Vil du arbejde i en del af Forsvaret, som har afgørende betydning for danske soldaters succes i ind- og udland og kan du omsætte data og analyser til forretningskritisk viden?
Som Supply Chain Analyst i Analyse og Målstyringsafdelingen, gør du en afgørende forskel for soldatens sikkerhed og succes i det danske Forsvar. Dine analyser giver beslutningstagerne de bedste forudsætninger for at træffe databaserede beslutninger for optimeringen af Forsvarets Supply Chain.
Om os
Med base i Ballerup, bliver du en del af Analyse og Målstyring, som er forankret i Supply Chain Divisionen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI). Supply Chain Divisionen forsyner Danmarks soldater med alt fra snørebånd til køretøjer, hvad enten de er i Danmark eller i udlandet. Analyse og Målstyringsafdelingen består af 3 sektioner, hvor du bliver en del af den sektion, som arbejder med materialeanalyser og målstyring.
Målstyring handler om at synliggøre forsyningskædens performance med henblik på at opnå potentielle forbedringer, der defineres af fastsatte forretningsmål. Vi illustrerer udviklingen af de fastsatte mål, samt tendenser og finder årsagsforklaringer, der kan føre til handling. Dette gøres gennem formidling af dashboards, som er målrettede til forskellige brugere. Du kommer til at være med i udarbejdelsen af nye målinger og dashboards, og derefter indgå i samarbejdet og formidlingen mellem teamet og de pågældende brugere. Derudover vil der pågå en kontinuerlig udvikling, effektivisering og vedligeholdelse af eksisterende målinger.
Vi arbejder med store datamængder, så det er vigtigt, at du kan forstå komplekse datasæt, se mønstre og drage konklusioner.
Om stillingen
Du bliver en af vores specialister inden for Supply Chain Management, databehandling og analyse, og du vil få en fremtrædende rolle i forbindelse med målstyring. Vi servicerer alle i FMI med analyser, som har til formål at optimere forsyningskæden, og du kan dermed se frem til en hverdag, hvor du vil samarbejde tæt med kolleger på tværs af FMI.
Dine opgaver vil blandt andet bestå af at:
- Udvikle og optimere målinger og dashboards i samarbejde med teamet.
- Analysere data og præsentere indsigter via dashboards.
- Bidrage til udviklingen af processer og værktøjer inden for Supply Chain Management.
- Opsætte og vedligeholde rapporteringsværktøjer.
- Designe og implementere brugervenlige dashboards.
- Koordinere opgaver og målinger.
- Udarbejde Ad hoc analyser.
- Eventuelt vedligeholde og udvikle værktøjer og målinger i VBA.
Om dig
Du er struktureret i din tilgang til opgaverne, og du kan godt lide at arbejde ned i detaljen. Som person er du initiativrig, nysgerrig og vedholdende, og du kan samarbejde på alle niveauer af organisationen. Du bliver motiveret af at arbejde med store datamængder, og du er god til at indsamle viden. Du formår at tænke forretningens behov ind i din opgaveløsning, og dine stærke kommunikationsevner gør dig i stand til at formidle dine analyser til beslutningstagere på alle niveauer.
Derudover forventer vi, at du:
- Har en relevant uddannelse inden for eksempelvis logistik, økonomi eller lign (f.eks, cand. merc, HD, ingeniør).
- Kan forstå, analysere og visualisere kompleks data.
- Har gode samarbejds- og formidlingsevner.
- Har viden omkring Supply Chain Management.
- Er detaljeorienteret og kan arbejde struktureret og selvstændigt.
- Er (super)bruger af Excel (pivot-tabeller, avancerede formler, datahåndtering) og gerne VBA eller tilsvarende databehandlingssoftware såsom R eller Python.
- Har kendskab til Power Query/Power Pivot/Power BI.
- Har kendskab til Business Intelligence, gerne inden for SAP.
- Kan begå dig i PowerPoint.
- Har gode kommunikative evner i skrift og tale både på dansk og engelsk.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Ballerup
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte sektionschef Britt Dupont (som er din nærmeste leder) på telefon 8161 5647 eller mail FMI-SC-CHA2@mil.dk, eller afdelingschef Trine Koelman på telefon 2248 7508 eller mail FMI-SC-CHANA@mil.dk.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.
Ansøgningsfristen er den 11. juni 2025. Vi forventer at afholde løbende samtaler.
Stillingen er til besættelse fra 1. September 2025.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b4071f44-f68f-4a79-b5fc-c533e78be4dc