BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre den fortsatte økonomiske styring af Forsvarets anskaffelser?
Har du interesse i at vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål samtidig med, at du kan udvikle dit potentiale gennem egne ansvarsområder og opgaver?
Så se med her!
Om os
Den nuværende sikkerhedspolitiske situation og den historiske oprustning af Forsvaret stiller os over for en stor opgave. Derfor har vi brug for dine kræfter i vores sektion til at sikre en dygtig og sikker økonomisk styring af Forsvarets anskaffelser.
Du bliver en del af Økonomidivisionens Materieløkonomisektion hos Forsvarsministeriet - Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI).
Det er vores primære opgave at administrere ca. halvdelen af det samlede årlige forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til de udsendte styrker og operative enheder.
Vores afdeling består af 11 engagerede medarbejdere som spænder bredt, både hvad angår erfaring, baggrund og alder, fordelt på tre forskellige teams, henholdsvist land, luft og maritim. Den ledige stilling er placeret i det landmilitære team.
Vores hverdag er præget af en uformel omgangstone, hvor der er plads til at snakke om hverdagens opgaver og sparre med hinanden, hvilket blandt andet sker gennem teammøder og ugentlige sektionsmøder med morgenmad. Du bliver en del af et dygtigt team, hvor vi drager omsorg for hinanden.
”Vi er gode til at støtte hinanden og vidensdele, samtidig med, at vi også har det sjovt, når vi er her. Når arbejdet spidser til, er der gode muligheder for at indrette arbejdet, så det passer med ens privatliv. Det oplever jeg som en stor fordel i en hverdag, hvor både familie og arbejde skal balanceres” fortæller Christian, en af dine kommende kollegaer.
Om stillingen
Som vores nye økonomikonsulent får du ansvar for dine egne opgaver, herunder at:
• Holde løbende kontakt til ansvarlige for et eller flere af Forsvarets områder og til en række samarbejdspartnere på tværs af FMI.
• Have ansvar for den økonomiske opfølgning på en række områder.
• Optimere de nuværende processer og forme nye processer på tværs af FMI.
• Vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål.
Du får stor fleksibilitet til at tilrettelægge din egen arbejdsdag og vi sørger selvfølgelig for, at du bliver godt rustet til at varetage din funktion gennem en mentorordning ved ansættelsens start.
Du vil løse konkrete opgaver hver dag og du vil opleve, at dine arbejdsopgaver ændrer sig over tid, da Forsvaret er en koncern i stor forandring. Der findes adskillige muligheder for personlig udvikling og selvforbedring – mulighederne er mange.
”Som ny medarbejder er jeg virkelig glad for, hvordan der er blevet taget imod mig. Mine nye kollegaer havde forberedt en rigtig god plan for min oplæring, hvor jeg har haft tid til at komme ind i mine opgaver, men også at lære mine kollegaer og nye arbejdsplads godt at kende. Jeg fik hurtigt ansvar for mine egne opgaver, som jeg kunne arbejde med og forme, i dialog med min chef. Jeg er til daglig omgivet af fagligt dygtige kollegaer, som gerne deler deres viden, hvilket kun øger min interesse for mine arbejdsopgaver.”, fortæller Andreas, en anden af afdelingens nye medarbejdere.
Om dig
Vi prioriterer at finde en person, som komplementerer vores team, og din specifikke uddannelsesmæssige baggrund er sekundær. Du kan både være nyuddannet (akademiker eller kontoruddannet) eller have kortere eller længere erfaring. Det vil være nyttigt i stillingen, hvis du har flair for tal og kan se økonomiske sammenhænge.
I rollen som økonomisk medarbejder er du nysgerrig og har en kritisk sans, som du bruger i dit arbejde. Der stilles krav til, at du kan overholde deadlines, hvor du evner at arbejde løsningsorienteret. Stillingen indeholder også rutineprægede arbejdsprocesser, som kræver, at du er koncentreret og struktureret.
Derudover er det vigtigt, at du har det godt med at skabe relationer, da en del af arbejdet omfatter tæt samarbejde med udvalgte chefer og medarbejdere inden for dit område. Derfor er det også vigtigt, at du evner at formidle fakta og analyser til interessenter uden økonomisk baggrund på en måde de kan sætte sig ind i.
Vi tilbyder dig en spændende stilling, hvor du får indflydelse på dine arbejdsopgaver, får mange muligheder for at udvikle dine personlige færdigheder og får et niveau af ansvar, der passer til dig som person.
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat og aflønnet i henhold til gældende relevant overenskomst. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer er det muligt at forhandle tillæg til den gældende basisløn. Der er til jobbet tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.
Kontakt og ansøgning:
Har du lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte souschef Stinus Gerner Fly på telefon 3195 4086.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Andreas Knudsen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 7281 9130.
Ansøgningsfristen er den 15. november 2024, og vi forventer at holde samtaler umiddelbart herefter. Vi forestiller os at du kan starte snarest muligt, afhængigt af din nuværende situation.
Send os din ansøgning og dit CV via linket, hvor uddannelsesbevis og andre relevante dokumenter også bedes vedhæftet.
Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6141028