Vil du være med til at drive udviklingen af en ny styringssektion og understøtte de tværgående opgaver i Ressourcedivisionen? Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen søger en strategisk stærk og handlekraftig sektionschef som kan lede arbejdet med koordination, revisioner og ikke mindst vores Information Security Management System (ISMS). Du vil have en væsentlig rolle i at beskytte vores informationer og sikre at vi er compliant i forhold til udefrakommende krav. Stillingen er geografisk placeret i Ballerup.
Om os
Ressourcedivisionen er én ud af fem divisioner i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) og vi varetager opgaver over et bredt spektrum, herunder bl.a. planlægning, økonomi, sikkerhed, beredskab, koncernfælles processer og HR.
Divisionen har ofte en tværgående rolle i forhold til styrelsens øvrige divisioner og dermed en stor berøringsflade med interessenter såvel internt som eksternt.
Divisionen beskæftiger ca. 230 medarbejdere og understøtter, at hastighed og effektivitet i vores anskaffelsesprocesser opnås og fastholdes, således der kan anskaffes materiel og IT til tiden. Vi har en uformel omgangstone, høj faglighed og stor professionalisme.
Stillingen som sektionschef er placeret i divisionens Styringssektion (CIS), under Compliance og Informationssikkerhedsafdelingen (CI). Vi er i alt 25 medarbejdere i CI og syv i CIS hvor medarbejdersammensætningen består af både civile og militære medarbejdere. Til dagligt holder vi til i Ballerup, hvor vi sidder på fælles kontor, med nem adgang til koordination og sparring.
Om stillingen
Du vil referere direkte til afdelingschefen for Compliance og Informationssikkerhedsafdelingen. Det bliver dit ansvar at lede styringssektionens opgaver og koordinere disse med de øvrige sektioner i afdelingen.
Hverdagen er præget af højt arbejdstempo, professionelle og dygtige kollegaer, teamwork, høje kvalitetskrav og en bred berøringsflade, hvorfor du forventes at kunne række ud til og kunne samarbejde med alle dele af styrelsens myndigheder.
Arbejdsopgaverne omfatter blandt andet:
- Være personaleleder for en sektion med 6 medarbejdere.
- Koordinere og styre opgaverne for sektionens tre hovedområder: ISMS, revisionskoordination og ledelsesstøtte til divisionen.
- Lede arbejdet med forvaltningsgrundlaget på informationssikkerhedsområdet i tæt samarbejde med de andre sektioner og herunder lede arbejdet med informationssikkerhed i leverandørforhold.
- Sikre udvikling og drift af ISMS, herunder årshjulsopgaver og udførsel af egenkontrol og tilsyn.
- Sikre status på sikkerhedstilstanden, og herunder sekretariatsopgaver for FMI Informationssikkerhedsudvalg (ISU).
- Sikre håndtering og koordinering af revisionsopgaver.
- Understøtte ledelsen i Ressourcedivisionen med koordinering af opgaver på tværs og støtte til divisionschefen.
Du har erfaring som leder og vil være med til at styrke sammenhængen på tværs af afdelingen og divisionen. Du er helhedsorienteret og handlekraftig med fokus på at levere resultater.
Du kan samarbejde med alle, finde kompromisser, opdyrke og vedligeholde netværk og relationer samt sætte tydelig retning over for chefer og medarbejdere på alle niveauer.
Du har et godt kendskab til informationssikkerhedsområdet og er hjemmevant i ISO 27001/2.
Du må gerne have projektledelseserfaring og evner i at navigere blandt forskellige interessenter i en større organisation.
Det er desuden en fordel hvis du har kendskab til GDPR og behandlingen af klassificerede oplysninger.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Krüger på telefon 7281 5260.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.
Ansøgningsfristen er den 13. november 2025. Samtaler forventes afholdt løbende. Tiltrædelse af stillingen snarest muligt.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
”Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, it og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og it for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores it-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.”
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c512f186-444c-40ce-9a6c-241d4742e2ef