Har du erfaring med økonomistyring, regnskab eller revision? Kan du lide komplekse problemstillinger og har du en stærk økonomisk baggrund? Falder det dig naturligt at motivere dine medarbejdere? Så har vi (måske) en stilling til dig.
Om os
Du bliver chef for driftsøkonomisektionen i Økonomi. Økonomi er organisatorisk placeret i Ressourcedivisionen ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI). Driftsøkonomisektionen består af en chef og 7 medarbejdere.
Driftsøkonomisektionen har ansvaret for at sikre en god økonomisk styring af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses finansrammer til løn og øvrigt drift (godt 1,7 mia. kr.). Dette indebærer opgaver som prognosticering af løn, ledelsesinformation til divisionschefer, økonomimøder og sparring med divisionerne, controlling og budgettering samt vedligehold af økonomistrukturer i SAP.
Hverdagen er præget af, at vi hjælper hinanden og sparrer fagligt med hinanden for at komme godt i mål, hvilket bl.a. sker gennem daglige drøftelser og ugentlige teammøder.
Kulturen i Økonomiafdelingen som helhed bærer præg af en uformel og imødekommende omgangstone, og vi formår populært sagt at have det sjovt samtidigt med, at vi løser vores opgaver. Dette er også grunden til, at vi vægter kemi meget højt ved nye ansættelser.
Om stillingen
Som sektionschef for driftsøkonomisektionen vil du referere til vicechefen for Økonomi.
Dine opgaver består primært af:
- Ansvar for budgettering og økonomistyring på løn og øvrig drift
- Sikre en tæt kontakt og vedligeholdelse af gode relationer til forretningen
- Udøve synlig, motiverende og anerkendende ledelse
- Faglige sparring og udvikling af området
Vi tilbyder et meningsfuldt og udfordrende job i en spændende organisation, som lige nu løser en meget aktuel og vigtig opgave for det danske samfund. Vi lægger vægt på god ledelse, høj trivsel og faglighed, og der er gode muligheder for at udvikle både dine økonomifaglige og dine lederkompetencer i stillingen.
Du vil blive en del af et dygtigt chefteam, som kan bidrage med sparring både fagligt og ledelsesmæssigt.
Om dig
Vi søger en chef for driftsøkonomisektionen, som har en akademisk uddannelse på kandidatniveau gerne med hovedvægt inden for økonomi.
Du er god til at agere i en politisk styret organisation med offentlighedens bevågenhed, hvor et stigende forsvarsbudget stiller krav til en kontinuerlig optimering af vores processer og produkter. Det er en fordel, hvis du har erfaring med økonomistyring i det offentlige, gerne fra staten.
Vi søger en sektionschef, som er god til at planlægge og prioritere sine opgaver. Det gælder både fagligt og ledelsesmæssigt. Det betyder også, at du skal kunne håndtere forandringer som en medspiller, hvor du naturligt går forrest og hjælper og udvikler dine medarbejdere gennem forandringerne.
Du arbejder struktureret, overholder altid deadlines og har en selvfølgelig respekt for andres tid, kvalifikationer, holdninger og opgaver og så arbejder du kundeorienteret. Du skal kunne trives i en stilling, hvor du ugentligt kan have kontakt til mange forskellige interessenter i organisationen.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Har du lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte vicechef for Økonomiafdelingen Britta Schultz Beeck på tlf. 40 90 04 48.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Sheeba Krause på tlf. 3266 5036.
Ansøgningsfristen er mandag den 26. maj 2025, og vi forventer at afholde samtaler løbende. Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Send os din ansøgning og dit CV via linket, hvor uddannelsesbevis og andre relevante dokumenter ligeledes skal tilføjes. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
Læs mere om Forsvarsministeriet som arbejdsplads på fmn.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-05-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d7d94385-a086-4f76-91ca-6b970f539976