Bliv sektionschef for IT-projektledelse i Cyberdivisionen og styrk digitaliseringen i forsvaret

Profilbillede
dato

Har du gode evner inden for ledelse og digitale projekter, og brænder du for at have overblik over mange opgaver på tværs af forretning og IT-leverandører? Så er du den kandidat, vi leder efter til stillingen som sektionschef for IT-projektledelse ved Cyberdivisionen i Ballerup.

Om os

Cyberdivisionen er en af landets største it-virksomheder. Vi løser drifts- og udviklingsopgaver, der sikrer kommunikation og IT for Forsvarets ansatte uanset, om de er ombord på skibe i Nordatlanten, på mission i ørkenen eller arbejder på kaserne og kontorer herhjemme.

IT-projektledelse hører til Center for Udvikling under Cyberdivisionen. Center for Udvikling er en rådgivende og faciliterende enhed, der arbejder på tværs af Cyberdivisionen. Vi har til opgave at sikre, at Cyberdivisionen er en troværdig og effektiv digitaliseringspartner for FMI samt for myndigheder og styrelser i koncernen.

Medarbejderne i Center for Udvikling har både civil og militær baggrund og er geografisk spredt mellem Hvidovre, Ballerup, Karup og Aalborg. Kulturen er præget af en fri og uformel
omgangstone, hvor der er plads til alle.

Hvad kan vi tilbyde?
Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor det gode arbejdsmiljø og worklife-balance er i fokus, og hvor du vil have mulighed for løbende at dygtiggøre, specialisere og videreuddanne dig. Vi skal kunne understøtte forretningen i både fred, krise og krig, og du vil få mulighed for at sætte tænderne i muligheder og udfordringer, du ikke ser andre steder.

Hvem bliver din leder?
En chef, der tror på det bedste i dig, og som giver plads til, at du kan udvikle dig med opgaverne, og som gerne bidrager til, at vi alle skaber værdi og kvalitet i vores arbejde til gavn for forretningen - alt sammen mens vi samtidig prioriterer det gode arbejdsmiljø!

Om stillingen

Som sektionschef for IT-projektledelse er din vigtigste opgave at skabe rammerne for god IT-projektledelse. Det gør du bl.a. gennem erfaringsindhentning fra eksisterende projekter,
uddannelse af projektdeltagere i IT-specifikke forhold samt etablering af god praksis for IT-projekter. Sidst men ikke mindst er det dit ansvar, at der til stadighed er dygtige IT-projektledere og IT-teamledere til rådighed.

Du bliver leder for 11 medarbejdere med både civil og militær baggrund, der tilsammen har en utrolig bred viden og en bred opgaveportefølje. Dine medarbejdere vil være IT-projektledere og IT-teamledere. IT-projektledere er ansvarlige for planlægning og
gennemførelse af digitaliseringsprojekter samt styregruppebetjening, mens IT-teamledere er ansvarlige for IT-organisationens leverancer til IT-projekter.

Her er et udsnit af de forventede arbejdsområder:
• Personaleansvar og daglig ledelse af sektionen.
• Samarbejde med projekt- og porteføljestyring.
• Udvikling af rollerne IT-projektleder og IT-teamleder.
• Tilføjelse af agile metoder til IT-projektlederens værktøjskasse.
• Udvikling af sektionen.
• Samarbejde med øvrige enheder i Cyberdivisionen.

Hvad kan vi tilbyde?

Vi tilbyder:
• Mulighed for personligt og fagligt at have indflydelse på hvordan IT-projekter skaber værdi i forretningen og IT-organisationen.
• En spændende mulighed for at lede og forme IT-projektledersektionen samtidig med, at du udvikles som chef og person.
• Et job der giver mening og hvor du er med til at støtte op om det danske forsvar.

Om dig

Du har erfaring med IT-projekter, gerne i det offentlige, samt risikostyring og forandringsledelse. Du skal have øje for forretningen i projekterne samt forståelse for samspillet med en eller flere IT-leverandører.

Du er major/orlogskaptajn og har gennemført MMS. Alternativt er du erfaren kaptajn/kaptajnløjtnant, der er optaget på eller i gang med MMS.
I så fald vil der være mulighed for at indgå en uddannelsesaftale og du vil i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling.

Som sektionschef skal du kunne lide at arbejde med mennesker og skabe vilkår for deres trivsel og arbejdsglæde. Du skal have erfaring med ledelse af selvstændige medarbejdere.
Du skal også kunne støtte og udfordre dine nærmeste chefer og lederkolleger, når der er behov for en fælles retning og værdiskabelse. Du skal som leder gå foran med at skabe relationer på tværs af myndigheder og enheder og samtidig have fornemmelse for, hvornår du skal give dine medarbejdere plads til at lede sig selv.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende afdelingschef Morten Pedersen på telefon 728 14 323.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Sandra Bengtson Heede ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 7281 9712.

Ansøgningsfristen er den 3. november 2024. Vi afholder samtaler løbende. Ansættelse pr. 1. februar 2025.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Du anmodes om at vedhæfte relevante dokumenter for uddannelse mv.

Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen igennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, som Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg -5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131134

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet