav og vækst i Forsvaret. Udviklingen i Østeuropa og det kommende Forsvarsforlig betyder, at KALA i fremtiden vil have mange spændende og udviklende opgaver, som du vil blive en central del af.
Om dig
Du har en akademisk uddannelse med væsentligt indblik i jura og projektledelse, så du kan sparre med og støtte de andre chefer i Forretningsområdet.
Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til de af FMI kerneprocesser, der understøtter materielanskaffelser og materieldrift, ligesom du skal have forståelse for økonomisk planlægning og arbejdstidsreglerne.
Det vil også være en fordel, at du har baggrund i Hæren med et godt kendskab til de operative opgaver, som Hæren løser både nationalt og internationalt.
Du har stærke analytiske evner, solid erfaring med personaleledelse.
Du har blik for vigtigheden af at opbygge og holde gode relationer i FMI og KALA og på tværs af hele Forsvaret.
Gode samarbejdsevner er afgørende.
Du trives med sektionens mange opgaver, der spænder vidt fra komplicerede anskaffelses- og integrationsopgaver til drift af materielkapaciteterne.
Du er god til at se løsninger, og du tør lade dine medarbejdere finde vejen frem.
Derudover behersker du både dansk og engelsk til forhandlingsniveau og er god til at kommunikere på skrift og i tale.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Dit faste tjenestested vil være ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsen i Ballerup.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte OL Mike Fog på telefon +45 30 20 25 05 eller via mail på FMI-LA-CHW@FIIN.DK.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Pia Knudsen på telefon 3266 5786 eller via mail på FPS-PIA@mil.dk.
Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Du anmodes om at vedhæfte relevante dokumenter, som bevis for uddannelse mv.
Ansøgningsfristen er den 13. april 2025 og samtaler forventes afholdt løbende.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/99f8d36f-c4d1-48f3-83f4-1a8ff5bb3b54